Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Bělehradová, Věra ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Areál sportovního letiště Brno-Medlánky je zasazen v mírně zvlněném kopcovitém terénu v polích těsně za obydleným územím městské části Brno-Medlánky. Historie letiště sahá až do roku 1924, kdy byl postaven první dřevěný hangár pro účely výcviku kluzákových letů. Současný stav letiště je urbanisticky neuspořádaný. Cílem práce je areál zpřehlednit a dát mu řád, umožňující snadnou a účelnou orientaci v daném prostoru. Hlavním zásahem bylo vytvoření nové centrální budovy – Muzea letectví. Koncept návrhu vychází z rozdělení celého prostoru do dvou ramen – komunikačních os, vycházející z hmoty zachovalých historických dřevěných hangárů. Mezi tato dvě komunikační ramena je vložena osa centrální, na níž leží srdce areálu – Muzeum letectví. Jedná se o budovu organického tvaru, inspirující se osově symetrickým rozpětím křídel (pták, letadlo, brouk). Právě tato symetrie budovy vytváří osu směřující výhled z budovy na přistávací a vzletovou dráhu. Hmota stavby využívá svažitého terénu a je částečně zapuštěná pod zem. Objem budovy zvenčí kopíruje stoupající svah a splývá tak s okolním terénem. Vnitřní dispozice se skládá ze tří podlaží, z nichž jedno je zcela zapuštěno pod terénem a druhé zpoloviny. Hlavní vstup do galerie je v místě nejvýše položeného podlaží, směr expozice je tedy veden shora dolů do suterénu. Expozice je členěna na 6 částí: expozici RC modelů, expozici větroňů, expozici motorových letadel, promítací sál, expozici pro děti a letecké trenažery. Ostatní prostory tvoří technické zázemí budovy. V suterénu je umístěna servisní dílna s nákladovým výtahem pro letadla, s možností umístění nevystavených letadel. Nosný systém budovy sestává ze dvou částí: železobetonové vany a obloukové ocelové konstrukce s rozponem 50m.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Soukupová, Vladimíra ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně řeší v rozsahu studie potencionální budoucí vývoj nyní zastavěného areálu letiště Medlánky. Původní dřevěné hangáry jsou doplněny novými drobnějšími i rozsáhlejšími stavbami. V diplomové práci jsou blíže rozpracovány objekty Galerie letecké techniky, pracoviště Fakulty strojního inženýrství a občerstvení, nahrazující proslulou hospůdku U Křivé vrtule. Tyto objekty jsou určené pro veřejnost a navazují na část letiště, která je určena pouze pro letištní dopravu a provoz. Všechny tři objekty jsou řešené jako dřevostavby kombinované s prosklenými fasádami, jejichž výhled je směřován na vzletovou dráhu. Stavby kladou důraz na nízkoenergergetický provoz. Budovy občerstvení a pracoviště VUT jsou vzhledem velice podobné původním hangárům se sedlovou střechou. Budova galerie se vzhledem liší. Jedná se o velkorozponovou halu jejíž nosnou konstrukci tvoří lepená dřevěná žebra navzájem ztužená. Konstrukce tak zajišťuje dostatek volného prostoru pro vystavované exponáty.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Blahová, Dagmar ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Součástí práce je také urbanistické řešení daného území sportovního letiště Medlánky, jeho propojení s přilehlými městskými částmi Komín a Medlánky navržením nových pěších cest a cyklostezek a vnitroareálové provozní a logické uspořádání a propojení. V návrhu uvažuji se zachováním dvou stávajících historických hangárů a asanací zbylých objektů a následnou dostavbou potřebných hangárových a technologických objektů. U návrhu bylo prioritou a hlavní ideou vytvoření a dodržení kompozičních a pohledových os, tak aby byl zajištěn vizuální kontakt se všemi provozy a tak zajištěna snadná orientace v areálu. Z tohoto principu kompozičních os je odvozen půdorysný tvar a hmota hlavního řešeného objektu „Galerie“, ve kterém je kromě výstavního prostoru integrován také prostor pro správu a provoz galerie a v uzavřené a dispozičně oddělené části stravovací zařízení ve formě restaurace s omezeným provozem a její technické, provozní a sanitární zázemí. Galerie je navržena a situována tak, aby spolu s ostatními objekty tvořila kompaktní prostor pro návštěvníky, který je vizuálně i fyzicky oddělený od prostoru užívaného piloty s volným pohybem strojů a předešlo se tak potenciálně nebezpečným situacím. V práci také řeším objekt „klubovny“ zahrnující funkci správy letiště, pohotovostního ubytování, společenskou funkci, prostor pro modelářské letce a hmotu dispečerské věže, který tvoří hranici mezi částí pro návštěvníky a částí využívanou aeroklubem.
Stavba v Krajině – Winery
Šašinka, Jaromír ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Winery Resort na kopci Žerotín poblíž města Strážnice
Obnova zaniklých cest- tratí mezi Moravou a Dolním Rakouskem
Chlupová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá obnovou zrušené železniční cesty mezi Hevlím a Laa an der Thaya. Obnova nádraží v Hevlíně je rozdělena na jednotlivé etapy. V první fázi se jedná o rekonverzi secesní výpravní budovy na muzeum. V další etapě proběhne vybudování nástupiště s úpravou nádražních ploch. Důležitým momentem v této fázi je vybudování zastřešení budoucí výpravní budovy, které bude fungovat jako místo pro letní kulturní akce anebo trh. Na nádraží vznikne nová funkce, která využívá potenciálu jinak volné plochy nástupiště. V poslední závěrečné etapě dostavěním obvodových stěn výpravní budovy začne stavba fungovat jako plnohodnotná zastávka. Společně s realizací mostu se obnoví propojení mezi Hevlínem a Lávou a tím i další propojení mezi Brnem a Vídní. Cílem práce je obnova sousedských vztahů mezi Dolním Rakouskem a jižní Moravou.
Nádraží Brno – Královo Pole
Iepur, Ecaterina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Stávající přestupní příměstský dopravní terminál Brno - Královo pole je soustředěný kolem druhého největšího vlakového nádraží v Brně, které denně odbaví cca 10 000 cestujících, slouží k přestupům mezi různými druhy dopravy. Budova stávajícího nádraží Brno - Královo Pole z hlediska svého umístění, skryta za dálničním tělesem, nedává velký prostor pro situování nového centra přestupů. V ramcich rekonstrukce stávající nádražní budovy byla provedena komplexní přestavba spojenou s vylepšením vnitřního uspořádání budovy. Podle rekonstrukce byli provděny stavební zásahy do současného objektu tak, aby vyhovovaly současným standardům kladeným na moderní přepravu a komfort cestujících.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Machainová, Eva ; Dýr, Petr (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Dané území pro nový terminál se nachází na pomezí průmyslové a obytné zóny. Koncept vlastního návrhu spočívá ve vytvoření bezpečně dostupného místa pro pěší a cyklisty, a to s ohledem na fakt, že místní obyvatelé se nejčastěji dopravují na kole nebo pěšky. Zároveň se v návrhu snažím o vytvoření příjemného a snadno přehledného místa, který bude pro nové návštěvníky místem pro získání potřebných informací a pro stálé cestující místem, na kterém se budou cítit bezpečně a budou terminál rádi využívat. Bezpečně přístupným se terminál stává odkloněním části dopravy, aby na východní části pozemku směrem k městu mohl vzniknout příjemný park, který podpoří vztah řešeného území k městu díky lepší pěší a cyklistické dostupnosti terminálu. Park bude oddělen od silnice stromořadím a uvnitř parku budou pouze nízké keře, aby byl park přehledný a nevznikala zde nepříjemně vyhlížející zákoutí. Zároveň bude pro přijíždějící návštěvníky města prvním zážitkem poté, co opustí terminál.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Umělecká škola v Brně
Smička, Matěj ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Z dříve vypracované studie v předmětu AG32, vznikla následující bakalářská práce, která tuto studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce má název Umělecká škola v Brně. Pro toto téma bylo uděleno místo stavby Kraví Hora, Brno, Veveří. Koncept byl do jisté míry ovlivněn svažováním terénu, který se snaží napodobit kaskádovitým umístěním objektů. Nedaleko pozemku se na severní straně nachází zahrádkářská kolonie, na jižní tenisové haly, na východní Budovu Z, Fakulty stavební v Brně a na západní park Kraví hora s hvězdárnou. Hlavní ideu tohoto projektu bylo vytvořit objekt za pomocí geometrie - výsledkem jsou tedy tři hmoty - výseče, které jsem získal průnikem několika různých kruhů a elips. Uspořádání objektů i střední amfiteátr ještě umocňují kaskádovitost. Škola má funkci vzdělávací s přidanou funkcí kulturně-vzdělávací, jelikož součástí je i polyfunkční sál a galerie výtvarného umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Žalmanová, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.