Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ
Kaločová, Lucie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
NÁZEV: Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ AUTOR: Bc. Lucie Kaločová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá přechodem plošného a prostorového zobrazení v dílech vybra- ných umělců, která jsou východiskem pro didaktickou transformaci do výtvarných činností v MŠ v programu Začít spolu. Výzkumná část sleduje rozvoj prostorového a plošného vní- mání dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje současnému pojetí výtvarné výchovy a jejímu plnohodnotnému rozvojovému potenciálu v předškolním vzdělávání. Přibližuje roli učitele v plánování vý- tvarných činností a jeho možnosti zprostředkovat dětem svět kultury a umění v MŠ ve srov- nání s rolí galerijního pedagoga v prostředí galerie. Snaží se poskytnout teoretickou oporu pro výzkumnou část a realizovaný interdisciplinární projekt. Zabývá se rozvojem vybraných kognitivních schopností dětí předškolního věku, čitím a vní- máním spolu s možnostmi rozvoje prostorové inteligence i prostřednictvím procesu porov- návání ve výtvarných činnostech. Výtvarná výchova je uváděna do kontextu matematiky, resp. didaktiky matematiky pro předškolní vzdělávání. Klíčovým, společným pojmem pro obě oborové didaktiky je zde transformace, resp. transformační aktivity. Výzkumná část sestává z...
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Mezioborové vazby výtvarné výchovy a rozvoj smyslové citlivosti v kontextu mateřské školy
Kušková, Lucie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část nastiňuje historické i současné představy o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku, odrážející se ve výtvarné výchově a tvorbě. Další část práce se zabývá sondou do metodiky smyslové výchovy, vysvětlení pojmu, seznámení s významem a potenciálem pro stanovování cílů předškolního vzdělávání. Poslední díl teoretické části je věnován možným rámcům mezipředmětových vazeb, vycházejících z estetických interakcí dětí s živou přírodou, zakotvených v RVP PV. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich možnostmi a zkušenostmi s rozvojem smyslové citlivosti a zařazováním těchto postupů do výuky výtvarné výchovy. Praktická část pak analyzuje proměnu dětí v sociálních dovednostech uskutečněnou v rámci dlouhodobého smyslově-výtvarného projektu. Je doložena návrhy činností i mezioborovými vazbami z jiných předmětů, ze kterých proces výtvarného tvoření dětí vychází, anebo naopak k němu výtvarnými pracemi směřuje, dále kompetencemi, které se v projektu rozvíjejí, popisem jednotlivých aktivit, závěrečnou reflexí a hodnocením uskutečněných činností projektu a navrženými oborovými kontexty.
Moje škola a její okolí před sto lety
Krátká, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Krátká, M.: Moje město před sto lety [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 135 s. Diplomová práce se zabývá interdisciplinárním spojením dvou vzdělávacích oblastí Umění a kultura, Výtvarná výchova a Člověk a jeho svět. Součástí práce je analýza učebnic Člověk a jeho svět, která zjišťuje, jak a do jaké míry se učebnice zabývají tématikou konceptu domova, regionu, minulosti, identity subjektu i místa a veřejného prostoru. Praktickou část tvoří vzdělávací projekt úzce propojující učivo výtvarné výchovy a předmětu Člověk a jeho svět. Je zaměřen na vzdělávání žáků základní školy, pokouší se pomocí interdisciplinárního přístupu efektivně vzdělávat děti v tématice historie města, ve kterém žijí. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků uvedených v první části diplomové práce. Je zasazen do kontextu současného umění. V porovnání s ním je založený spíše tradičně. Klíčová slova: Interdisciplinarita, výtvarná výchova, Člověk a jeho svět, školní předmět, vzdělávací oblast, projektové vyučování, místo, paměť a místo, komunita, site-specific art.
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...
Učebnice formou komiksu
Šnajdrová, Marie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
ŠNAJDROVÁ, Marie. Učebnice formou komiksu. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 stran Práce pojednává o komiksu jako osobitém umění vhodném i pro vzdělávání. Vymezuje pojmy, jako jsou umění, ilustrace, komiks či učebnice. Zabývá se funkcí a použitím ilustrací v učebnicích. Předkládá příklady současné komiksové tvorby, zaměřuje se na teoretickou stránku média a nabízí porovnání s ostatními médii. A konečně se věnuje využití komiksu při tvorbě učebnice a nabízí několik hledisek, proč je komiks vhodným prostředkem. Dále práce rozebírá tvorbu komiksové učebnice a předkládá manuál k jejímu plnému využití. Klíčová slova: komiks, učebnice, umění, znak, vzdělávání, ilustrace
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÁ, Magdalena
20 NOVOTNÁ, Marie
55 NOVOTNÁ, Markéta
39 NOVOTNÁ, Martina
44 NOVOTNÁ, Michaela
3 NOVOTNÁ, Michala
1 NOVOTNÁ, Milada
9 NOVOTNÁ, Miroslava
20 NOVOTNÁ, Monika
2 Novotná, Magda
8 Novotná, Magdaléna
8 Novotná, Marcela
5 Novotná, Mariana
20 Novotná, Marie
55 Novotná, Markéta
7 Novotná, Marta
39 Novotná, Martina
44 Novotná, Michaela
3 Novotná, Michala
1 Novotná, Miloslava
1 Novotná, Miriama
9 Novotná, Miroslava
20 Novotná, Monika
1 Novotná, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.