Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rychlé nabíjení elektromobilů – přehled technologií
Boršoš, Adam ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Rychlost nabíjení je jedním z klíčových parametrů, jenž ovlivňuje atraktivitu elektromobilů pro řidiče. Proto je důležité určit metody jež dokážou nabít elektromobil co nejrychleji. Byl vypracován přehled technologií dobíjení elektromobilů a identifikace těch, jenž jsou považovány za rychlé nabíjení. Bylo zjištěno že nejrychlejší technologie je nabíjení pomocí stejnosměrného proudu. Následovalo vypracování seznamu šesti konektorů, které toto nabíjení umožňují. Ty byli následně porovnány. V další kapitole byl vypracován přehled dobíjecích sítí, jenž rychlé nabíjení umožňují. Byli uvedeny tři největší poskytovatelé dobíjecích stanic v České republice a také dva jenž se specializují právě na rychlé dobíjení. Téma chlazení baterií také souvisí s dobíjením. Proto byl v následující kapitole vypracován přehled technologií, jež jsou využívány k chlazení akumulátorů. Poslední část je zaměřena na faktory, které způsobují degradaci akumulátorů. Vypracovali jsme přehled čtyř hlavních příčin degradace a jejich vliv na baterii.
Ventilované ochranné oděvy pro zdravotníky v kontaminovaných prostředích
Štenclová, Kristýna ; Kopečková, Barbora (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na experimentální ověření chladicího účinku na člověka ventilací okolního vzduchu pod ochranný oděv. První část práce obsahuje rešerši zabývající se pojmy spojenými s tepelným komfortem a způsoby přenosu tepla. V této části jsou před-staveny dostupné možnosti chlazení člověka pohybujícího se v prostředí o vysoké teplotě. Druhá část je zaměřena na definování hypotéz a popis experimentů, které byly pro tuto práci provedeny. Poslední částí práce jsou samotné výsledky experimentů a jejich porovnání s daty z experimentů z odborné literatury.
Hodnocení tepelného stavu prostředí v kabině vozidla pomocí měřicích systémů s ekvivalentní teplotou
Zrůst, Michael ; Šíp, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Se zvyšujícím se množstvím automobilů na silnici, mobilitě lidstva a času stráveným v kabinách vozidel se zvyšuje důležitost na dosažení a udržování tepelné pohody pro pasažéry při dlouhých ale i krátkých cestách. Se vzestupem elektromobilů je snaha snížit spotřebu energie pro ovládání vnitřního prostředí automobilů, k prodloužení dojezdu a případně pro spalovací motory, ke snížení emisí v důsledku udržování tepelné pohody.
Rekonstrukce rodinného domu podle požadavků na budovy s téměř nulovou spotřebou energie
Uhlíř, David ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje snížení energetické náročnosti budovy dvoupatrového rodinného domu z 60. let 20. století, do režimu budovy s téměř nulovou spotřebou energie. Nejprve je daný rodinný dům analyzován z pohledu stavu před rekonstrukcí. Výsledkem této analýzy je průkaz energetické náročnosti budovy v původním stavu. V rámci jednotlivých kapitol následně navrhuji specifická energeticky úsporná opatření. Na závěr každé kapitoly jsou tato opatření ekonomicky zhodnocena s využitím dotačního programu Nová zelená úsporám. První opatření se věnuje zkvalitnění tepelně technických vlastností obálky budovy. To je zajištěno komplexním zateplením rodinného domu a výměnou původních oken a dveří. Druhé opatření je věnováno návrhu vhodného způsobu nuceného větrání se zpětným získáváním tepla. V rámci třetího opatření posuzuji a vybírám vhodný zdroje tepla, který nahradí původní zdroj tepla rodinného domu. Jako závěrečné opatření navrhuji využití obnovitelného zdroje energie ve formě fotovoltaického systému, které je podloženo energetickou simulací v programu DEKSOFT FVE. V závěru své práce vypracovávám průkaz energetické náročnosti budovy, který posuzuje splnění podmínky budovy s téměř nulovou spotřebou energie.
Systémy opravných prostředků
Fišer, Jan ; Winterová, Alena (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji opravným prostředkům a opravným řízením. Zvláštní pozornost věnuji vysvětlení principů a zásad apelačního, kasačního a revizního opravného systému a rozdílů mezi nimi. Na teoretické vymezení zmíněných systémů pak navazuje jejich praktická aplikace v českém občanském soudním řízení, včetně jejího vývoje v posledních deseti letech a uvedení možných změn v budoucnosti. V závěru je představena německá právní úprava opravných prostředků. Diplomová práce je kromě úvodu a závěru rozdělena na pět dalších kapitol. Každá z nich se zabývá opravnými prostředky a opravnými systémy z jiného úhlu pohledu. První kapitola je nastiňuje problematiku opravných řízení a opravných prostředků a obsahuje terminologii, která je v dalších kapitolách používána. Druhá kapitola představuje jednotlivé opravné systémy. Kapitola je rozdělena do čtyřech částí. První část popisuje apelační systém a jeho principy. Podrobně se věnuje systému úplné apelace a systému neúplné apelace a rozdílu mezi nimi. Druhá část se zabývá kasačním systémem a jeho zásadami. Ve třetí části je představen revizní systém. Ve čtvrté části je popsána aplikace opravných systémů v českém právním řádu. Třetí kapitola pojednává o historickém vývoji koncepcí opravných řízení na našem území. Čtvrtá kapitola se zabývá současnou...
Založení a vznik společnosti s ručením omezeným
Fišer, Jan ; Patěk, Daniel (oponent) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Ve své rigorózní práci se věnuji založení a vzniku společnosti s ručením omezeným podle českého práva. Zvláštní pozornost je věnována vysvětlení omezeného ručení společníků tohoto druhu obchodní společnosti. Tato práce se také zaměřuje na analýzu pojmů založení společnosti a vznik společnosti a rozdíl, který mezi nimi je. Představení společnosti s ručením omezeným a její definice je následováno popisem, rozborem a analýzou založení a následného vzniku společnosti s ručením omezeným. Po rozboru aktuální právní úpravy následuje představení zákona o obchodních korporacích, který nabude účinnosti 1. ledna 2014. Rigorózní práce je kromě úvodu a závěru rozdělena na tři kapitoly, z nichž každá pojednává z různých úhlů o založení a vzniku společnosti s ručením omezeným. První kapitola obsahuje úvod do problematiky a představuje základní terminologii a instituty, které pak jsou užívány v dalších kapitolách této práce. Jedna podkapitola také ve stručnosti popisuje historický vývoj společnosti s ručením omezeným na našem území. Druhá kapitola představuje proces založení a vzniku společnosti s ručením omezeným. Kapitola je rozdělena do deseti podkapitol. První podkapitola popisuje rozdíl mezi založením a vznikem jakékoliv obchodní společnosti. Následující podkapitoly se podrobně zabývají osobami zakladatelů a...
Možnosti ovlivňování posturální stability u amatérských sportovců
Fišer, Jan ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název Možnosti ovlivňování posturální stability u amatérských sportovců Cíle práce Cílem práce je deskripce vybraných parametrů tělesného složení a posturální stability skupiny amatérských sportovců (florbalistů) a zhodnocení efek- tivity krátkodobého intervenčního programu, využívajícího prvky senzomotorické stimulace dle Jandy a Vávrové, akrální koaktivační terapie dle Špringrové a prvky plyometrické. Metody Práce je charakteru deskriptivního, její součástí je i intervenční složka. Během studie byly zkoumány dvě skupiny amatérských florbalistů, intervenční (n = 16, průměrná výška = 178,23 cm (std 7,18), průměrná hmotnost = 80,04 (std 11,53), průměrný věk = 25,15 let (std3,31 )) a kontrolní(n = 8, průměrná výška = 181,48 cm (std 5,59), průměrná hmotnost = 82,29 kg (std 11,20), průměrný věk = 27,07 let (2,68)). Každý proband podstoupil na začátku měření přístrojem Foots- can pro zhodnocení úrovně posturální stability a přístroji InBody 3.0 a Tanita pro zhodnocení úrovně tělesného složení pomocí vybraných parametrů. Poté intervenční skupina absolvovala šestitýdenní intervenční program. Po ukončení byly opět obě skupiny změřeny a zhodnoceny jednotlivé parametry. Vstupní a výstupní výsledky měření byly následně vyhodnoceny, porovnány a statisticky zpracovány. Výsledky Většina zvolených parametrů...
Řetězové zlomky v teorii kódů
Fišer, Jan ; Šťovíček, Jan (vedoucí práce) ; Holub, Štěpán (oponent)
Tato práce nás nejprve seznamuje s Reed-Solomonovy kódy, způsoby jejich konstrukce a kódování. Zároveň uvádíme důkazy jejich nejvýznamnějších vlastností s příslušným teoretickým základem. Ve druhé kapitole zavádíme pojem řetězových zlomků nad tělesem a zkoumáme jejich strukturu. Ap- likací provedených obecných pozorování na konkrétní případ Laurentových formálních řad se pak dostáváme k účinnému dekódovacímu algoritmu Reed- Solomonových kódů. Bez kompletních důkazů uvádíme ještě další dva dekó- dovací algoritmy, které jsou také založeny na řešení klíčové rovnice, a to Berlekampův-Masseyův a Eukleidův. V závěru práce ukazujeme ekvivalenci těchto tří algoritmů.
Hydrogen vs. electricity - comparison of energy performance of EV powertrains
Šándor, Kristián ; Mišík, Ondrej (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The topic of emission reduction and the increase in the share of energy produced from renewable sources remains actual and highly discussed in 2021. It was the major reason why I chose to compose this bachelor’s thesis, in which I aim to critically evaluate and compare the energy performance of an electrical vehicle and a hydrogen vehicle. The theoretical part of the thesis outlines the aforementioned drivetrains as well as the plug-in hybrid drivetrain. The practical part of the thesis focuses on calculations of the energy performance of the drivetrains for the year 2021 with a rational estimate for 2050. The methods of electricity and hydrogen production are crucial for energy performance evaluation. Data shows that electric cars operated in countries with a high share of energy produced from renewable sources are the least energetically demanding. On the other hand, if the energy production depends predominantly on fossil fuels, it is more efficient to operate a hydrogen vehicle. Calculations show that when considering the indirect emissions during the operation as well as the energy performance, the plug-in hybrid vehicles are the least efficient. The difference in efficiency between electric and hydrogen vehicles varies depending on the mode of energy production of that specific country. The conclusion of this thesis also discusses advantages, disadvantages and technological challenges concerning the aforementioned drivetrains.
Studie chladicího systému budovy s ohledem na klimatickou změnu v ČR
Vašulka, Tomáš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce si bere za cíl zpracování studie chladicího systému polyfunkční budovy s ohledem na klimatickou změnu predikovanou do poloviny 21. století. Práce zahrnuje stanovení tepelné zátěže chlazených prostor a navržení opatření pro redukci tepelných zisků v letním období. Součástí práce je návrh chladicího systému s fan-coil jednotkami jako koncovými spotřebiči s potřebnými hydraulickými výpočty. Jako uvažovaný zdroj chladu je použita jednostupňová absorpční chladicí jednota, ke které je přiřazen výměník tepla volného chlazení. Návrh zdroje chladu zahrnuje potřebné hydraulické výpočty a dimenzování systému zajišťující jeho funkční provoz. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace technologie chlazení a zapojení fan-coil jednotek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fišer, J.
10 Fišer, Jakub
13 Fišer, Jiří
1 Fišer, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.