Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika informačních systémů v organizacích městské hromadné dopravy
Vodňanský, Daniel ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Jandoš, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou specifik informačních systémů, využívaných v organizacích zajišťujících provoz městské hromadné dopravy. Klade si za cíl zmapovat jejich složení a s tím spojená specifika, jimiž se mohou lišit od informačních systémů běžných podniků, zmapovat obecnou problematiku a její zařazení do kontextu rešeršních prací, zjistit, proč a jakým způsobem jsou dílčí části informačního systému organizací získány (zejména míru využití typových a individuálních řešení), jaké jsou problémy a slabiny těchto řešení a jejich celkové koncepce a jaký v oblasti existuje výhled do budoucna.
Comparison shopping on the Czech Internet
Šoltýs, Matej ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na oblast srovnávačů cen. Postupně se věnuje zařazení srovnávačů v oblasti e-obchodování, jejich charakteristice a způsobu fungování. Popisuje aktuální situaci na českém internetovém trhu v této oblasti. Součástí je i dotazník zaměřený na způsoby využívání srovnávačů cen spotřebiteli. Praktická část se věnuje zařazení e-shopu na srovnávač Heureka.cz a prezentuje výsledky jako počet kliků, návštěvnost a konverzní poměr z Heureka.cz po něco víc než měsíci od zařazení.
Motivace pracovníků pří řízení projektů metodou TOC
Májský, Tomáš ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Práce se zabývá problematikou motivace pracovníků na projektech řízených metodou teorie omezení, která zvyšuje efektivitu projektů. Tato metoda řízení však vyžaduje odlišný způsob uvažování pracovníků na projektech, který nemusí být pro mnoho lidí přirozený. Mohou se proto vyskytnout problémy, které v krajním případě mohou znamenat neúspěšnou implementaci TOC. Proto v souvislosti s nasazením a řízením projektů metodou TOC roste význam motivace pracovníků. Smyslem této práce je popsat hlavní odlišnosti přístupu TOC oproti klasickým způsobům řízení, identifikovat důsledky, které tento přístup má pro pracovníky a v návaznosti na tato zjištění navrhnout s využitím existujících teorií motivace určitá opatření pro motivování pracovníků.
Srovnání přístupů ke strategii řízení podnikových IS/ICT
Pešek, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je srovnání přístupů ke strategickému řízení podniku a IS/ICT, identifikace vztahu obou oblastí během jejich vývoje a v současnosti zejména z hlediska velkých podniků. Práce se věnuje oběma oblastem strategického řízení (podniku a IS/ICT), jejich jednotlivým historickým a současným trendům a otázkám. Tyto oblasti jsou následně postaveny do kontextu a jsou popsány jednotlivé souvislosti a společné trendy obou oblastí. První část práce je rozdělena na 2 části. Její první část obsahuje rešerši přístupů ke strategickému řízení podniku mimo oblast IS/ICT a druhá část obsahuje rešerši přístupů ke strategickému řízení IS/ICT v podniku. V druhé části práce je na základě obou rešerší vytvořena hypotéza o vztahu obou oblastí strategického řízení. Hypotéza se věnuje základní otázce strategické hodnoty IT v podniku a následně vztahu businessu a IT v podniku v průběhu vývoje, včetně odhadu do budoucna. V poslední části práce je hypotéza dále rozvedena a reflektována vůči předchozím rešerším. V této části jsou shromážděna tvrzení a názory některých autorů, kteří se věnovali otázce strategické hodnoty IT v podniku zejména po tzv. dot-com éře a následně jsou tyto názory vyhodnoceny ze současného hlediska. Dále se poslední část práce blíže věnuje vývoji v oblasti IT a businessu a popisuje souvislosti a vztah obou oblastí během vývoje až do současnosti. Práce tak podává ucelené srovnání business a IT oblastí v podniku a popisuje vývoj jejich vzájemného vztahu až do současnosti zejména z hlediska strategického řízení.
Trendy a výzkumné směry ICT služeb
Jelínek, Ivan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současným stavem ICT služeb a trendy jejich výzkumu. Cílem této práce je identifikovat základní směry tohoto výzkumu, nastíní pokrok a různé teoretické koncepce v těchto oblastech. Je založena na analýze odborné literatury, monografických publikací ale hlavně dostupných článků v renomovaných odborných časopisech získaných především ze sítě VŠE a jejich zpracování s ohledem na zaměření této práce. Samotná analýza se pak opírá o data dostupná v rámci systému ISI Web of Knowledge. Práce je rozdělena do tří hlavních tematických oblastí. První oblast podává kompaktní výklad o problematice hlavních směrů výzkumu v oblasti ICT služeb. Tato část přináší teoretické zakotvení práce. Druhá oblast řeší správnou definici vlastností ICT služeb převážně podle ITIL v3 a COBIT 4.1 a přináší do této práce pohled těchto metodik. Dále diskutuje možné problémy vznikající při řízení ICT služeb. Třetí oblast se věnuje analýze výzkumných směrů a trendů v oblasti ICT služeb. Analyzuje pracoviště, periodika, odborné konference a autory, zabývající se tímto tématem a podle toho určuje výzkumné směry a snaží se odhadnout budoucí trendy v této oblasti.
ICT ve veřejné správě
Sys, Bohuslav ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Dnešní doba tolik závislá na nových technologiích neponechává žádnou z oblastí lidské činnosti bez povšimnutí. Nejinak je tomu i v případě komunikace občana se státním aparátem, kde rozvoj informačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti. Tato situace dala vzniknout nové oblasti IT/ICT a to eGovernmentu, jehož základním úkolem je ulehčovat a zjednodušovat jednání občanu s jejich vládou. Cílem této práce je představit eGovernment, jeho možnosti a potenciál pro zjednodušení práce mnoha lidí. Hlavní pozornost je přitom věnována projektům realizovaným v České republice a to jak přímou analýzou jednotlivých služeb, tak srovnáním se situací v zahraničí. Na začátku práce se nejprve seznámíme s pojmem eGovernment a s jeho historií v rámci ČR, poté bude následovat představení vybraných zahraničních a tuzemských projektů. V analytické části nejprve zhodnotíme legislativní prostředí podporující tvorbu eGovernmentu a následně provedeme rozbor služeb Datové schránky a projektu eGON, které v současnosti tvoří základní služby poskytované veřejnou správou. Na závěr zhodnotíme možnosti bezpečnosti celého systému a v souhrnu představíme nejdůležitější poznatky vyplívající z celé práce.
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.
Analýza různých forem zajišťování ICT služeb
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Klíma, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou různých forem zajišťování ICT služeb z pohledu zákaznické organizace. V úvodní části shrnuje současné výzvy IS/ICT pro byznys, teoreticky vymezuje současný stav oblasti sourcingu a ICT služeb, a zmiňuje související oblasti této problematiky, tedy podnikovou architekturu, řízení informatiky a oblast systémové integrace. Hlavní část práce se zabývá analýzou oblastí ovlivňujících rozhodování o sourcingu ICT služeb, přičemž výstupy této analýzy shrnuje a dále rozvíjí formou vytvoření rámce pro rozhodování o sourcingu ICT služeb. Práce shrnuje v tomto frameworku důležitá kritéria výběru formy a konkrétních variant zajištění aplikačních služeb. Prezentuje předpoklady využití tohoto přístupu a také jeho omezení. Následně předkládá průzkum a zhodnocení některých aplikačních služeb na trhu SaaS, které by mohly být zajímavé z hlediska využití v podnicích. Závěrem práce uvádí zjednodušenou případovou studii, na které praktickou formou demonstruje myšlenkové směry nutné při využití vytvořeného frameworku.
Aukční systémy C2C v elektronickém obchodování
Šebesta, Michal ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hejtmánek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku aukčních systémů C2C v elektronickém obchodování. V první části obsahuje teoretický základ aukčních systémů a poskytuje rozdělení typů aukcí dle různých hledisek. Dále se věnuje diagramům algoritmů aukcí. V druhé části identifikuje rizika, a odvozuje z nich problémy elektronických C2C aukcí, které dále řeší. Formuluje základní fáze C2C aukcí včetně v nich obsažených procesů, prezentuje diagram procesů a fází, a určuje kritéria hodnocení aukčních serverů, dle kterých pak uvádí hodnocení reprezentativního výběru aukčních serverů. Práce dále obsahuje průzkum zkušeností uživatelů internetu s aukcemi a závěrem popisuje jednotlivé kategorie služeb souvisejících s aukčními systémy C2C v elektronickém obchodování.
Příprava reklamní kampaně v oblasti cestovního ruchu
Herclík, Pavel ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Práce analyzuje specifika návrhu, přípravy marketingových komunikací v reálném prostředí cestovní kanceláře ve srovnání s teoretickými doporučeními a metodami. Základem je zevrubná analýza všech odlišností trhu cestovního ruchu, specifik tvorby produktu, distribučních cest, cílových skupin i komunikačních nástrojů. Analytická část práce i vlastní návrhy reklamní kampaně vycházejí z reálných a aktuálních informací, předmětem zkoumání je cestovní kancelář FIRO-tour.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 ŠEBESTA, Michal
4 Šebesta, Marcel
1 Šebesta, Mariana
3 Šebesta, Martin
1 Šebesta, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.