Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstruktivní přístupy ve vyučování geometrie na základní škole
Češková, Jana ; Jirotková, Darina (oponent) ; Slezáková, Jana (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bude případová studie. V rámci této studie se budu snažit vyzdvihnout konstruktivní prvky ve výuce u dvou učitelek různých škol. Pozorování budu provádět pomocí vlastních náslechů, kdy budu chodit ke dvěma učitelkám, přičemž každá reprezentuje rozdílný přístup, který spočívá v různém začlenění konstruktivních prvků do vyučování geometrie. Má práce bude koncipována do stěžejních kapitol, které budou reprezentovat jednotlivé etapy mého sledování. Každá etapa bude rozpracována do podrobnější analýzy. Jednotlivé etapy budou uzavřeny vlastním návrhem vyučovací hodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Když je cesta řešením aneb Tři úlohy v prostředí čtverečkovaného papíru
Dvořáková, Hana ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Slezáková, Jana (vedoucí práce)
Práce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Představy žáků o zlomcích
Kalousová, Lenka ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Cílem mé diplomové práce bude zjistit, jaké představy o zlomcích mají děti, které se v učivu s nimi ještě nesetkaly. Diplomová práce se bude skládat ze dvou hlavních částí. První část bude zaměřena na experimenty, záznam jejich průběhu a především na analýzu řešení úloh dětmi. Tato část bude též okrajově věnována využitím pomůcek při výuce zlomků. Druhá část bude tvořena popisem mého řešení úloh o zlomcích, jež mi byly zadány. Tento popis bude doprovázen sebereflexí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Matalová, Irena ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
So u h r n Diplomová práce se zabývá mimovýukovými matematickými aktivitami, jejichž prostř ednictvím má uč itel možnost zlepšit svůj edukač ní styl. Konkré tními aktivitami jsou nástě nková matematická soutě ž a zájmový kroužek matematiky, které jsou nazvány Ematikou. Zmíně n je historický původ nástě nkové Ematiky, vznik názvu Ematika a pojetí tohoto názvu v té to práci. Nástě nková matematická soutě ž je aktivita, př i níž uč itel nabízí dě tem různé matematické ú lohy na nástě nce. Pokud ú loha dě ti zaujme, mohou ji v dané m č asové m termínu samostatně ř ešit. Svá ř ešení odevzdávají uč iteli. Podle dohodnuté ho hodnotícího systé mu uč itel dě tem př idě luje body za správné ř ešení. V zájmové m kroužku matematiky nabízí uč itel ú lohy osobně , nikoli prostř ednictvím nástě nky. Dě ti mohou ř ešit ú lohy, které je zaujmou, samostatně i ve skupinách. V př ípadě různých ř ešení probíhá diskuze, která nemusí být ř ízena uč itelem. Hodnotící systé m zatím nebyl zaveden. Uč itel dě ti hodnotí pouze slovně . Nástě nková Ematika byla nejprve vedena tř ídní uč itelkou. Př evzala jsem vedení, provedla analýzu stávajícího způsobu zadávání ú loh, org anizace č innosti, hodnocení výsledků a př i zohledně ní reakcí dě tí jsem vytvoř ila nová pravidla. Zkušenosti s nástě nkovou Ematikou vedly k založení zájmové ho...
Hra NIM - netradiční prostředí v učení se matematice
Lebedová, Miroslava ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klasifikační postupy při řešení úloh
Kabíčková, Věra ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Tato práce je průřezem mého seznamování se s principem klasifikace, který je uplatňován při řešení matematických úloh. S klasifikačními postupy se setkávám nejprve v rámci matematického projektu, jehož prostřednictvím řeším nabídnuté klasifikační úlohy. Sleduji sama sebe, jak jsem schopna tyto úlohy uchopit a řešit je. Potom se vypravuji mezi žáky, z počátku v roli pozorovatele, někdy učitele, později jako experimentátor. Postupem doby se pokouším vymýšlet vlastní úlohy tohoto typu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Verbální komunikace v geometrii na 1. stupni základní školy praktické
Spěváčková, Ivana ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve své diplomové práci chci sledovat verbální komunikaci žáků 1. stupně základní školy praktické v předmětu geometrie. Budu pracovat vždy se dvěma chlapci a dvěma děvčaty z každého ročníku. Respondenti si budou vzájemně popisovat tři typy obrázků a jeden prostorový objekt. Jejich rozhovory budu zaznamenávat na audiokazetu a následně přepisovat do protokolů. Ty budou podkladem k analýze. Cílem práce bude srovnat jednotlivé ročníky a sledovat posun, kterého žáci v průběhu 1. stupně dosáhnou.
Návrhy na řešení problému nezaměstnanosti v Kraji Vysočina
Slezáková, Jana ; Machová, Dana (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nezaměstnanosti v Kraji Vysočina. Jsou zde analyzovány situace, které ovlivňují nezaměstnanost jednotlivých skupin uchazečů o zaměstnání na trhu práce. Součástí práce jsou i návrhy řešení a opatření, které by měly vést ke snížení míry nezaměstnanosti v Kraji Vysočina.
Analýza obchodních vztahů: návrh efektivní formy motivace subjektů distribuční sítě k odběru produktů
Slezáková, Jana ; Melcher, Ota (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl vymezit základní teze v oblasti motivace subjektů distribuční sítě k odběru produktů výrobní společnosti. Především se zabývá způsoby motivace subjektů distribuční sítě v rámci ekonomických a neekonomických odměn. Slouží základní rámec pro případnou hlubší analýzu výrobně odběratelských vztahů V praktické části práce je navrhnut systém odběratelských bonusů pro imaginární výrobní firmu a subjekt její distribuční sítě. Dále je vytvořen návrh rámcové kupní smlouvy mezi touto výrobní společností a odběratelem.
Charakteristika současného stavu proexportní politiky ČR
Slezáková, Jana ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Lukáš, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou současného stavu proexportní politiky ČR. Popisuje vývoj proexportní politiky a mezinárodního obchodu, vymezuje rámec současné proexportní politiky a její institucionální podporu. Klade důraz na shrnutí celkové koncepce programů podpory exportu nabízených jak státními tak soukromými institucemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 SLEZÁKOVÁ, Jana
1 Slezáková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.