Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití alternativních komunikačních prostředků v tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra
Křiva, Tomáš ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název práce: Využití alternativních komunikačních prostředků v tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra. Cíle práce: Cíl práce je monitorování využití alternativních komunikačních prostředků v hodinách tělesné výchově pro děti s poruchami autistického spektra na základních školách v rámci regionu Kolínsko. Metoda: Předkládaná studie je popisného charakteru a využívá metod kvalitativního výzkumu (anketní dotazování a strukturovaný rozhovor). Výsledky: Úkol zmapovat používání alternativních komunikačních pomůcek v rámci výzkumného souboru byl splněn. Podařilo se odpovědět na výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že přibližně polovina pedagogů výzkumného souboru používá v tělesné výchově komunikační pomůcky. Výzkum potvrdil fakt, že mezi vhodné a často používané komunikační pomůcky patří piktogramy. Další závěr výzkumu říká, že informovanost v problematice alternativních komunikačních pomůcek je u části pedagogů nedostatečná. Klíčová slova: autismus, poruchy autistického spektra, komunikace, alternativní komunikační prostředky, tělesná výchova
Objektivizace práce pedagogické asistentky v procesu realizace u žákyně s kombinovanou vadou na základní škole
Schicková, Gabriela ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název práce: Objektivizace práce pedagogické asistentky v procesu realizace u žákyně s kombinovanou vadou na základní škole. Cíle práce: Reflexe v praxi pedagogické asistentky u žákyně s kombinovanou vadou, integrované na běžné základní škole. Metoda: Případová studie se týká práce pedagogické asistentky a integrace v základní škole u žákyně s kombinovanou vadou a byly provedeny dvě ankety, první ve třídě, kam dochází, jejímž cílem bylo zjistit, jak integrace žákyně s kombinovanou vadou a přítomnost asistenta pedagoga ovlivňuje žáky běžné základní školy v každodenním procesu vyučování a druhá anketa byla určena pro pedagogický sbor, jejímž cílem bude zhodnocení integrace nejen v jednotlivých předmětech, ale integrace jako takové. Výsledky: Integrovaný způsob vzdělávání nejvíce ovlivňuje rodina a její postoje. Žákům přinesla důležité životní zkušenosti, naučila je novým životním postojům, ústupkům, kompromisům, společné spolupráci, ale také pochopení a umění odmítnout. Výsledky ukazují, že přítomnost integrovaného žáka některé obohacuje a motivuje, jiné zatěžuje a unavuje a někteří pedagogové spoléhají na samostatnou práci asistenta pedagoga. Klíčová slova: Integrace, pedagogická asistence, zrakové postižení, Braillovo písmo, hendikep.
Analýza využití konceptu bazální stimulace v sesterské péči na JIP a ARO
Uhlířová, Markéta ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Analýza využití konceptu bazální stimulace v sesterské péči na JIP a ARO Cíl práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit informovanost zdravotních sester o konceptu bazální stimulace a analyzovat jeho využití v sesterské péči na jednotce intenzivní péče a anesteziologicko-resuscitačním oddělení pomocí anketního šetření. Metoda: V diplomové práci jsme použila metodu kvantitativní analýzy. Data jsem získala pomocí anketního šetření. Dotazované respondentky jsou zdravotní sestry zaměstnané na JIP a ARO ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové. Celkem bylo dotazováno 87 zdravotních sester, pro účely této práce byly rozděleny na dvě skupiny podle délky odpracované praxe na oddělení. První skupina jsou zdravotní sestry s délkou praxe do 5 let včetně, druhá skupina je zastoupena zdravotními sestrami s délkou praxe 6 let a více. Anketa obsahovala 10 otázek. Šest otázek bylo uzavřených, dvě otevřené, jedna polootevřená a jedna otázka polytomická. První čtyři dotazy se týkaly obecných informací, jako jsou věk dotazovaných, délka praxe, vzdělání a oddělení, kde sestry působí. Ostatních 6 otázek popisovalo znalosti pojmu bazální stimulace a způsobu jejího využití. Výsledky: Jednotlivé položky anketního šetření týkající se informovanosti a způsobu využití BS jsou graficky znázorněny a porovnány s dostupnou...
Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra
Koudelková, Lenka ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
2 Abstrakt Název práce: Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra Cíl práce: Cílem mé diplomové práce bylo sestavit metodickou příručku pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS. Dále bylo cílem mé práce zjistit, zda může kroužek pohybové výchovy přispět k zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, zda může pozitivně ovlivnit pracovní chování dětí a může přispět ke snížení problémového chování. Metoda: Jako hlavní kvalitativní metodu jsem použila metodu zúčastněného pozorování, dále neformální rozhovory. Data byla vyhodnocena jednoduchou analýzou a statistickou metodou četností. Výsledky: Výsledkem mé práce je metodická příručka pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS, dále jsem zjistila, že kroužek vede ke zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, má pozitivní vliv na pracovní chování dětí a vede ke snížení chování problémového. Klíčová slova: Porucha autistického spektra, tělesná výchova, strukturované učení, strukturované pohybové aktivity, dítě předškolního věku, volnočasové aktivity
Individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou
Kraus, Milan ; Prokešová, Eva (oponent) ; Strnad, Pavel (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT NÁZEV PRÁCE: Individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. CÍL PRÁCE: Cílem práce je navrhnout a objasnit individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. Práce má též zjistit do jaké míry a jaký vliv má délka působení regeneračních programů na zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. METODA: Metodou výzkumné práce bylo vytvoření individuálních regeneračních programů, které zahrnovaly: cvičení klíčových oblastí správného držení těla, modifikovaná spinální cvičení, jednotlivá individuální cvičení na protažení svalů, dechová cvičení, cvičení Feldenkraisovy metody, oční cvičení, pozitivní ovlivňování psychiky a relaxační metody. Byla využita neurologická vyšetření, klinické vyšetření a metoda palpace a aspekce. Hodnocení zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému proběhlo na základě klinického vyšetření měřených parametrů (spasticita, svalová síla, rovnovážné reakce vsedě, rovnovážné a koordinační schopnosti, vzpřimovací a rovnovážné reakce a reakce dle Bobath konceptu, chůze po rovině, třes a...
Analýza využití regeneračních prostředků u nejvyšší basketbalové soutěže žen a starších dorostenek v České republice
Kožešníková, Lucie ; Majorová, Simona (oponent) ; Prokešová, Eva (vedoucí práce)
Název: Analýza využití regeneračních prostředků u nejvyšší basketbalové soutěže žen a starších dorostenek v ČR Cíle: Cílem této diplomové práce bylo analyzovat formu a frekvenci provádění regenerace u basketbalistek hrající nejvyšší basketbalovou soutěže žen a starších dorostenek v České republice v sezóně 2009/2010. Metody: V práci jsme použila metodu kvantitativní analýzy. Zisk dat jsem provedla anketním šetřením. Respondentky dotazované v anketním šetření byly hráčky basketbalových družstev - extraligové starší dorostenky a ligové ženy. Tyto družstva hrají ve své kategorii nejvyšší organizovanou soutěž v České republice v sezóně 2009/2010. Anketa obsahovala 14 položek. Čtyři pokožky byly uzavřené a 10 otevřených. Tři z nich byly polytomické. První čtyři položky se týkaly obecných informací, jako jsou věk dotazovaných, hraná soutěž, odehrané minuty v utkání a objem tréninkové zátěže. Ostatních 10 položek zjišťovalo formu a frekvencí provádění regeneračních postupů. Výsledky: Anketní šetření se zabývalo pouze jednou složkou regenerace a to biologickými prostředky. Podle očekávání hráčky ve vysoké frekvenci využívají masáže a speciální výživové doplňky. Ve všech tréninkových jednotkách je zařazeno strečinkové cvičení. Málo se aplikují vodní regenerační procedury a sauna. Klíčová slova: basketbalová...
Hodnocení soběstačnosti u pacientů po cévní mozkové příhodě
Šmídová, Barbora ; Malá, Michaela (oponent) ; Prokešová, Eva (vedoucí práce)
Název: Hodnocení soběstačnosti u pacientů po cévní mozkové příhodě. Cíl práce: Cílem diplomové práce (DP) je zhodnocení soběstačnosti u pacientů po cévní mozkové příhodě (CMP) pomocí dotazníkového šetření s použitím standardizovaného dotazníku. Metoda: K získání dat pro výzkum bylo využito kvantitativní metody formou dotazníkového šetření. Jednalo se o dotazník Functional Independence Measure (FIM). Výsledky: Zkoumaný soubor byl složen z 222 pacientů. Průměrný věk byl 74,2 (SD 12,26) let a průměrná doba hospitalizace byla 11,5 (SD 7,69) dní. Celkové skóre soběstačnosti při příjmu bylo 63 (SD 36) bodů a při propuštění 83 (SD 42) bodů. Soběstačnost se celkově zlepšila o 32%. Párový t-test potvrdil, že došlo ke zlepšení celkové soběstačnosti tedy pohybových dovedností a psychických funkcí na hladině statistické významnosti 0,01. Klíčová slova: Cévní mozková příhoda, soběstačnost, FIM, rehabilitace, dotazník.
Převod a mezikulturní validizace dotazníku Individual Zones of Optimal Functioning
Prokešová, Eva ; Hátlová, Běla (oponent) ; Chalupová, Eva (vedoucí práce)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Bc. Eva Prokešová Název diplomová práce: Převod a mezikulturní validizace dotazníku Individua! Zones of Optimal Functioning Vedoucí diplomové práce: PhDr. Eva Tomešová, PhD Rok obhajoby diplomové práce: 2008 Abstrakt: Cílem současné studie byl převod a validizace české verze dotazníku Individua! Zones of Optimal Functioning (IZOF). IZOF model je uznávanou metodou sportovní psychologie, která klade důraz na vliv pozitivních i negativních emocí na úspěšný či neúspěšný sportovní výkon. Tento přístup se snaží popsat, předpovědět, vysvětlit a lépe porozumět dynamice vztahu emocí a výkonu. Česká verze dotazníku IZOF byla vytvořena za spolupráce překladatelů z řad sportovců, mezi podklady pro převod byly zahrnuty výsledky kvalitativního výzkumu, sledujícího prožívané emoce při sportovním výkonu (N = 156), a také jsme přihlédli k již existujícím škálám sportovní psychologie v českém jazyce (POMS a CSAI-II). Po vytvoření první verze dotazníku následovala analýza protokolu a za spolupráce odborníků z oboru sportovní psychologie a překladatelství vznikla definitivní česká verze. Klíčová slova: emoce, sportovní výkon, IZOF model, mezikulturní validizace Práce vznikla s podporou grantu č. 8438/2008 Grantové Agentury Univerzity Karlovy v Praze. Souhlasím s půjčováním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 PROKEŠOVÁ, Eva
2 Prokešová, Edita
1 Prokešová, Eliška
3 Prokešová, Erika
1 Prokešová, Ester
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.