Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Battistová, Eva (oponent)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova
Informační a komunikační technologie v realitě základní školy
Černá, Markéta ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Shrnutí OECD již v roce 2001, ve sv駑 dokumentu Learning to Change: ICT in Schools, označila za jeden z prostředků ke zlepšen�kvality a efektivity vzděl疱ac劜o procesu informačn�a komunikačn�technologie (d疝e jen ICT). ICT by opravdu mohly b©t jedn匇 z prostředků ke zlepšen�kvality a efektivity vzděl疱ac劜o procesu, ale to jen za předpokladu, že se n疥 podař�definovat a využ咜 všech pozitiv, kter�n疥 nab坥ej�a současně v maxim疝n�mře eliminovat negativa, kter�se při pr當i s nimi mohou vyskytnout. C匀em disertačn�pr當e je přispět k řešen tohoto nelehk馼o 伀olu. V teoretick�č疽ti se pr當e zab©v�determinantami ovlivňuj兤匇i implementaci ICT do vzděl疱疣�na 侔ovni II. stupně z疚ladn�školy, jde zejm駭a o st疸n�informačn politiku ve vzděl疱疣� začleněn�ICT do kurikul疵n兤h dokumentů, postoj škol k poč咜ačov©m technologi匇, 侔oveň vybavenosti škol poč咜ačov©mi technologiemi, digit疝n�gramotnost učitelů, dostupnost kvalitn劜o v©ukov馼o software a dalš兤h podpůrn©ch materi疝ů. C匀em našeho zkoum疣�byl historick© v©voj i současn© stav. Teoretick�č疽t je doplněna empirick©m šetřen匇, kter�se uskutečnilo na čtyřech z疚ladn兤h škol當h. Z geografick馼o hlediska tvoř�školy mikroregion v r疥ci okresu Kutn�Hora, Středočesk© kraj. Dotazn勛ov�šetřen�zkoumalo n痙ory akt駻ů z疚ladn�školy (ředitele, ž疚ů 8. ročn勛ů a někter©ch jejich učitelů) na negativa a pozitiva využ咩疣�ICT ve...
Dítě předškolního věku a počítač
Vackova, Dita ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Fialová, Irena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využíváním počítače v mateřské škole a to konkrétně ve smíšené třídě. V této diplomové práci jsou ukázány kroky, kterými učitel musí projít, pokud se rozhodne užívat počítač v mateřské škole. Ve výzkumné části se zabývám integrací počítače do třídního vzdělávacího programu, možnostmi využití počítače v rámci výchovně vzdělávacího procesu za dodržení podmínek a zásad správného užívaní počítačů, dále hodnotím počítačové programy užívané při výzkumu. Na závěr zjišťuji názor a postoj rodičů k této problematice.
Koncept digitální generace v kontextu školního vzdělávání
Habrovanský, Miroslav ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce je věnována pojmu digitální generace. V její teoretické části je provedena analýza dostupné literatury, shrnuty výsledky výzkumů o současné mladé populaci a popsány hlavní charakteristiky reprezentantů digitální generace, která je následně konfrontována se znaky předchozích generací. V praktické části diplomové práce opírající se o výsledky průzkumu provedeného mezi učiteli střední školy specializované na výuku informatiky a výpočetní techniky jsou shrnuty názory a zkušenosti učitelů s chováním digitální generace v populaci středoškolské mládeže. Součástí výzkumných šetření jsou řízené rozhovory (interview) s vybranou skupinou středoškolských studentů, které nesou řadu společných znaků typických pro digitální generaci. Výpovědi studentů jsou porovnávány s názory jejich učitelů. Výsledky těchto průzkumů se staly východiskem pro doporučení, jak začlenit digitální generaci do běžné školní třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Didaktické využití počítačových her ve výuce
Balažík, Jan ; Fialová, Irena (oponent) ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na charakterizování počítačových her, popř. her počítačem podporovaných, s poukázáním na možnost a vhodnost užití pro edukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce vychází z použité literatury, z vlastní zkušenosti a z rozhovorů a dotazníků tvořených s hráči. Těžištěm práce je hra SDF jako příklad didakticky využitelné hry. Pro tuto hru autor vytvořil několik programů a www rozhraní, které jsou rovněž v práci popsané. Samotné programy jsou práci přiložené na disku CD a dostupné na webové adrese http://kraken.pedf.cuni.cz/~balai2ap/. Cílem je na příkladu hry SDF poukázat na možnosti užití rozsáhlejší hry zaměřené na podporu výuky a na rozvoj žáků v různých předmětech a tématech.
Podpora výuky matematiky na internetu
Křečková, Tereza ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností pro podporu výuky matematiky na internetu. Úvodní část práce se věnuje teorii, konkrétně charakteristice obsahu učiva matematiky na 1. stupni základní školy a matematickým hrám. V dalším textu jsou navržena kritéria na hodnocení výukových www stránek a na jejich základě je provedeno hodnocení současného stavu. Výstupem hodnocení je identifikace oblastí matematiky, které nejsou dostatečně zastoupené a které mohou být využity jako námět pro zpracování vlastního řešení. V praktické části práce je popsána tvorba výukové hry pro slovní úlohy o čase v prostředí Macromedia Flash. Závěrečnou částí celé práce je testování hry s dětmi, ze kterého vyplývá hodnocení předložené hry a také návrh možných vylepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Inovativní přístupy ke vzdělávání a funkce vzdělávací technologie
Wild, Pavel ; Fialová, Irena (oponent)
Rigorózní práce je zaměřena na problematiku inovativních přístupů ve vzdělávání a zkoumání souvislostí, funkcí a možností vzdělávacích, resp. informačních a komunikačních technologií při těchto procesech. Ve vztahu k současnému pojetí vzdělávání a jeho transformace se práce zaměřuje především na specifikaci procesuálních, kurikulárních a systémových kontextů inovativních přístupů k rozvoji vzdělávání s využitím vzdělávacích technologií. V závěru práce jsou naznačeny perspektivy využití informačních technologií, které jsou využitelné jako východiska pro pedagogickou teorii a školskou praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Veřejné prostory historického jádra Brna - náměstí
Vaculíková, Petra ; Doc.Ing.arch.Irena Fialová (oponent) ; Kroupa, Petr (oponent) ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Proměny fyzické, funkční a sociální struktury města jsou výsledkem celého souboru různě provázaných změn a událostí, které se zásadně podílely na utváření celkového obrazu městského prostředí a života v něm. Dizertační práce je založena na výzkumu náměstí historického jádra města. V prvé řadě se zaměřuje na historický vývoj urbánní textury vnitřního města Brna a jeho náměstí. Hovoříme o náměstí Svobody, Zelném trhu, Dominikánském náměstí, Jakubském náměstí, Kapucínském náměstí a Šilingrově náměstí. Na základě dílčích charakteristik, popisujících vznik, morfologické a funkční změny brněnských náměstí, byla vytvořena klasifikace základních urbanistických typů náměstí. Město Brno jako centrum mezoregionu má významné postavení ve struktuře osídlení. Tento fakt se stal jedním z klíčových aspektů pro výběr referenčních příkladů evropských měst a jejich náměstí. Druhá část dizertační práce je založena na srovnávací studii jednotlivých typů historických náměstí Hledání příčin uvědomělé kompozice či vlivy náhod a okolností, které vtiskly místům osobitou atmosféru, nám mohou zprostředkovat exkurzi do historie náměstí a zodpovědět otázky, jak se s náměstími zacházelo, jak se měnila a proč. Abychom mohli definovat jejich hodnoty, je třeba zabývat se příčinami, které vedly k úpadku významu a role těchto veřejných prostranství. Výběr referenčních příkladů se omezil na rakouské regionální metropole (Graz, Linz, Klagenfurt a Salzburg) s ohledem na podobné klimatické podmínky a společné kulturní a historické souvislosti. Na základě zpracovaných půdorysných grafických schémat jednotlivých náměstí jsou pozorovány vzájemné vztahy mezi tvarem, funkcí a umístěním děl tzv. drobné architektury a sochařství. Výzkum prostorů je dále zaměřen na porovnání aspektů dopravy, zeleně, funkčního využití, výtvarného dotvoření a společenských aktivit. Veřejný prostor je utvářen souborem charakteristických znaků, které podporují rozmanitost a vzájemnou provázanost funkcí. Pro lepší interpretaci výsledků byla stanovena dvě hodnotící kritéria: identifikátor (symbol a identifikace s místem) a magnet (funkce a náplň prostoru). Výsledkem dizertační práce je definování aspektů a prostorotvorných elementů podílejících se na obytnosti náměstí.
Cesta touhy: romantismus v románech George Eliot
FIALOVÁ, Irena
Diplomová práce na téma Cesta touhy: romantismus v románech George Eliot, anglicky Journey of Desire: Romanticism in the novels of Geroge Eliot, je zaměřena na charakteristické romantické prvky v díle významné anglické spisovatelky 19. století píšící pod mužským pseudonymem George Eliot. Práce je zaměřena na tři vybrané romány od dané spisovatelky, a to: The Mill on the Floss, Middlemarch a Silas Marner. Práce se věnuje romantickým prvkům, které daná spisovatelka při psaní zmiňovaných románů používala a které pro ni byly charakteristické. Je též zaměřena na individuální rozvoj a dynamiku ženských postav vybraných románů (především u románů The Mill on the Floss a Middlemarch). Diplomová práce je rozdělena do jednotlivých kapitol věnujících se životu autorky, období, ve kterém žila a tvořila, viktoriánským románem a analýzou morálního vývoje především ženských postav výše zmiňovaných románů (kromě románu Silas Marner).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 FIALOVÁ, Irena
5 FIALOVÁ, Ivana
1 Fialová, Ilona
1 Fialová, Iva
5 Fialová, Ivana
2 Fialová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.