Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cestička k domovu
Hauser, Filip ; Lang, Dominik (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ústředním motivem projektu Cestička k domovu (inspirací pro název projektu byla stejnojmenná báseň Karla Václava Raise) je práce s pamětí krajiny. Projekt se týká 700 metrů dlouhého úseku z části zaniklé cesty u Stráže nad Nežárkou, které se ve své práci snažím navrátit její původní účel, zjistit její historické opodstatnění a navrátit její celistvost. Cesta vedla z obce Dvorce a končila u dnes zrušeného Gablerova mlýna (dům č. p. 98) ve Stráži nad Nežárkou. Součástí práce bylo také pozorování proměn kulturní krajiny v okolí obce. Práce samotná se skládá ze tří etap. CESTA, JABLONĚ, OBJEKT.
Sochařský objekt v kulturní krajině -reflexe nejen veřejného prostoru
Kačírková, Pavla ; Babyrádová, Hana (oponent) ; Sedlák, Jan (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce si klade za cíl porozumět rurálnímu prostředí, na konkrétním případu vesnice Šarovy, v celé jeho jedinečnosti a celistvosti intravilánu i extravilánu. Poukazuje na palčivé problémy současné krajiny jako je odcizení člověka krajině, scelování lánů, špatná politika státu. Případová studie mapuje činnost občanského sdružení Jinákrajina na území katastru obce Šarovy a blízkých obcí. Popisuje jednotlivé aktivity občanského sdružení (sochy, aleje a stromy, zajímavá místa v krajině, naučné stezky, akce, a návrhy pro vesnici), jejich důvody vzniku, vyvolané reakce a důsledky. Cíle výzkumu chtějí ukázat, že umění může být právě spojovatelem přístupů ekologického a sociálního.
EKO - ART
Morávková, Zdeňka ; Zemánek, Jiří (oponent) ; Koleček, Michal (oponent) ; Horáček, Radek (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Náhodné instalace
Uljarevic, Branka ; Skalík, Tomáš (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Pokousim se vyuzit vsechny moznosti, ktere mi dava sklo-tabulové sklo. Jake jsou moznosti skla, kdyz je napriklad sklenena tabule veliká 200 x 300 centimetru, kolik je potreba materialu, aby se tabule unesla, aby vydrzela pusobeni vnejsiho faktoru? Kolik lidí v určitém case stabilizuje tak velke sklenene tabule? Jak působí barevné sklo v opustenem prostoru fabriky? Jak reaguje na svetlo a na ostatni danosti, moznosti a nemoznosti? Z mnoha variant si vybiram to co je nejvhodnější a pro mne v dane situaci nejlepší. Kresebné moznosti zvoleným způsobem se mně zdály být nekonečné, ale vlastnosti skla jsou klicovým momentem v mých současných pracích. Při objevování pro mne nových moznosti skla vytvářím prostorové instalace, ktere mohou byt nahodné, reagující na konkrétní možnosti prostoru a vlastnosti samotného skla, které tak vytváří určitou interaktivační, proměnlivou schrumáž, kterou se snažím pro sebe oběvovat a zkoumat. Proto název "náhodná instalace“
SNP
Orság, Michal ; Terén, Laco (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Zámerom diplomovej práce bolo priblížit dianie po roku 1945, kedy nastalo obdobie spomínania v spolocnosti, ktoré slúžilo ako terapia, politika a estetika. Práce na spomienkach sa postupne pretavili, okrem iných veci, do pomníkov, ktoré pôsobia proti kolektívnemu zabudaniu.Vznikli miesta spomínania, ktoré sa vztahujú na historické udalosti i na súkromné príbehy. Partizánske pomníky tak posiali krajinu, v ktorej majú pripomínat v podstate neprítomné. Znovuspomínanie si, tak dostáva na povrch opät zabudnuté informácie, ktoré vytváraním logických súvislosti tvoria štruktúru. Táto štruktúra podlieha zmene, ktorej dopomáha prepisovanie a prekrývanie sa informácií v jednotlivých vrstvách štruktúry. Ani umenie sa nevyhýba spomínaniu a zabúdaniu, tematizuje ich a vytvára si stratégie, medzi ktoré je zahrnuté aj prepisovanie. Média aj individuá prepisujú prázdne miesta minulosti v súcastnosti, zbieraním a skladaním mozaiky, ktorá dovoluje napísat si vlastnú identitu.
Galerie
Řízek, Matěj ; Lang, Dominik (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
jedná se o polohmotné imaginární architektury, které navádí pohyb, či zastavení diváka ve mnou vytvořeném prostředí. Stavba vizuálně "narušuje" prostor jen minimálně, ale pohyb diváka bude zcela jiný.
Elastická socha
Schlosser, Jiří ; Šimera, Evžen (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Elastická socha - Válce Každý objekt je tvořen pánským deodorantem (sprej) a lukoprenem N 5221. Celkový tvar vychází z velikosti samotného deodorantu. Ten je stejnoměrně zalit v geometrický tvar. Stlačením vrchní části objetu dojde k aktivaci spreje- rychlé nafouknutí, deformace, destrukce objektu. Instalaci tvoří 5-10 objektů.
Světlo - tělo - prostor
Votavová, Lenka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Světlo - tělo - prostor - Žárovka Instalaci tvoří šedesát 25 W žárovek, které blikají v určitém intervalu. Žárovky zaplňují nerovnoměrně celou podlahu a svou intenzitou světla dále dotváří okolní prostor. Divák má možnost vstoupit do rychle se mněnícího se pole, které jej může zmást, znejistět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.