Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úprava azylu v EU a její vliv na úpravu azylu v právním řádu České republiky
Špinarová, Kateřina ; Pítrová, Lenka (oponent) ; Pomahač, Richard (vedoucí práce)
ZÁVĚR Migrační proudy měly zásadní vliv na vytváření států a kulturních celků. Migrace byla zdrojem vzájemného kulturního obohacování. Někdy však také vedla k jejich zničení a úpadku. Jak vyplývá z dokumentu UN Population Division počet migrantů se za posledních 30 let více než zdvojnásobil. Bohaté země se jejich přílivu brání restriktivními pravidly pro vstup, pobyt a práci cizinců, zpřísněním hraničních kontrol a mnohdy restriktivní azylovou politikou. Na druhou stranu podle UNHCR Population Data Unit se téměř ve všech vyspělých zemích od roku 2001 počet žadatelů o azyl snížil. Sílí tedy počet lidí přecházejících hranice států, ale počet žadatelů o azyl ubývá. UNHCR s dalšími humanitárními organizacemi vyjadřují obavy z postupného zhoršování kvality poskytované ochrany a pomoci, kterou jsou země ochotny poskytnout lidem utíkajícím před pronásledováním a násilím. Státní orgány, které rozhodují o žádostech o azyl, by se měly řídit zejména principem individuálního přístupu k žadateli. Přesto v praxi dochází k opomíjení individuálních rozdílů jednotlivých žádostí a tímto přístupem dochází ke snižování kvality v posuzování žádostí i celé azylové politiky České republiky. Bohužel jsou některá ustanovení zákona o azylu státními orgány zneužívána, jako například v případě § 16 odst. 1 písm.g. Toto ustanovení...
Požadavky nezávislosti správních orgánů v komunitárním právu
Handrlica, Jakub ; Pomahač, Richard (vedoucí práce) ; Tomášek, Michal (oponent) ; Chvátalová, Iva (oponent)
259 7. Závěry 1. Mluvíme-li se o "nezávislosti" správních orgánů, můžeme pod tímto pojmem chápat nezávislost ve smyslu funkčním, nezávislost ve smyslu politickém, anebo kombinaci uvedených významů. Stěžejní pro posouzení toho, v jakém významu - a jestli vůbec - je možno mluvit o nezávislém postavení dotčeného správního orgánu, je relevantní právní úprava (včetně ústavněprávních postulátů ohledně organizace výstavby státní správy). 2. Požadavek nezávislosti správního orgánu ve smyslu jeho neutrality, nestrannosti a nepodjatosti je jedním ze základních principů výkonu veřejné správy. Orgány moci veřejné prosazují veřejné, nikoliv soukromé zájmy. Požadavek nezávislosti ve smyslu její nestrannosti a nepodjatosti tedy není specifikem vybraných odvětví, nýbrž může být přiřazen k základním principům dobré správy. V kontextu předkládané studie je tento požadavek označován jako nezávislost funkční. Funkční nezávislost správního orgánu má za cíl zabezpečit všem participujícím subjektům rovné postavení ve vztahu k moci veřejné. Nezávislost ve smyslu funkčním má specifické konotace v těch případech, kdy požadavek nestrannosti implikuje nutnost předcházet možným konfliktům širšího spektra zájmů. Jedná se typicky o nové administrativní agendy, které vyžadují specifickou míru separace od mocenského centra, tj. status...
Krajské zřízení
Cogan, Rudolf ; Pomahač, Richard (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
Práce nejprve vymezuje podstatu územní samosprávy a popisuje vývoj krajů na území českého státu od jeho vzniku. Podrobně je zkoumána působnost krajů, a to zejména s ohledem na způsob jejího přiřknutí krajům a rozdělení celkové působnosti kraje mezi jeho orgány. Práce dále sumarizuje teoretické koncepce použitelné pro vnitřní organizační výstavbu kraje. Těžištěm práce je rozbor vztahů mezi orgány kraje (kreace, odpovědnost, řízení, kontrola apod.) a zkoumání vnitřního uspořádání jednotlivých orgánů kraje, tedy právní postavení členů těchto orgánů a vztahy mezi členy orgánů kraje. Práce také navrhuje principy jednání orgánů kraje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.