Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls
Stříbrská, Iva ; Groman, Martin (oponent) ; Kraus, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls popisuje základní rysy komplexního diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls a poukazuje na vybrané procesy a techniky, kterými tento vysílací subjekt získává pozornost velké části českého mediálního publika a stává se současně vzorem pro ostatní komerční rozhlasové stanice v České republice. Diskurz je zde vnímán jako vzájemně související soubor textů a praktik jejich produkce, šíření a recepce, které konstruují naši sociální realitu. Analýza diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls vychází z kritické analýzy diskurzu podle Normana Fairclougha. Hlavní metodou je kvalitativní analýza vybraných jevů na základě pozorného poslechu výběrového souboru textů mluvených, tj. moderátorských vstupů v průběhu jednoho náhodně vybraného pracovního týdne. Práce rovněž mapuje vývoj v rozhlasové části české mediální krajiny po pádu totality a uvažuje o vlivu expanze tržní logiky do rozhlasového vysílání a budoucnosti rozhlasu v období digitalizace a Internetu.
Východočeská média na počátku normalizace
Slováček, Petr ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Významná epocha československých dějin, nazývaná jako Pražské jaro, by nikdy nedosáhla takového rozmachu bez práce novinářů a publicistů. Jednotlivci tak, více než kdy jindy, ovlivnili postoje a smýšlení zbytku populace státu. Většina studií věnovaných úloze médií v letech 1969 až 1989 se zabývá celostátním vývojem nebo jedinou mediální institucí. Existují proto práce zaměřené na normalizaci České televize či Českého rozhlasu, ale chybí zatím souhrnné studie pojednávající o významu regionálních médií a novinářů, byť někteří z nich tiskem vydali své paměti již brzy po pádu režimu. Proto mě tato problematika zajímá. Předložená studie chronologicky navazuje na bakalářskou práci Bouřlivé události ve východočeských médiích obhájenou v roce 2004 na Katedře historických věd FHS Univerzity Pardubice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Transformace pardubického rozhlasového vysílání po roce 1989 (se zvláštním zřetelem k Rádiu Profil)
Nováková, Anna ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce je na základě dobových dokumentů (archivních materiálů, tisku a právních předpisů) a dotazování pamětníků z řad tehdejších pracovníků popsat podmínky vzniku Rádia Profil, první soukromé rozhlasové stanice ve východních Čechách, a také první období jejího fungování. Tato problematika je chápána jako konkrétní příklad transformačních procesů odehrávajících se v celé české (nejen) mediální krajině. Přičemž klíčový je přechod od elektronických médií vlastněných státem k duálnímu systému vysílání, tedy koexistenci vysílání veřejné služby (provozovatelů vysílání ze zákona) a soukromého vysílání (držitelů licencí).
České noviny v Karlových Varech po roce 1945
Jančárková, Dagmar ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
V této práci se věnuji analýze listu Karlovarské Národní noviny od počátku do konce jeho vydávání. V práci nechybí ani analýza všech článků, které během sedmi měsíců existence těchto novin vyšly. Součástí práce je také analýza dalších dvou místních listů - týdeníků Budovatel a Jednota. Ve své diplomové práci se věnuji také česko-německým vztahům a to od počátku společného soužití Čechů a Němců, které začalo již na konci 12. století, až po začátek druhé světové války. Vzhledem k regionálnímu charakteru práce zde nechybí ani pohled na průběh druhé světové války na Karlovarsku a poválečné uspořádání města Karlovy Vary.
Nefilmová reklama v meziválečném filmovém tisku
Hradec, Vít ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Filmový tisk je, stejně jako kterýkoli jiný, existenčně závislý na reklamě. Komerční úspěšnost titulu se odvíjí od schopnosti přilákat silné inzerenty. Vydavatel listu získává díky reklamě finanční prostředky, které jsou posléze vynakládány na chod redakce, tisk, distribuci atd. Inzerent zase využívá zájmu veřejnosti o dění ve filmovém světě k prosazování svých ekonomických záměrů. Cílem našeho zkoumání je pojmenovat, v jakém je nabízený produkt vztahu (a je-li vůbec) k příslušnému filmovému periodiku; jinými slovy, jakých je užito přesvědčovacích strategií, aby si konzument ztotožnil zcela nefilmový produkt s některým z atributů filmového prostředí, v rámci něhož je příslušný reklamní obsah komunikován. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz smrti Jana Masaryka v českých médiích v letech 1948, 1968/69, 2004
Bobková, Klára ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Cílem mé práce není vznést soud, zda byl Jan Masaryk zavražděn či zda spáchal sebevraždu, ale analyzovat způsob, jakým se o Masarykově smrti psalo v konkrétních novinách v konkrétních letech, respektive, jaký prostor tématu jednotlivé deníky věnovaly a k jakému informativnímu posunu došlo v jednotlivých obdobích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role vysílacích médií v období let 1968-1969
Bednařík, Petr ; Groman, M.
Autoři se ve svém textu věnují působení Československého rozhlasu a Československé televize v letech 1968-1969. Dokládají, jakým způsobem tato média v době Pražského jara podporovala politiku KSČ v čele s Alexandrem Dubčekem. Charakterizují, jakým způsobem začínala v obou médiích normalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Groman, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.