Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návratový CubeSat
Kopecký, Matěj ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá analýzou návratu miniaturního CubeSat satelitu z nižší oběžné dráhy. V úvodní části vysvětluje problematiku návratového procesu, jaká tělesa se typicky používají a možnosti jejich ochrany před odporem atmosféry. Práce se také zaměřuje na skupinu zmíněných CubeSat satelitů a definuje je podle obecných požadavků. Za pomocí získaných poznatků z úvodní části byl sestaven teoretický úvod k předběžné analýze návratu CubeSat satelitu, který následuje vzorový výpočet. Zde je vysvětleno, jak se CubeSat při sestupu atmosférou pohybuje a jaké parametry musí splňovat, aby bylo možné návrat uskutečnit.
Návrh vesmírné mise
Koziel, David ; Navrátil, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou zpracovány základní zákony a poznatky týkající se vesmírných letů na oběžnou dráhu okolo Země a také je zde vypracován návod pro začínající uživatele, kteří chtějí pracovat s programem GMAT (General Mission Analysis Tool), což je program sloužící k navrhování vesmírných misí. V závěrečné části práce je též použití programu předvedeno na konkrétním příkladu mise družice (CubeSat) na geostacionární oběžnou dráhu. V této části je popsán postup práce, jednotlivé podstatné funkce programu a možnosti a způsob práce v něm. Na závěr jsou vyhodnoceny grafické a datové výstupy ze simulace. Výstupem práce je tedy komplexní charakteristika základů problému návrhu vesmírných misí a stručný návod pro práci se softwarem GMAT, který lze v budoucnu využít ve výuce.
Design of Formula Student front wing elements
Havran, Edmund ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The main objective of this thesis is the design of a new front wing for the Formula Student competition. The beginning of the thesis deals with competition rules, significance of front wings and their usage in the competition. A new conceptual design of the front wing follows, concluded by its CFD optimisation in Ansys Fluent software. Some of the computations were done on computational resources supplied by the project „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) provided within the program Projects of Large Research, Development and Innovations Infrastructures. Computational resources were provided by the ELIXIR-CZ project (LM2015047), part of the international ELIXIR infrastructure.
Návrh a zástavba aktivních členů do řízení letounu
Dubnický, Lukáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nástavců pro řídicí páku a pedály. Nástavce jsou vybaveny aktivními členy, které poskytují haptickou zpětnou vazbu pilotovi letounu. Předkládaný návrh má za cíl umožnit prototypovou zástavbu pro provedení experimentů s haptickou zpětnou vazbou na vybraném typu letounu. Dále má ověřit použitá konstrukční řešení pro další vývojové verze, které mohou směřovat až k certifikaci celého navrhovaného systému haptické zpětné vazby pro letadla všeobecného letectví. Nástavce jsou vývojovým nástupcem varianty, která sloužila pro experimenty na letovém simulátoru. Návrh nástavců je proveden podle požadavků plynoucích z předpisů a výsledků předchozích experimentů. Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh od shromáždění požadavků po pevnostní zkoušku součástí zhotovených 3D tiskem.
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
Systém pro měření úhlu náběhu
Koribský, Denis ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo dokončit systém pro měření úhlu náběhu a úhlu vybočení během letu. Systém je založen na dvou korouhvičkách, jejíchž úhel natočení se snímá pomocí rotačních magnetických enkodérů. Bylo provedeno správné zapojení jednotlivých komponent k základní desce Arduino a byl přizpůsoben program v rozhraní Arduino IDE. Naměřené data úhlu natočení korouhviček byla následně ukládána na SD kartu. Po kompletním sestavení systému byla provedena kalibrace s využitím geometrických šablon. Výsledky kalibrace byly vhodně proloženy funkcí, sloužící k výpočtu skutečného úhlu náběhu.
Vibration feedbacks in pilot-aircraft haptic interaction
Malalan, Nina ; Zikmund, Pavel
A research about different ways of encoding the distance information with vibrotactile feedback was done as part of a bigger project with the aim of designing a device which would help the pilot to achieve greater precision during the flight. Different kinds of stall warning devices and structural additions were already designed in the field of aviation, lingering only over attentional guidance. Therefore, a lack of spatial and movement guidance was detected. This paper lingers on this research which aimed to encode and evaluate haptic guiding methods.
Přehled současných kosmických prostředků
Špačková, Jana ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled běžně používaných a v současné době vyvíjených dopravních prostředků pro přepravu užitečného zatížení do vesmíru a tyto prostředky vzájemně porovnat. První část práce je rozdělena na nosné rakety létající na oběžnou dráhu Země, nosné rakety létající pod oběžnou dráhu Země a na ostatní transportní prostředky vesmírné dopravy. Tyto kapitoly jsou dále členěny dle států a dle stavu vývoje, ve kterém se dopravní prostředky momentálně nacházejí. Druhá část práce se zaměřuje na srovnání prostředků popsaných v první části z hlediska bezpečnosti, výkonů a nákladů využitých na výrobu a provoz. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky srovnávací části a je zde okomentován předpoklad vývoje vesmírné dopravy v blízké budoucnosti.
Vědecké mise vesmírných sond nejen v naší Sluneční soustavě
Černoch, Jakub ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Mašek, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem misí vesmírných sond, které přistály na tělesech v naší Sluneční soustavě. Úvodní část práce pojednává o misích, jež byly navrženy jednou z mnoha světových organizací pro vesmírný výzkum. Druhá část práce se zabývá návrhem mise a základních parametrů hopper, schopného přemisťovat se po povrchu planety Mars, s využitím hybridních raketových motorů a provádět zde vědecký výzkum.
Conceptual design of training aircraft with electric propulsion
Seman, Matúš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
This thesis is focused on conceptual design of electric powered training aircraft, using certification guidelines CS-LSA. Designing process of geometrical and aerodynamic characteristics is primary based on statistics of certificated aircrafts in this particular category. The following calculation of performance stabilities and flight performances is based on knowledge of aerodynamic polar. The calculation of the polar is also part of this thesis. The last part of the thesis consists of construction design of the front part of fuselage and engine static structural analysis of engine mounts.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.