Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generátor harmonických zvuků a akordů
Bednář, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této bakalářské práce je vytvoření VST zásuvného modulu (plug-inu), který bude schopný generovat zvuk pro několik tónů současně. V této práci je popsána stručná teorie hudební akustiky, která se zaměřuje na základní vztahy mezi tóny, harmonickými složkami a jejich vlivem na zvukovou barvu. Dále je popsán způsob fungování temperované soustavy ladění, vztahy mezi jednotlivými intervaly a způsob vytváření akordů různých tónin na základě jednotné půltónové masky akordu. Zmíněny jsou základy technologie VST, prostředky pro programování pomocí VST SDK a základní zprávy technologie MIDI potřebné pro její implementaci do VST plug-inu.
Systém lokalizace uvnitř budov
Celeng, Michal ; Mašek, Jan (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá problematikou lokalizačného systému vo vnútri budov implementovaného v prostredí operačného systému Android, založeného na efektívnom štandarde Bluetooth Low Energy za pomoci bluetoothových majákov. Výstupom diplomovej práce je návrh topológie systému, popis komponentov, potrebných štandardov a následné vytvorenie systému.
Warehouse modeling using graphical user interface
Rajnoha, Martin ; Mašek, Jan (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Master’s thesis proposes a new algorithm which enables efficient conversion of graphical representation of warehouse into graph theory representation and consequently accelerates estimation for route costs. The proposed algorithm computes route distances between any places in warehouse based on Breadth first search, image processing „skeletonization“ and Dijkstra algorithm. Using the proposed algorithm it is possible to search routes in a warehouse effectively and fast using precomputed routing table. Searching time is less then milisecond using routing table and even size of warehouse doesn’t affect it significantly instead of using Dijkstra algorithm.
Kvalita služby v mobilných sieťach
Spiššák, Filip ; Mašek, Jan (oponent) ; Krkoš, Radko (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou zabezpečenia kvality služby (QoS) v mobilných sieťach EPS. Stručne je popísaná základná architektúra a charakteristické vlastnosti EPS. Definovaný je koncept QoS. Následne sú popísané prvky, ich funkcie a procedúry spojené so zabezpečením kvality služby v EPS. Navrhnutá je metodika merania a vyhodnocovania QoS z pohľadu používateľa naprieč celou mobilnou sieťou. Táto metodika je aplikovaná v rámci experimentálnej siete na UTKO FEKT VUT v Brne. Napokon je navrhnutá konfigurácia pre optimalizáciu podpory QoS v experimentálnej sieti.
Klasifikace obrazů s pomocí hlubokého učení
Hřebíček, Zdeněk ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Mašek, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí objektů v obraze a jejich klasifikací do tříd. Klasifikace je zajištěna modely prostředí pro hlubokého učení BVLC/Caffe; Detekci objektů zajišťují algoritmy AlpacaDB/selectivesearch a belltailjp/selective_search_py. Jedním z výsledků této práce je úprava a využití modelu hluboké konvoluční neuronové sítě AlexNet v prostředí BVLC/Caffe. Model byl natrénován s přesností 51,75% pro klasifikaci do 1 000 tříd, následně byl upraven a natrénován pro klasifikaci do 20 tříd s přesnotí 75.50%. Přínosem práce je implementace grafického rozhraní pro detekci a klasifikaci objektů do tříd, jež je implementováno jako aplikace na bázi webového serveru v jazyce Python. Aplikace integruje výše zmíněné algoritmy detekce objektů s klasifikací pomocí BVLC/Caffe. Výslednou aplikaci lze použít jak pro detekci (a klasifikaci) objektů, tak pro rychlé ověření klasifikačních modelů prostředí BVLC/Caffe. Tato aplikace byla pro možnost rozšíření a dlašího využití zveřejněna na serveru GitHub pod licencí Apache 2.0.
Modelování postkritických stavů štíhlých konstrukcí
Mašek, Jan ; Eliáš, Jan (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Cílem předkládané práce je vytvoření ucelené publikace zabývající se vlastnostmi, řešením a studiem chování dynamických systémů modelů mechanických konstrukcí. Úvodní pasáž teoretické části práce provází čtenáře nejprve problematikou popisu deterministických modelů, předkládá způsoby numerického řešení a zkoumá jeho stabilitu. Rozebrány jsou rovněž možné varianty zatížení, tlumení a odezvy dynamicky zatížené konstrukce. V navazujících kapitolách je podrobně pojednáno o způsobech sledování vývoje dynamických systémů a možnostech identifikace nelineárních a chaotických projevů. Pozornost je věnována také způsobům zobrazování a barevným prostorům jako nezbytným nástrojům pro zkoumání citlivých a složitých systémů. Teoretický základ práce uzavírá úvod do oblasti fraktální geometrie. Diplomová práce dále pokračuje aplikací uvedených poznatků a ukazuje přístup k numerické simulaci a studiu modelů reálných konstrukcí. Nejprve je čtenář seznámen s modelem jednoduchého rotátoru jako nejjednodušším numerickým modelem splňujícím podmínky existence jevu deterministického chaosu. Následující model dvojitého rotátoru ukazuje na problémy pozorování systému s více stavovými proměnnými. Jako příklady modelů reálných konstrukcí s mnoha stupni volnosti konečně slouží modely vetknutého a volného prutu. Tyto modely v ještě větší šíři ukazují, že jednoznačné nebo alespoň dostatečně vypovídající sledování vývoje deterministického systému stává se úkolem složitým, vyžadujícím důvtipný přístup.
Simulační úlohy v NS2 osvětlující znalosti z předmětu MPKT
Mašek, Jan ; Mlýnek, Petr (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
V bakalářské práce jsou navrženy simulační úlohy datových sítí pro potřeby předmětu Pokročilé komunikační techniky (MPKT). Sítě jsou simulovány v prostředí programu Network Simulator 2 (NS2). V úvodu je stručný popis programového prostředí NS2 a dále základy jazyka Tcl, používaného k simulaci. Uvedeny jsou i možnosti simulace protokolu HTTP s použitím OTcl tříd PagePool. Následuje návrh celkem šesti simulačních úloh. První úloha využívá třídu PagePool/Math a zobrazuje nejjednodušší komunikaci mezi klientem, serverem a cache. Další úloha, využívající třídu PagePool/CompMath zobrazuje komunikaci mezi klientem, cache, webovým serverem, FTP serverem a FTP klientem. Úloha využívající třídu PagePool/WebTraf simuluje vzájemnou komunikaci mezi dvěma klienty a třemi servery. Poslední tři úlohy využívající třídy PagePool/ProxyTrace se od sebe liší rozdílnou topologií a průběhem komunikace. Úlohy této třídy jsou nejsložitější a jejich vstupní soubory umožňují nadefinovat celou komunikaci. Výstupy úloh jsou grafy, logovací soubory HTTP komunikace a k poslední úloze je zpracován podrobný návod.
Vyhledávání obrazu na základě podobnosti
Harvánek, Martin ; Mašek, Jan (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
V práci sú implementované metódy: kruhových sektorov, momentov farieb, vektoru spojitych farieb a Gáborových filtrov, ktoré sú založené na obrazových charakteristikách nízkej úrovne. Tieto metódy boli vyhodnotené po nájdení optimálnych parametrov. Hľadanie optimálnych parametrov metód je realizované pomocou presnosti klasifikácie učiacich sa algoritmov a operátora krížová validácia v programe RapidMiner. Implementované metódy sú hodnotené na základe celkovej priemernej precíznosti nad množinou obrazov s desiatimi kategóriami - starodávne budovy, pláž, autobus, dinosaurus, slon, kvet, jedlo, kôň, hora, domorodci. Implementovanou modifikáciou (farebný priestor HSB + štatistická funkcia median) metódy kruhových sektorov je dosiahnutá o 8 % vyššia presnosť klasifikácie ako pôvodna metóda uvedená v literatúre. Kombináciou metód momentov farieb, kruhových sektorov a Gáborových filtrov s pridelenými váhovými koeficientami, bol dosiahnutý najlepší výsledok celkovej priemernej precíznosti na úrovni 70,48 % zo všetkých implementovaných metód.
Realizace superpočítače pomocí grafické karty
Jasovský, Filip ; Karásek, Jan (oponent) ; Mašek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá realizací superpočítače pomocí grafické karty s použitím technologie CUDA. Teoretická část práce popisuje funkci a možnosti grafických karet a běžných ústrojí stolních počítačů a dějů probíhajících při procesu výpočtů na nich. Praktická část se zabývá vytvořením programu pro výpočty na grafické kartě za použití algoritmu umělé inteligence a to konkrétně umělých neuronových sítí. Následně je vytvořený program použit pro klasifikaci dat z objemného vstupního datového souboru.Na závěr jsou porovnány dosažené výsledky.
Vyhledávání objektů v obraze na základě předlohy
Novák, Pavel ; Mašek, Jan (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí objektů v obraze na základě předlohy. Hlavním přínosem práce je nová metoda extrakce příznaků histogramu orientovaných gradientů používající sadu komparátorů pro extrakci dat. V práci jsou popsány použité metody komparace a extrakce. Hlavní část je věnována především metodě histogramu orientovaných gradientů, ze které vycházíme. V práci je užita malá sada trénovacích obrazů (celkem 100) ověřená křížovou validací, následně ověřená na reálných scénách. Dosažená úspěšnost křížové validace je až 98% pro SVM algoritmus.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 MAŠEK, Jiří
3 MAŠEK, Josef
18 Mašek, Jakub
35 Mašek, Jan
5 Mašek, Jaroslav
16 Mašek, Jiří
3 Mašek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.