Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 618 záznamů.  začátekpředchozí572 - 581dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro správu sbírek fotografií
Marcelyová, Andrea ; Juránková, Markéta (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací vybrané sady funkcí pro správu fotografií. Je zde popsán vývoj klasických fotografií, reprezentace digitálního obrazu, možnosti úpravy digitálních fotografií, metadata digitálních fotografií a dva programy pro správu a úpravu fotografií. Následuje výběr funkce pro správu fotografií, její návrh a popis implementace. Zvolena byla funkce úpravy metadat ve formátu Exif. Také byla navržena metoda na prokázání funkčnosti aplikace. V závěru byly diskutovány dosažené výsledky a možnosti pokračování práce.
Zpracování radarového signálu
Komora, Matúš ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice zpracování a vyhodnocení signálu z Dopplerova radaru. Zpracovaním signálu se konkrétně myslí výpočet rychlosti snímaného objektu na základě získané odezvy z radaru. Použitou matematickou metodou je diskrétní Fourierová transformace, která se řadí mezi standarty při analýze signálů. Protože signál z radaru je náhodný, samotná diskrétní Fourierova transformace nestačí k získání přesného výsledku, proto je potřeba využít dalších metod, které se snaží nedostatky minimalizovat.
Výpočet optického pole pro syntézu hologramů
Fedorko, Matúš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Přimárním cílem této práce je počítačem generovaná holografie, konkrétněji urychlení počítaní syntetických hologramů prostředkami dnešních masivně paraleních grafických čipů. Práce začíná vysvělením základních holografických principů spolu s ich matematickým a fyzikálním pozadím. Následující diskuze pak pojednává o OpenCL, které je relativně novým, ale přesto všeobecně uznávaným standardem programování GP-GPU aplikací. Poslední dvě kapitole této práce pak popisují návrh a implementaci problému v C++.
Uživatelské rozhraní pro evidenci a řízení návštěv
Nosek, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis návrhu a implementace elektronického uživatelského rozhraní pro evidenci a řízení návštěv. V této eletronické evidenci jsou zaznamenávány informace o příchozích návštěvách a přidělených návštěvnických kartách. S návštěvnickou kartou se osoba může volně pohybovat po objektu. Recepční má neustále přehled o aktuálních návštěvách a jejich době pobytu. V práci jsou také zmíněny techniky a postupy, které vedly k urychlení vývoje a snížení výskytu chyb při vývoji.
Jukebox - rozhraní pro přehrávání hudby
Šošovička, Peter ; Kubíček, Radek (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických uživatelských rozhraní a problematikou přehrávání MP3. Dále se zabývá analýzou a návrhem programu pro přehrávání hudby pro komerční účely "Jukebox". V práci je popsáno, jak jsou jednotlivé části aplikace implementovány.
Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee
Veselý, Ivo ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho úplných in-order jader vystavěných nad instrukční sadou x86. Jádra obsahují čtyři hardwarová vlákna, každé vybavené svou vlastní sadou registrů, a novou vektorovou jednotkou. Vektorová jednotka společně s rozšířením instrukční sady rapidně zvyšují výkonnost systému. Nové režimy cachování přispívají ke zvýšení propustnosti i v případě nespojitých datových struktur. Zaměření této architektury proto není jen počítačová grafika nebo zpracování obrazu ale všechny paralelní úkoly. Druhá část textu se zabývá syntézou hologramu. Konkrétně přináší dvě nové metody pro generování množiny bodových světelných zdrojů se zadanou vyzařovací charakteristikou.
Jazyky a překladače v počítačových hrách
Hranáč, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni středních škol a gymnázií ne vždy poskytuje). Tato idea byla aplikována na vytvořené počítačové hře, která má v sobě integrována několik jazyků, které slouží k vytváření herního obsahu této hry (dobrodružství, kampaně a objekty v nich se vyskytující). Tato hra byla vystavěna na stolní RPG hře Dračí Doupě(TM) od nakladatelství ALTAR(TM).
Odhad parametrů objektů z obrazů
Přibyl, Bronislav ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Rapidní rozvoj komunikačních technologií v posledním desetiletí zapříčinil zvýšení objemu informací, které lidé a organizace generují a sdílejí. V současné spleti je stále těžší identifikovat relevantní zprávy, protože ještě neexistují nástroje a techniky pro inteligentní správu informace v masovém měřítku. Obrazová informace je vzhledem k multimediální povaze dnešních médií stále frekventovanější a důležitější. Tato práce popisuje software pro automatický odhad předem definovaných vlastností objektů v obraze. Je také popsána implementace tohoto algoritmu v jazyce C++.
Optimalizované sledování paprsku
Brich, Radek ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit optimalizovaný program pro zobrazování 3D scény metodou sledování paprsku. Nejprve je stručně vysvětlena teorie a jednotlivé techniky. Další část práce se věnuje možnostem urychlení algoritmu. Jsou to zejména techniky dělení prostoru, algoritmus pro rychlé nalezení průsečíku paprsku s trojúhelníkem a různé možnosti paralelizace celého zobrazovacího algoritmu. Samostatná kapitola je věnována návrhu a realizaci programu.
Výpočet optického pole v GP-GPU
Srnec, Erik ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje poměrně novou techniku určenou na psaní vysoko paralelních programů, které název je OpenCL. Je určena jak pro GPU, tak i pro CPU a jiné paralelní procesory. Knižnice využívá architekturu procesoru, která obsahuje velké množství malých jader. Tyto jádra nejsou tak komplexní jako klasické procesory a proto se hodí pro výpočty, kterých je sice mnoho a jsou jednoduchá. Právě tato vlastnost by mohla za určitých podmínek urychlit výpočet hologramu, konkrétně výpočet optického pole. Samotný výpočet je sice jednoduchý, ale množství zpracovaných údajů je veliké a proto je pomalé. V práci nechybí taky základní pojmy vysvětlení optické a digitální holografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 618 záznamů.   začátekpředchozí572 - 581dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Zemčík, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.