Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dobrovolnictví v paraatletice
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Dobrovolnictví v para atletice Cíle: Cílem práce je prozkoumání problematiky v oblasti získávání dobrovolníků v para sportu a dále vyhodnocení motivů dobrovolníků k účasti na atletických soutěžích. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu deskriptivně-analytického charakteru. Zkoumání fenoménu dobrovolnictví proběhlo formou dvou dotazníků a jednoho interview. Pro získání uceleného povědomí o fenoménu dobrovolnictví byli jako respondenti osloveni zástupci tří participujících skupin. Nejprve jedinci se zkušeností s dobrovolnictvím, dále studenti oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami, koordinátoři atletických soutěží a jako poslední para atleti. Výzkumné šetření proběhlo formou dotazníků vlastní konstrukce, sdílených elektronicky prostřednictvím programu Survio a rozhovory, které byly zaslány pomocí wordového souboru přes e-mail. Výsledky: Výsledky tohoto pilotního výzkumu poukázaly na význam dobrovolnictví v para sportu. Výsledky dotazníku pro dobrovolníky představují důležité body motivace, pozitivní i negativní, které vedou dobrovolníky k dobrovolnické činnosti na závodech v para atletice. Jako nejpodstatnější motivaci dobrovolníci uvádějí získání nových zkušeností a navázání přátelství. Vyzdvihují atmosféru, která panuje na závodech, a...
Uplatnění iBoccii jako prostředku podpory integrace
Břehová, Radka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Uplatnění iBoccii jako prostředku podpory integrace Cíle: Cílem bakalářské práce bylo zkoumat vliv účasti na jednorázové sportovní inkluzivní akci "iBoccia nanečisto", spočívající ve hraní iBoccii na skupinu osob se zdravotním postižením a bez zdravotního postižení. Zkoumány byly subjektivní dojmy ze hry i setkání u obou skupin a zájem o více zkušeností do budoucna. Metody: Kvalitativní výzkum zahrnoval organizaci akce "iBoccia nanečisto". Pro výzkum bylo zvoleno 6 probandů, z toho 3 hráči boccii se zdravotním postižením a 3 lektoři z oblasti sportu bez zdravotního postižení, kteří se dosud se zdravotním postižením neseznámili. U obou skupin byla použita anketa vlastní konstrukce zaměřená na hodnocení akce. Pomocí metody polostrukturovaný rozhovor byly zjišťovány subjektivní názory jedinců bez zdravotního postižení ohledně zkušeností s jedinci se zdravotním postižením a jejich pohybovými aktivitami. Výsledky: Šetření pomocí ankety a rozhovoru potvrdilo subjektivní pozitivní dojmy účastníků a poukázalo na prospěšnost inkluzivních akcí. Jednotlivá kritéria akce byla probandy hodnocena spíše pozitivně, hůře hodnocené byly pouze délka akce a počasí. Čtyři probandi uvedli, že by se iBoccie chtěli věnovat na soutěžní úrovni a zbylí dva probandi si ji rádi příležitostně zahrají. Z rozhovoru s...
Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji
Slámová, Martina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity...
Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí
Svobodová, Anna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak působí virtuální realita v ucelené rehabilitaci na osoby s míšní lézí, které se zúčastnily sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s. Výzkum byl soustředěn na povědomí o virtuální realitě, subjektivní reakce na terapeutické video a porovnávání reakcí jedinců s kompletní a inkompletní míšní lézí. Dále byl zjišťován případný zájem probandů o tuto formu terapie v rámci ucelené rehabilitace do budoucna. Metody: Kvantitativního výzkumu se zúčastnilo dvacet sedm probandů s kompletní či inkompletní míšní lézí ve věkovém rozmezí 18-70. Probandům bylo v průběhu sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s., přehráno 3,5minutové terapeutické video prostřednictvím brýlí na virtuální realitu. Probandi vyplnili vstupní a výstupní dotazník. Vstupní dotazník mapoval předchozí zkušenosti s virtuální realitou a zjišťoval zájem probandů vyzkoušet si virtuální realitu během sociálně rehabilitačního pobytu. Výstupní dotazník se zaměřoval na subjektivní zhodnocení vjemů a pocitů a zjišťoval bližší údaje o probandech. Výsledky: Z výzkumné skupiny se v minulosti setkalo s virtuální realitou 30 % probandů. Fyzické subjektivní vjemy v průběhu či po sledování terapeutického videa...
Psychomotorické hry jako prostředek rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
Sochorová, Denisa ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Psychomotorické hry jako prostředek rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zhodnocení úrovně grafomotoriky v Mateřské škole u dětí předškolního věku a zhodnocení vlivu psychomotorických cvičení a her na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, jež pracuje s cíleným výběrem skupiny probandů, a to dětí z konkrétní Mateřské školy. Bylo vybráno celkem 12 dětí a rozděleno po šesti na skupinu výzkumnou a kontrolní. Obě skupiny zahrnují celkem šest probandů, čtyři chlapce a dvě děvčata. Úroveň grafomotoriky byla testována pomocí testu kresby postavy a testů z baterie MABC-2. Zároveň se jedná o kvalitativní výzkum, kde se sleduje kvalita provedení jednotlivých úkolů a hygiena psaní na základě nestandardizovaného pozorování. Výsledky: Výsledky výstupních testů ukázaly zlepšení kontrolní skupiny dětí, u nichž nebyly aplikovány psychomotorické hry. Obě skupiny měly lepší výstupní výsledky u testů kresby postavy i u testů jemné motoriky z baterie MABC-2. Klíčová slova: Psychomotorické aktivity, dětská kresba, grafomotorické dovednosti, předškolní věk, kresba postavy, jemná motorika
Posilování s vlastní vahou osob po s míšní lézí a hodnocení možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze
Novák, Ondřej ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Posilování s vlastní vahou osob po míšní lézi a možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze Cíle: Cílem této diplomové práce bylo sestavení metodické řady cviků s vlastní vahou vhodných pro osoby po poranění míchy. Dále bylo zjišťováno, která z pražských hřišť jsou vhodná pro provedení cviků z této metodické řady a tím i pro osoby pohybující se na vozíku. Metody: Pro sestavení metodické řady byla použita metoda teoreticko-kritické analýzy. Teoretické poznatky byly aplikovány při výběru a popisu jednotlivých cviků. Metodická řada je rozdělena na skupiny tahových a tlakových cviků. Každá z nich obsahuje popisy cviků, jejich modifikace a fotografie. Venkovní posilovací zařízení byla do výzkumu záměrně vybrána a kvantitativně zhodnocena v tabulce. Vybraná hřiště vyhodnocena jako vhodná byla kvalitativně okomentována a doplněna o fotografie. Výsledky: Metodická řada obsahuje 12 cviků a fotografie. V popisu cviků je věnována pozornost klíčovým bodům v provedení, možnosti ulehčení nebo ztížení cviku a cíl cvičení. Po analýze 39 pražských hřišť bylo vyhodnoceno 12 vhodných hřišť, 6 částečně vhodných, 6 spíše nevhodných a 15 zcela nevhodných. U hřišť označených jako vhodná je komentováno vybavení hřiště, okolí a jaká je dostupnost městskou hromadnou dopravou a automobilem. Každý...
Diabetes mellitus v jezdeckém sportu v ČR
Mašková, Marie ; Vilikus, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Diabetes mellitus v jezdeckém sportu v ČR Cíle: Cílem rešeršní části práce bylo popsat problematiku onemocnění diabetes mellitus a vlivu sportu na kompenzaci onemocnění, následně pak vyhledat dostupné zdroje o úzce zaměřeném tématu - vlivu jezdectví na diabetes mellitus, a zjištěné poznatky zpracovat v přehledné formě do první (rešeršní) části práce. Druhá (výzkumná) část měla za úkol pomocí dotazníků a rozhovorů zmapovat situaci u pacientů s diabetem v ČR, kteří aktivně provozují jezdecký sport. V tomto případě šlo o přezkoumání jejich subjektivních pocitů. Hlavním cílem bylo prokázat pozitivní vliv jezdectví na diabetes mellitus, popř. zjistit, co více ovlivňuje hladinu BG (blood glucose) v krvi, zda stres či fyzická zátěž. Dále se práce zaměřila na otázku povědomí veřejnosti a blízkého okolí o managementu onemocnění a také o první pomoci. Metody: První část práce byla zpracována formou literární rešerše, pro kterou byly hledány odborné články a jiná literatura především na elektronických informačních portálech (Web of Science apod.) Pro druhou (výzkumnou) část byl, jako hlavní metoda pro sběr dat, zvolen dotazník (přes web vyplnto.cz) rozeslaný přes Českou jezdeckou federaci (ČJF) a další jezdecké portály v ČR (jezdci.cz, jezdectvi.cz, jednotlivé regionální oblasti ČJF,…). Následně byli...
Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy
Pokorný, Václav ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy Cíle: Hlavním cílem této práce je zkoumání subjektivních dojmů účastníků programu po jeho absolvování, tak, aby bylo možné posoudit emoční působení programu a jeho vliv na další chování dětí. Metody: Pro výzkumnou část práce byla použita kvantitativní metoda. Pro účely výzkumu byly vytvořeny dva dotazníky vlastní konstrukce. Osloveno bylo 6 základních škol, kde se uskutečnil program BanalFatal. Dotazník vlastní konstrukce cílený na školní metodiky prevence vyplnili všichni oslovení pracovníci škol, ale pouze ve 4 školských zařízeních se podařilo položit otázky žákům. Dotázáno bylo tedy 6 školních metodiků prevence a 164 žáků ze 4 vybraných základních škol (Praha 11, 4, Litoměřice, Dačice). Dotazník pro metodiky prevence obsahuje uzavřené, polouzavřené i otevřené otázky. Dotazník vlastní konstrukce pro žáky je vytvořen anketní formou a obsahuje pouze uzavřené otázky. Výsledky: Všichni respondenti z řad metodiků se domnívají, že absolvování přednášky bude mít určitý vliv na změnu chování žáků při rizikových aktivitách. Určitě ano uvedl 1 a spíše ano uvedlo 5 ze 6 respondentů. Promítaná videa s reálným úrazem nepovažují za nadměrně drastická, nicméně přesto jejich promítání považují za vhodné pouze 2 z oslovených. Polovina oslovených školních...
Osvobození z tělesné výchovy ve středním školství
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Osvobození z tělesné výchovy ve středním školství Cíle: Cílem této práce je zjištění rozsahu a také hlavních příčin částečného i úplného osvobozování žáků z tělesné výchovy na středních školách. Toho bude dosaženo pomocí analýzy výsledků odpovědí z dotazníkového šetření, jehož respondenty budou ředitelé pražských gymnázií. Bude rovněž vysvětleno, jak řeší školy kompenzaci absence žáků v tělesné výchově a jakým způsobem je řešena závěrečná klasifikace. Metody: Pro sběr dat byl vytvořen elektronický dotazník zkoumající problematiku osvobozování v tělesné výchově. Ten byl odeslán k vyplnění kompetentním osobám na pražských gymnáziích. Jejich odpovědi pak byly uspořádány a analyzovány pro závěrečné výsledky. Výsledky: Na všech sledovaných školách studoval alespoň jeden žák částečně osvobozený z TV. Jediná škola neměla žádné žáky osvobozené úplně. V porovnání s výsledky České školní inspekce z roku 2016 byly průměrné počty osvobozených žáků nižší. Poměr dívek a chlapců byl téměř vyrovnaný. Nejčastějšími zdravotními důvody pro osvobození byla oslabení hybného systému, z nezdravotních důvodů to byly mimoškolní sportovní aktivity. Ve většině případů není neúčast ve výuce kompenzována. Částečně osvobození žáci jsou nejčastěji klasifikováni za účast na povolených pohybových aktivitách, úplně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.