Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Vokatá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá změnu product placementu a jejím vlivem na maskulinitu postavy Jamese Bonda. V teoretické části je nejprve popsána teorie genderu, genderová socializace a genderové stereotypy. Dále je věnovaná pozornost maskulinitě, především konceptu hegemonické maskulinity a poté je práce soustředěná na vztah genderu v médiích a reklamě. Poté je vysvětlen pojem product placement v marketingové komunikaci, jeho typy a psychologické aspekty. Práce se také zmiňuje o efektivitě product placementu a jsou zde uvedeny i příklady. Na základě teorie z prvních dvou kapitol je ve třetí části rozebrána maskulinita postavy Jamese Bonda, tato kapitola se zaměřuje na dva různé herce, Bondovi představitele. Pomocí obsahové a deskriptivní analýzy v praktické části je popsaný product placement ve vybraným audiovizuálních materiálech. Jedná se o čtyři filmové adaptace podle předlohy Iana Flemiga s názvy Zlaté Oko (1995), Zítřek nikdy neumírá (1997), Casino Royal (2006) a Skyfall (2012). Na závěr práce vyhodnotím své poznatky z praktické části. Product placement je efektivním marketingovým nástrojem, a proto je na něj kladený větší důraz než na originální povahu postavy Jamese Bonda.
Analýza fanouškovského obsahu - modování ve videohrách a jeho komunita
Opekar, Tomáš ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou specifického fanouškovského obsahu v podobě herních modifikací. Cílem je prozkoumat a porovnat tyto obsahy a s nimi související komunity hráčů u dvou vybraných videoherních titulů: The Elder Scrolls V: Skyrim a Cities: Skylines. V teoretické části se práce nejprve věnuje mediálnímu publiku a jeho fungování v současném prostředí nových médií. Zájem se poté přesouvá k fandovství a následně k fanouškovské tvorbě. V další části už je řešena hlavně problematika moddingu, kde je vysvětlena jeho podstata, jsou naznačena hlediska, ze kterých je možné mody zkoumat a jsou představeny také moderské komunity a aspekty jejich fungování. V analytické části jsou nejdříve představeny zkoumané videohry a jejich mechaniky. Následně je u obou titulů prozkoumána podoba modifikací a jejich komunit společně se zpětnou vazbou, kterou hráči vyjadřují v diskusích u jednotlivých modifikací. Ukázalo se, že obecně je tento fanouškovský obsah značně rozmanitý a mezi hráči velice oblíbený, přičemž přístup k modifikacím se u zkoumaných her v určitých aspektech liší jak ze strany hráčů, tak ze strany vývojářů.
Jak recenzenti nahlížejí na hry? Počítačové hry jako umělecké a technické produkty
Kolmann, Karel ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá herní žurnalistikou a zejména náhledem herních recenzentů na hry. Stěžejním tématem je otázka, zda herní recenzenti ve své práci nakládají s hrami jako s technickými či kulturními produkty. Práce v teoretické části představuje roli a postavení herní žurnalistiky, hry jako umění a estetické aspekty her. Na tato témata navazuje praktický výzkum, kdy je skrze obsahovou analýzu zkoumáno, jakým způsobem recenzenti hry chápou a jak je popisují v daných teoreticky zakotvených kategoriích.
Analýza recepce knižní trilogie Fifty Shades a filmové adaptace jejího prvního dílu
Jirková, Beáta ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této práce bylo analyzovat recepci knižní trilogie Fifty Shades a filmového zpracování jejího prvního dílu ze strany ženského publika - žen, které měly na knihy a/či film jak pozitivní, tak negativní názor. Práce usilovala o vytvoření obrazu o základních způsobech recepce tohoto fenoménu a jejich vztažení k mediálnímu a veřejnému diskurzu o trilogii. Zvolené výzkumné otázky se zaměřovaly zejména na motivace žen k přečtení knih a/či zhlédnutí filmu, jejich přístup k trilogii, význam samotné četby a/či sledování a hodnocení trilogie. Součástí práce bylo také srovnání obou skupin čtenářek/divaček z hlediska všech zmíněných otázek a propojení těchto otázek s mediálním a veřejným diskurzem o Fifty Shades. V rámci realizovaného kvalitativního výzkumu bylo provedeno celkem 13 individuálních polostrukturovaných rozhovorů se čtenářkami a divačkami Fifty Shades. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody zakotvené teorie (zejména použitím otevřeného a axiálního kódování). Výsledkem provedené analýzy je popis dvou odlišných způsobů recepce a intepretace Fifty Shades, které mimo jiné vypovídají o přetrvávající existenci ambivalencí obsažených v romantických fikcích pro ženy. Analýza dat rovněž odhalila specifický vliv mediálního a veřejného diskurzu o trilogii na celkový přístup žen k Fifty...
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Komparace narativních postupů v textech žánru feature v Respektu a v New Yorkeru
Janauerová, Barbora ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat vyprávěcí postupy v textech žánru feature ve dvou časopisech. Žánr feature je delším žánrem publicistického charakteru, který na svých stránkách pravidelně uplatňují světová média a zvláště se hodí právě pro časopisy. Jde o žánr, který kombinuje prvky dvou čistých žánrů - reportáže a analytického článku. Práce má za cíl porovnání featurů v českém a americkém prostředí, kde má psaní tohoto žánru delší tradici. Prvním z nich je český týdeník Respekt a druhým je pak americký týdeník The New Yorker. Časopisy jsou vybrány proto, že šéfredaktor Respektu uvádí, že se New Yorkerem inspiruje. Výzkumnou metodou je narativní analýza. Analyzovanými kategoriemi jsou vypravěč, fokalizace, popis postavy a střídání reportážních a kontextuálních částí v textech žánru feature. Důležitou částí práce je zkoumání záměrů při používání určitých typů vypravěčů a fokalizace. Některé vyprávěcí postupy, typy vypravěčů a fokalizace použité v kontextu novinářských textů přispívají k dojmu objektivity, případně subjektivity vyprávění. Pomocí analýzy je zjišťováno, jak se liší a co mají společného featury v angloamerické časopisecké tvorbě a v českém prostředí.
Oriana Fallaci a její přístup k východní společnosti a islámu
Golasovská, Kateřina ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Práce definuje postoj Oriany Fallaciové k islámskému náboženství, kultuře a společnosti. Teoretická část obsahuje její životopis a definice základních pojmů této problematiky. Praktická část se věnuje výzkumu. Z jejího díla byly vybrány pasáže, na základě kterých je možné definovat její postoje. V praktické části je rovněž stručně popsáno, do jaké míry a v jakých souvislostech o Fallaciové psala česká média. Výzkum odhalil, že Fallaciová není kritičkou islámu, ale spíše zastánkyní hodnot jako demokracie, svoboda, kritické myšlení a rovnoprávnost žen, které islám v jistých případech potlačuje. Fallaciová byla v českých médiích několikrát citována, její myšlenky však byly prezentovány jen povrchně, v textech se navíc vyskytují překladatelské chyby.
Mediální obraz adopcí homosexuálními páry v českém prostředí
Fukar, Pavel ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl popsat způsob, jakým česká tištěná média referovala o tématu adopcí homosexuálními páry v České republice. Za pomocí metod kvalitativní analýzy si všímá zejména rámců, do nichž jsou jednotlivé příspěvky zařazeny. Závěry této metody budou navíc podepřeny také krátkou kvantitativní analýzou. Zásadním faktorem pro zkoumání bude jazyk a terminologie, kterou novináři používají. Stejně tak bude analyzováno, od koho získávají mediální pracovníci výpovědi pro své články. Zvláštní péče věnována titulkům jednotlivých článků. Práce se bude soustředit i na to, jak v článcích novináři referují o politických představitelích a jejich aktivitách kolem projednávání tématu adopcí homosexuálními páry. Pro tento účel pak byla vybrána trojice novinových titulů, konkrétně pak Lidové noviny, Mladá fronta DNES a Právo. Tato periodika představují nejčtenější seriózní tištěné deníky v České republice. V této souvislosti se omezuje pouze na analýzu zpravodajských článků za dvanáct po sobě jdoucích kalendářních měsíců, přičemž počátek tohoto období je stanoven na 15. května 2013. Datum bylo určeno zcela záměrně, právě v této době putoval do Poslanecké sněmovny návrh zákona, který by umožnil adopce párům stejného pohlaví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.