Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová studie v oblasti tvrdého alkoholu - Absolut vodka
Jelínková, Tereza ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Trh s tvrdým alkoholem je z hlediska marketingu víceméně neměnný. Všechny značky si zakládají na tradici (tzn. od kterého roku jsou produkovány), zemi původu a kvalitě (tzn. počtu destilací). Na tento fakt mě upozornil můj známý a nabídl mi k přečtení knihu, kterou vydala reklamní agentura TBWA, Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch - Metoda Disruption, jejímž autorem je Jean-Marie Dru a kolektiv jeho spolupracovníků. Navedl mě na myšlenku, že existují značky, které tyto osvědčené postupy úmyslně porušují, a získávají si tak také své (samozřejmě specifické) zákazníky. Kniha a metoda, kterou představuje na několika světových značkách, mě zaujala, protože vybočování ze stereotypů a stokrát omílaných pravidel je mi velice blízké. Rozhodla jsem se do této problematiky ponořit hlouběji a vybrat si ji za téma mé bakalářské práce. Navíc je studium marketingu a výzkum spotřebitelského chování na hranici sociologie a ekonomie, mně velice blízkým disciplínám, které se právě zde střetávají v ideální kombinaci. Práce je členěna do tří tématických celků. První pojednává o trhu s alkoholem obecně, převážně z pohledu ekonomie, druhá část se týká marketingu, především marketingového mixu a poslední je výzkumná část, v níž jsem skloubila informace získané od profesionálů z reklamní agentury TBWA a distributorů Absolut...
Politicko-ekonomický cyklus
Svoboda, Martin ; Vlček, Josef (oponent) ; Loužek, Marek (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat základní východiska politicko ekonomického cyklu a zároveň vystihnout faktory, které na něj mají vliv. Snaha o zasazení tohoto jevu do širších souvislostí ukázala, že politicko ekonomický cyklus je ovlivňován typem volebního systému, rostoucí mocí zájmových skupin či byrokratického aparátu. Mezi ekonomický faktor můžeme zařadit omezení vlády provádět měnovou politiku z důvodu nezávislosti centrální banky. Aplikace teoretických poznatků na podmínky České republiky se ukázala jako problematická. Politický a ekonomický systém u nás se v důsledku ekonomické transformace projevoval v nestandardních podmínkách, které ztěžovaly empirické testování politicko ekonomického cyklu. S tím souvisí také problém krátké časové řady, která výrazně omezuje možnost relevantního srovnání.
Cenové strategie firmy
Brotánková, Jana ; Sieber, Martina (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá cenovými strategiemi firem. Rozebírá různé postupy, metody a faktory, které rozhodování firmy při tvorbě ceny ovlivňují. Předmětem práce je snaha zjistit, zda přes rozmanitost cenových strategií, existuje nějaký obecný návod na tvorbu "správné ceny". Dále jakou roli v tom hrají podmínky, ve kterých se firmy nacházejí. V rámci řešení této problematiky nabízí přehled standardně používaných strategií, podmínky jejich aplikace. Zabývá se jejich klady a zápory. Na základě dostupné literatury dochází k závěru, že cenová tvorba značně závisí na podmínkách firmy jak vnitřních, tak vnějších. Ale i přes to má firma relativní prostor na "manévrování" s cenou. Zdá se, že obecným návodem, jak vytvořit úspěšnou strategii, je soustředit se na zákazníka a či odběratele a jejich potřeby, pokud to umožňují specifické podmínky, ve kterých se firma vyskytuje.
Aplikace marketingového mixu na příkladu firmy Optik Otava
Otavová, Petra ; Sieber, Martina (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je sestavit marketingový mix pro prodej luxusních brýlových obrub. Vytvoření marketingového mixu je součástí většího celku, marketingového strategického plánování ve firmě Optik Otava, která doposud marketingového plánování nevyužívala. Ze všeho nejdříve představím optickou profesi a místo, kde se uplatňuje - trh s oční optikou. Provedu analýzu trhu. Druhá část slouží jako teoretický podklad pro tvorbu marketingového mixu. Pojednám v ní o marketingovém plánování a jeho konkrétních složkách jako jsou situační analýzy, marketingové cíle, marketingové strategie, segmentace trhu a nakonec podrobně rozeberu jednotlivé nástroje marketingového mixu (produkt, cena, distribuce a komunikace). V poslední části, která má formu případové studie, aplikuji předchozí poznatky do praxe. Představím firmu Optik Otava a sestavím marketingový mix pro zvolený produkt. V závěru uvádím své návrhy a doporučení, které by tento marketingový mix mohly zefektivnit. Nejdůležitější z nich se týká oblasti distribuce. Navrhuji vytvoření nové distribuční cesty, ve které by firma byla vlastníkem velkoobchodu s optickým zbožím. Tato nová cesta by měla pozitivní dopad jak na cenu, tak na vlastní produkt. Věřím, že tato práce se uplatní při rozvoji marketingové politiky ve firmě, a usnadní tak majiteli některá...
Investice a dotace v České republice
Smolařová, Lucie ; Vlček, Josef (oponent) ; Sieber, Martina (vedoucí práce)
Bakalářská práce podává ucelený přehled realizace politiky hospodářské a sociální soudržnosti v České republice. Je zaměřena na hodnocení náročnosti implementace strukturálních fondů do České republiky, náročnosti realizace jednotlivých projektů a vyhodnocení účinnosti této politiky v České republice v souladu s cíli vytyčenými Evropskou unií.
Rozvoj a výnosnost investic do lidského kapitálu
Vašková, Alexandra ; Sieber, Martina (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá teorií a investicemi do lidského kapitálu. Jednou z možných cest, jak zvýšit lidský kapitál, jsou investice do vzdělání. Práce objasňuje, proč je v dnešní době vzdělání tak důležitým aspektem ve vývoji společnosti. Rozvoj investic do vzdělání má pozitivní vliv na vývoj národního hospodářství či na rozvoj jedince. Závěrečné kapitoly jsou věnované struktuře a systému vzdělávání v podmínkách České republiky. Podrobila jsem analýze české vysoké školství, na závěr je uvedený jednoduchý výpočet soukromé návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání v České republice.
Finanční analýza podniku - Jihočeská drůbež Mirovice, a. s
Färberová, Martina ; Vlček, Josef (oponent) ; Sieber, Martina (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této finanční analýzy je komplexní posouzení současné finanční a ekonomické situace společnosti za pomoci specifických postupů a metod. Finanční analýza poukazuje nejen na silné stránky podniku, ale zároveň pomáhá odhalit případné poruchy ve finančním hospodaření. Zdrojem informací pro její sestavení jsou účetní výkazy, které umožňují nastínit budoucí vývojové trendy. Výsledky a poznatky slouží především pro tvorbu koncepce a rozvoje, volbu strategie a její realizaci pro plánování samotné finanční situace, tj. pro plánování peněžních příjmů a výdajů (peněžních toků) v různých časových horizontech. 5
Inovační schopnost a konkurenceschopnost malých a středních podniků
Nováková, Zdeňka ; Sieber, Martina (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá postavením malých a středních podniků v České republice, možnostmi jejich rozvoje za pomoci inovací, využitím dotací a sdružováním do klastrů. První část se věnuje konkurenční výhodě, vymezení pojmu inovace, druhům inovací, zejména inovacím produktu, procesu a strategie a inovačnímu podnikání. Následující část zahrnuje klasifikaci podniků dle velkosti, nástin výhod a nevýhod malého a středního podnikání, analýzu českého podnikatelského prostředí včetně analýzy konkurenceschopnosti malých a středních podniků. Významná podkapitola je věnována podpoře jak ze strany České republiky, tak z Evropské unie. Poslední část se věnuje klastrovým iniciativám, výhodám, které klastry zúčastněným firmám přináší a obsahuje případové studie vybraných klastrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 VLČEK, Jakub
13 VLČEK, Jiří
11 Vlček, Jakub
46 Vlček, Jan
13 Vlček, Jiří
2 Vlček, Jozef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.