Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba a realizace projektu environmentální výchovy v preprimárním vzdělávání
Prášilová, Lenka ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
1 Název Tvorba a realizace projektu environmentální výchovy v preprimárním vzdělávání Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá vytvořením a realizací projektu environmentální výchovy v preprimárním vzdělávání, který si klade za cíl zlepšit vztah dětí ke zvířatům na základě získání informací o zvířatech, přímého pozorování zvířat a prožitím činností a úkolů s živými zvířaty. Náplní teoretické části této práce je obecné vymezení pojmu projekt - jeho charakteristika, znaky pedagogického projektu, tvorba, metody a postupy hodnocení projektu, dále charakteristika předškolního dítěte s důrazem na věk 4 - 7 let v životě dítěte, pro které je projekt zpracován, teorie osobnosti pedagoga v předškolním zařízení (jeho tvořivost, kreativita), vymezení environmentální výchovy v RVP PV a pojmu environmentální senzitivita, vliv zvířat na vývoj dítěte předškolního věku, zaměření na možnosti využití zvířat v MŠ a na možná rizika bránící dítěti v kontaktu s živým zvířetem (alergie, fobie). Praktická část se nejprve podrobně věnuje popisu a realizaci připraveného projektu, včetně jeho evaluace a následně akčnímu výzkumu, který mapuje trojúhelník respondentů dítě - rodič - učitel a ověřuje metodou standardizovaného rozhovoru s dětmi a anonymních dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k naplnění hlavního cíle projektu....
Metody a techniky dramatické výchovy jako prostředky osobnostního a sociálního vývoje předškolních dětí
Viktorinová, Kamila ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a některými specifiky tohoto období. Zkoumá možnosti osobnostního a sociálního rozvoje prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Konkrétně v osobnostní rovině se zaměřuje na schopnosti vcítění a v rovině sociální cílí na dovednost kooperace mezi předškolními dětmi. Cílem práce je zhodnocení využitelnosti vybraných technik a metod dramatické výchovy (dále jen DV) a jejich aplikace v pedagogické činnosti. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část nahlíží na problematiku vývoje předškolních dětí. Snaží se tuto kategorii charakterizovat a nastínit dětský způsob myšlení a prožívání. Vzpomíná nejen významu rodiny, ale zvláště pak na samotný proces socializace mimo rodinné prostředí. Ukazuje na důležitost role mateřských škol v životě českých předškolních dětí, přinášející jim možnosti společných her a uspokojující jejich potřebu navazování prvních sociálních kontaktů. Hra je tedy chápána jako podstatná a nezastupitelná potřeba předškolních dětí. Závěr teoretické části je věnován možným metodám a technikám DV. Praktická část je cílena na sociální a osobnostní rozvoj dítěte předškolního věku prostřednictvím metod a technik DV. Vytvořený program je zaměřený na to, zda je možné těmito metodami a...
Přípravné oddělení literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci
Huňatová, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přípravným oddělením literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci a současně nahlíží na problematiku výchovy dětí předškolního věku. V teoretické části shrnuje poznatky o základních uměleckých školách, literárně-dramatickém oboru, dramatické výchově a jejích principech, cílech, metodách a technikách, o specifikách dětí předškolního věku a o pedagogovi dramatické výchovy. Těžištěm praktické části jsou výukové lekce dramatické výchovy, jejichž součástí je pozorování dětí a zachycení dílčích posunů v rozvoji jejich osobnosti. Cílem bakalářské práce není jen seznámení s přípravným oddělením literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci, ale je v ní je nastolena otázka, jak dramatická výchova ovlivňuje osobnostní rozvoj dítěte.
Dramatická výchova jako cesta k poznávání literatury
Samotánová, Pavla ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Zapojení dramatické výchovy do výuky na základních školách patří ke stále více diskutovaným tématům současného vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá především využitím dramatické výchovy jako podpůrné učební metody při práci s literárními texty. Hlavním cílem je porovnání efektivity literární výchovy využívající standardních učebních postupů s výukou za pomoci metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se zabývám především pojmy osobnost dítěte mladšího školního věku, gramotnost (resp. čtenářská gramotnost) a dramatická výchova. Praktická část zdůrazňuje, jak silný vliv má na dětského čtenáře právě vlastní zkušenost, a tím podtrhuje efektivitu a rozmanitost uplatnění metod a technik dramatické výchovy nejen v literární výchově, ale také v ostatních předmětech. V praktické části je rovněž uvedena metodika a závěry provedeného výzkumu založeného na dotaznících, které sloužily k zaznamenání a sledování zapamatovaných informací. Cílovou skupinu výzkumu tvořili žáci mladšího školního věku.
Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Tvrdíková, Lucie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická ást této diplomové práce je zam ena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného p edm tu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. P iblížíme si zde práci u itele dramatické výchovy a jeho možnosti vzd lávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem e i u d tí a schopnosti u ení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodob jšího efektu p i uchovávání si osvojených dovedností v pam ti. Nedílnou sou ástí této ásti práce je také didaktika výuky cizích jazyk a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzd lávací program pro základní vzd lávání, který nám umož uje stanovit si výukové cíle. V teoretické ásti je také metodika postupu tvo ení výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe. Praktická ást diplomové práce obsahuje odu ené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prost edku.
Metodika výuky techniky řeči pro vybranou třídu I.stupně ZŠ
Olšinová, Tereza ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vytvořit metodiku techniky řeči pro konkrétní třídu, která bude zastřešena tématem Pravěk. V teoretické části se zabývám jednotlivými výukovými stupni techniky řeči, jako je držení těla, dech, rezonance, práce svalů solární krajiny a artikulace. Zmiňuji jejich výukovou problematiku a odlišnosti výuky jednotlivých lektorů techniky řeči. V praktické části představuji svou vlastní metodiku jednotlivých lekcí, které na sebe navazují, a završuji ji hlasovou rozcvičkou. Tyto lekce jsem odučila na základní škole ve třetí třídě a zreflektovala je.
Využití technik a metod dramatické výchovy k rozvoji sociální komunikace dětí předškolního věku v rámci dlouhodobého projektu "Co viděla moje ruka"
Hovorková, Jiřina ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Jiřina Hovorková: Diplomová práce pojednává o možnostech využití metod a technik dramatické výchovy v rámci dlouhodobého projektu k rozvoji a podpoře prosociálních dovedností vybrané skupiny dětí předškolního věku. V teoretické části je věnována pozornost charakterizaci předškolního období věku dítěte z vývojového hlediska, metodám a technikám dramatické výchovy, dále je zde kapitola věnována rámcovému vzdělávacímu programu, další kapitola je věnována projektovému vyučování. V praktické části diplomové práce byla snaha porovnat úroveň prosociálních dovedností skupiny dětí, ve které jsou integrované děti s postižením s běžnou skupinou předškolních dětí. Dalším z cílů projektu bylo motivovat děti k tvořivé spolupráci na výrobě hmatové knihy a záznamu na CD nosiči.
Využití literárního textu v dramatickém projektu
Novotný, Michael ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Název Využití literárního textu v dramatickém projektu Abstrakt Tato práce se ve své teoretické části zabývá vymezením pojmů dramatika, prostředky, techniky a metody tvořivé dramatiky. Dále pak možnostmi využití literárního (pohádkového) textu v práci s dětmi předškolního věku V praktické části pak zpracovává projekt, který využívá pohádkového textu v dramatice při vzdělávací nabídce v mateřské škole. Aplikuje různé dramatické, pocitové, smyslové, pantomimické a jiné hry v období měsíce února. Následně vyhodnocuje tento projekt po stránce účinnosti prostředků, technik a metod tvořivé dramatiky na osobnost dětí předškolního věku. Klíčová slova Tvořivá dramatika, literární text, předškolní věk, hra, dramatizace, předškolní vzdělávání, mateřská škola.
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy s 5-7letými dětmi
Krajíčková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s literárním textem metodami dramatické výchovy. Cílem práce je zjistit možnosti a specifika využití těchto metod při práci s 5-7letými dětmi a nabídnout lekce dramatické výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami 5-7letých dětí, důležitostí hry a rolí literatury v životě dítěte, dramatickou výchovou, výběrem literárního textu a jeho využitím v dramatické výchově. Praktická část nabízí šest lekcí dramatické výchovy. Tyto lekce jsou zrealizované v mateřské škole a v 1. a 2. ročníku základní školy. Součástí praktické části jsou reflexe lekcí s jednotlivými skupinami dětí a jejich vzájemné porovnání. Praktická část také obsahuje návrhy dalších tří lekcí. Lekce jsou inspirované různými žánry dětské literatury. Z výsledků vyplývá, že u takto starých dětí jsou nejúčinnější především tyto techniky: jednoduchá pantomima, asociační kruh, alej, škála postojů, živé obrazy. Zadávané činnosti musí mít jasně stanovená srozumitelná pravidla. Vhodné je konkrétně přidělovat role a poskytnout nebo navrhnout dětem popisy znázorňovaných situací.
Srovnání efektivity nové metody výuky angličtiny pro 1. třídu ZŠ "Act and speak" s ostatními metodami
Holzknechtová, Eliška ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit, pomocí metody pozorování, stav výuky anglického jazyka v prvních třídách základních škol. Zkoumá jaké metody jsou při výuce využívány, jak dalece jsou efektivní při rozvoji různých dovedností žáků a zda se jim vyrovná nová výuková metoda Act and Speak®. Na začátku této práce jsou čtenáři nastíněny podmínky pro výuku cizího jazyka v dnešní době, další část je věnována tomu, jak je vůbec cizí jazyk vstřebáván a přijímán a v závěru teoretické časti se dozvíme jaké výukové metody byli při výuce cizích jazyků využívány v minulosti a jaké se objevují dnes. Praktická část má za úkol zjistit zda jsou učitelé kvalitním jazykovým vzorem pro své žáky a zda používají ve své výuce nejnovější trendy a metody. Tyto data jsou porovnány s postupy, které jsou využívány při výuce pomocí metody Act and Speak® a z nich následně vyvozeny závěry o kvalitě a efektivitě výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.