Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problém autenticity fotografie: svědectví a dějinné vědomí
Černý, Vladimír ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Diplomová práce poukazuje na negativní jev popírání holocaustu, objektivní hlediska svědectví, autenticitu fotografie a východiska dějinného vědomí v kontextu postmoderní situace. I přes potřebu objektivního svědectví fotografie, jako pádného argumentu proti popírání holocaustu, je zpochybněna autenticita fotografie. Možnosti manipulace fotografie, jak obsahové, tak významové, jsou zkoumány prostřednictvím Peircovy sémiotiky, především skrze trichotomii ikón, index a symbol. Jako možné východisko zkoumání historických pramenů, včetně fotografie, v dnešní pluralitní době je navrhováno dějinné vědomí. Klíčová slova fotografie, autenticita, manipulace, Peirce, dějinné vědomí, holocaust
Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Sluková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývám ověřením tvrzení, že pohyb a multiplicita se v Deleuzově interpretaci práce Francise Bacona stávají novými ontologickými rysy malby, zároveň však Deleuzovo kritické gesto čtení Baconových myšlenek i dalších textů tematizuje vztah reprezentace a interpretace ve smyslu využitelnosti Deleuzových myšlenkových konceptů pro filosofickou reflexi teorie malby. Hlavními cíly této práce jsou tak uchopení rhizomatického myšlení v rámci percepce uměleckého díla malby a vyzdvižení problematického vztahu reprezentace a interpretace v dílech Gilla Deleuze. Na příkladu komparace dvou konkrétních textů pak bude ukázáno, že Deleuzova snaha dostat se skrze koncepci rhizomu za hranice reprezentace je nemožná, jestliže zůstává pouze v rovině imanence. Na pozadí konkrétních příkladů tak bude vyvstávat mnohem fundamentálnější problematika vztahu roviny imanence a roviny konzistence.
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Protiva, Luboš ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.
Prvky vizuální narace v interakci člověk - počítač
Galová, Ružena ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Prvky uživatelského rozhraní a pořadí, ve kterém jsou uspořádány a následně uživatelem vnímány, vytváří určitý příběh - vizuální naraci. Tento příběh, jenž je ze strany uživatelů interpretován, by měl sloužit jako vizuální pomůcka pro rozpoznání interakce se systémem. Porozumění významům rozhraní závisí na vizuálních vztazích a jejich organizaci. Prostřednictvím vhodně umístěných a zvýrazněných prvků je vizuální narace schopná vést uživatele skrze jednotlivé kroky systému. Předkládaná diplomová práce by měla prokázat, že struktura vizuální narace má vliv na kvalitu interakce člověka s počítačem. Případová studie představuje aplikaci sestavených pravidel na příkladech webových stránek vybraných rezervačních systémů letenek.
Spin doctoring
Vozková, Markéta ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Cílem tohoto textu je podat analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Spin doctoři jsou vzdělaní lidé v oborech sémiotiky, kulturologie, public relations, politické komunikace a především znají infrastrukturu a fungování mediálního průmyslu. Kritická reflexe manipulativní komunikační techniky spinu zasazuje fenomén do historické perspektivy a sleduje jeho praktické využití v sociální komunikaci dnešní (západní) společnosti. S využitím sémiologie a modelu interpersonální komunikace zkoumáme možnosti a charakteristiky technik spin doctorů. Předkládáme kompilaci jednotlivých persvazivních technik spinu. Sledujeme znakové systémy, konkrétní kanály a média, která jsou využívána spin doctory. Hodnotíme, jak se liší různé informační kanály v souvislosti s účinnou aplikací spinu. Zaměřujeme se na vzestup významu nových médií v sociální komunikaci a mediaci a zkoumáme vliv zmasovění přístupu k webu na participaci jednotlivců na demokratickém procesu. Ptáme se po rekonfiguraci způsobů participace na demokracii, vlivu médií a manipulace na veřejné mínění. Studie je doplněna o příklady a případové studie. Klíčová slova: spin, spin doctoring, spin doctor, manipulace, persvaze, politická komunikace, demokracie.
Mediální obraz politiky Francie a České republiky
Serbusová, Monika ; Zbořil, Zdenek (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Hypotézou této práce je, že francouzská i česká média informují odlišným způsobem o své domácí politické situaci a o politické situaci druhého státu a je to mimo jiné proto, že podle teorií Michela Foucaulta a Rolanda Barthese je jim jazyk nástrojem moci. Média zde působí jako nástroj moci vlastních států. S tím souvisí i to, že zkoumaná média v jednotlivých zemích neinterpretují zcela správně kroky a média druhého státu a vždy svou interpretaci obohacují o svou část kulturně politického pohledu. Výzkum v rámci této práce je založen na kvalitativní obsahové analýze relevantních textů. Obsahová analýza je doplněna analýzou doprovodného obrazového materiálu. Texty a obrazový materiál jsou získány z vybraných českých a francouzských zpravodajských deníků (například Le Monde, Le Figaro, L'Equipe, Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES), které vyšly v období českého předsednictví Evropské unii. Práce se zaměřuje na zpravodajství, komentáře a analytické stati. V těchto zdrojích jsou hledány výroky, které jsou upozorněním na konkrétní významy z významů běžných, ať už se jedná o výroky faktové, apelativní či expresivní. Výroky jsou zkoumány nejen z hlediska jejich četnosti, ale zejména jako významový systém.
The Cruel Sounds
Csákayová, Nina ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Predkladaná práca nastoľuje teóriu noise music s cieľom objasniť pragmatiku jej tvorby a účinku. Jej východiskom sú idey Antonina Artauda, ich reflexia a externalizácia v postštrukturalistickom filozofickom diskurze a intermediálnom umení. Práca zároveň sleduje tendencie v umeleckej komunikácii zaradením hlukov medzi výrazové prostriedky umeleckej moderny, ktoré usúvzťažňuje s problematikou jazyka. Postulovaním krutosti v umeleckom prejave formuluje vlastnú teóriu noise music cez prizmu ideovej koncepcie "telo bez orgánov" s dôrazom na vysvetlenie transgresívnej skúsenosti v priebehu performácie noise music. Práca prispieva do teórie apropriácie popisom špecifického mediálneho prenosu v imanentnom priestore.
Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality
Průchová, Andrea ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality teoreticky rozpracovává problematiku digitální fotografie osob umístěných na profilových stránkách internetových sociálních sítí. Práce rozvíjí ontologické koncepty virtuální reality a rizomatické antistruktury, aby poukázala na současný problém transformace způsobu myšlení a vnímání portrétní fotografie s nástupem "nových" médií. Za důsledek nevyřešené situace této transformace chápe proces politizace digitálních fotografií osob na sociálních profilech, kterým recipient přikládá roli politického zástupce reprezentované osoby. Politizaci fotografie proto vysvětluje jako specifický typ střetu dvou typů vizualit, které do společnosti vnáší novou diskuzi o ohrožení osob spojenou s otázkou zveřejňování fotografií na internetu. Opora práce v psychoanalýze a sociálně konstruktivistické linii myšlení dovoluje rozvinout výzkumné téma jako problém interdisciplinární, sahající ještě dále za otázku bezpečnosti sdílení dat na internetu.
Modulární a databázový film
Chytilová, Marie ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V práci představuji modulární a databázový film jakožto filmy s nelineárním dějem a komplikovanou strukturou. Uvádím příklady těchto filmů, detailně je rozebírám, zmiňuji různé postoje k filmům s nelineárním narativem, tyto filmy porovnávám, připomínám základní principy klasického filmu, abych ukázala, kde dochází k proměně. Modulární film vyžaduje diváka, který s filmem aktivně pracuje, podílí se na tom, aby měl film smysl. Podobá se tak uživateli nových médií, jehož lze charakterizovat nejen jako příjemce mediálních obsahů, ale i jako tvůrce, spoluautora a průzkumníka. Nová média proto v práci rozebírám především z hlediska jejich uživatelů, ukazuji jak se jejich vztah proměňuje, ale také rozebírám v čem jsou tato média nová. Databázový film zase reflektuje databázi, formu s níž se v dnešní době setkáváme čím dál častěji, a která se stává nezbytnou součástí nových médií. Při analyzování charakteristik nových médií a filmů s komplikovanou strukturou tak poukazuji na možný vztah mezi novými médii a modulárním a databázovým filmem z hlediska jejich uživatelů.
Čas ve filmu. Komparace koncepce Jana Mukařovského a Gillese Deleuze
Kadlecová, Vladimíra ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent)
1. Abstrakt Tématem mé diplomové práce je komparace koncepce uvažování o filmu z dvojí perspektivy. Půjde o porovnání jednak přístupu Jana Mukařovského, českého strukturalisty, který se, jako jeden z prvních v českém kontextu, začal časem ve filmu zabývat a dále přístupu Gillese Deleuze, který se zasloužil o nové pojímání obrazu-času ve filmu, nicméně se značným odstupem od Jana Mukařovského. Cílem bude objasnit, jakým způsobem zapadají pojetí Mukařovského a Deleuze do ostatních koncepcí pojímání času ve filmu, jaké byly vlivy dobových koncepcí času, z jakých zdrojů oba teoretici vycházeli, a také jaké filmy se staly základními východisky pro zkoumání času ve filmu. Metoda komparace bude rozdělena do třech aspektů, jakožto třech rovin porovnávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 FIŠEROVÁ, Michaela
1 FIŠEROVÁ, Miroslava
2 FIŠEROVÁ, Monika
3 Fišerová, Magdaléna
1 Fišerová, Marcela
3 Fišerová, Marie
2 Fišerová, Marie,
9 Fišerová, Markéta
1 Fišerová, Martina
3 Fišerová, Melánie
2 Fišerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.