Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace veřejné správy v Čínské lidové republice
Vacková, Pavla ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Tomášek, Michal (oponent)
Cílem mé práce je popsat administrativní organizaci v Čínské lidové republice. Důvodem mého výzkumu je rostoucí potřeba přiblížení této problematiky veřejnosti. Diplomová práce se skládá z pěti kapitol, z nichž každá z nich se zabývá různými aspekty čínské správy. První kapitola je úvodní a ve svém prvním pododdílu líčí metodiky použité v procesu mnou provedeného výzkumu, a také definuje základní pravidla pro překlad terminologie používané v této práci. Druhý pododdíl se zabývá otázkou literatury a pramenů použitých v této práci. Druhá kapitola představuje geografii, obyvatelstvo a územní rozdělení Číny. Další kapitola je rozdělena do šesti částí . První část představuje čínskou právní kulturu, zatímco druhá část poskytuje přehled o právním vývoji ve 20. století. Třetí část zkoumá právní a politický systém v dnešní Číně. Část čtvrtá popisuje orgány státní moci a pátá část se zabývá Komunistickou stranu Číny, která je de facto hlavním orgánem státní moci a zároveň nejdůležitějším rozhodovacím orgánem v ČLR vůbec. Poslední část této kapitoly se zabývá kategorizací normativních aktů v Číně. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na správu a organizaci z Čínské lidové republiky. První část poskytuje stručný úvod na čínské teorie a klasifikace veřejné správy. Část druhá se zaměřuje složení Státní rady, zatímco...
Post-crisis banking regulation development in the EU
Didyk, Anna ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Vondráčková, Aneta (oponent)
Pokrizový vývoj bankovní regulace v EU Abstrakt (ČJ) Po globální finanční krizi a následné krizi eurozóny bylo zjevné, že regulační rámec EU musí doznat změn. Nedostatečná regulace byla identifikována jako jeden z hlavních důvodů, proč krize vedla k tak dalekosáhlým negativním důsledkům ve finančním systému. Tato práce si klade za cíl analyzovat vývoj finanční regulace v bankovním systému EU po zmíněné krizi. Na začátku této práce je nastínění bankovní regulace před globální finanční krizí, následuje popis krize samotné a jejích příčin a nakonec jsou podrobně zkoumány změny regulačního rámce v EU provedené za tím účelem, aby se zabránilo opakování stejného scénáře v budoucnu. Tato práce popisuje nejvýznamnější regulatorní změny, jako je Evropský systém finančního dohledu, implementace konceptu Basel III v EU prostřednictvím směrnice o kapitálových požadavcích a nařízení o kapitálových požadavcích, vytvoření bankovní unie a směrnice o systémech pojištění vkladů. Dále tato práce analyzuje důvody pro výše uvedené změny regulace a v konečném důsledku se snaží posoudit, zda úpravy bankovní regulace EU byly dostatečné k vytvoření posíleného a odolnějšího bankovního systému. Analýza příčin vedoucích ke globální finanční krizi ukazuje, že roztříštěnost regulace a nedostatečně harmonizovaný dohled byly hlavními...
Postavení Evropské centrální banky podle evropského práva. Dohledové pravomoci Evropské centrální banky v systému Bankovní unie.
Marečková, Markéta ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Vondráčková, Aneta (oponent)
Dohledové pravomoci Evropské centrální banky v systému bankovní unie Abstrakt Záměrem diplomové práce na téma dohledových pravomocí ECB bylo vymezit a co nejpřesněji definovat pravomoci svěřené ECB při výkonu Jednotného mechanismu dohledu, aby bylo možné zodpovědět základní hypotézu této práce, která tvrdí, že výkon dohledových pravomocí posílil postavení ECB mezi institucemi EU. Práce tak průřezově mapuje nastavení pravidel dohledu v rámci Jednotného mechanismu od vzniku Bankovní unie, včetně vývoje jemu předcházejícímu až k současnému výkonu dohledu, který je ovlivněn recentní judikaturou SDEU, která dotváří celkový obraz pro fungování prvního pilíře bankovní unie. Diplomová práce je rozdělena do několika kapitol, které na sebe logicky navazují. První se zabývá definováním, co je bankovní unie a jaké okolnosti vedly k jejímu vzniku. Ve druhé se popisuje vnitřní struktura bankovní unie a zároveň také legislativní rámec, na kterém je bankovní unie vystavěna. Třetí část se zaměřuje již výhradně na Jednotný mechanismus dohledu a jeho zavedení do struktury činnosti ECB, včetně důležité otázky odlišení dohledových pravomocí od kompetencí ECB v oblasti měnové politiky. Čtvrtá kapitola se věnuje judikatuře, jak SDEU tak národní, která již k tématu bankovního dohledu vznikla, protože je to podstatná otázka dělby...
Překlad právních předpisů Evropských společenství v České republice a dalších nových členských státech EU (Project management a sociologie jednotlivých subjektů vstupujících do procesu překladu)
Hanzl, Jan ; Abdallaova, Naděžda (vedoucí práce) ; Tomášek, Michal (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce zkoumá největší překladatelský projekt v historii - překlad právních předpisů ES/EU do češtiny a jazyků dalších kandidátských zemí před rozšířením EU v roce 2004. Soustřeďuje se především na řízení a organizaci celého projektu a na činnost, úlohu, vliv, zájmy a odpovědnost jednotlivých aktérů, kteří byli do procesu překladu zapojeni nebo jej ovlivňovali.
Uplatňování ustanovení Lisabonské smlouvy o zapojení národních parlamentů do rozhodovacích postupů EU 10 let poté
Tetourová, Eva ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent) ; Pítrová, Lenka (oponent)
Uplatňování ustanovení Lisabonské smlouvy o zapojení národních parlamentů do rozhodovacích postupů EU 10 let poté Abstrakt Přijetí Lisabonské smlouvy znamenalo několik zásadních institucionálních změn ve fungování EU. Došlo například k dalšímu posunu ke spolurozhodování o sekundárních právních aktech Evropským parlamentem, jež se stalo řádným legislativním postupem. Bylo rovněž přistoupeno k rozšíření rozhodování kvalifikovanou většinou v Radě, namísto jednomyslnosti, jejíž určení podléhá novým podmínkám. V neposlední řadě došlo k rozčlenění pravomocí EU na výlučné, sdílené a doplňkové a koordinační. Tyto a další související kroky znamenaly zároveň intenzivnější zapojení národních parlamentů, jednak ve smyslu kontroly správného výkonu svěřených pravomocí, ale také ve smyslu určité demokratické pojistky nově nastavených postupů. Cílem předložené práce je podání komplexního obrazu platné právní úpravy v této oblasti, včetně historického shrnutí faktorů, které ovlivnily její současnou podobu. V návaznosti na to přináší bilanční zhodnocení nejčastěji využívaných mechanismů po desetileté zkušenosti s jejich uplatňováním. Na základě něj dochází následně k zamyšlení nad tím, jakým způsobem a zda vůbec by mohlo být potenciálu vnitrostátních parlamentů v tomto ohledu ještě lépe a efektivněji využito, ať už za...
Legalita měnové politiky Evropské centrální banky v průběhu evropské dluhové krize
Matas, Martin ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Vondráčková, Aneta (oponent)
Práce v celkovém kontextu analyzuje a kriticky hodnotí právní spory ohledně činnosti ECB během evropské dluhové krize. Vychází přitom z právních norem zakotvujících Evropskou měnovou unii i politických a ekonomických okolností jejich vzniku. Práce se skládá ze sedmi kapitol. První kapitola se zabývá historií vzniku hospodářské a měnové unie. Druhá kapitola vykresluje institucionální postavení, cíle, úkoly a nástroje ECB. Zároveň popisuje složky nezávislosti ECB jako jejího nejdůležitějšího atributu. Třetí kapitola doplňuje některé ekonomické úvahy a teorie spojené s měnovými uniemi. Je představena teorie optimální měnové oblasti a zní vyplývající teoretické výhody a nevýhody členství v měnové unii. Čtvrtá kapitola obsahuje stručný popis počátků evropské dluhové krize a činnosti ECB a členských států v reakci na ni, zejména mechanismy finanční stability EFSF a ESM a nestandardní opatření měnové politiky ECB. Pátá, šestá a sedmá kapitola se věnují konkrétním řízením vedeným před SDEU. Jedná se o případy Pringle, Gauweiler a Weiss, ve kterých SDEU potvrdil, že činnost členských států a ECB byla v souladu s primárním právem. Každý z těchto rozsudků je analyzován v kontextu souběžně probíhajících vnitrostátních řízení, zejména rozhodnutí německého Spolkového ústavního soudu. Klíčová slova: Hospodářská a...
The development of telemedicine in the context of cross-border healthcare services in the European Union: comparative approach France / Czech Republic
Müllerová, Petra ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Berrod, Frédérique (oponent) ; Brosset, Estelle (oponent)
Vývoj telemedicíny jako součást poskytování přeshraniční zdravotní péče v rámci Evropské unie: srovnávací přístup Francie/Česká republika Zavádění informačních a komunikačních technologií (IKT) v medicíně představuje pokrok v poskytování zdravotní péče občanům Evropské unie. IKT umožňují aplikaci telemedicíny jako zdravotní služby, již od počátku 20. století, i když prvopočátky telemedicíny sahají až do 18. století. Telemedicína se stala jedním z možných řešení pro výzvy zdravotnických systémů členských států Evropské Unie (EU). Telemedicína je částečnou reakcí na problém stárnutí evropské populace a dostupnosti zdravotní péče, zejména pro izolované a odlehlé oblasti. Nezanedbatelným dopadem telemedicíny jsou také ekonomické úspory, které přispívají k vyváženému financování zdravotního pojištění v členských státech. Evropská komise zdůrazňuje, že přidaná hodnota telemedicíny spočívá především ve zlepšení kvality, bezpečnosti a dostupnosti zdravotní péče. V zájmu evropských občanů se EU snaží dosáhnout zajištění vysoké kvality zdravotní péče pro všechny evropské občany, i z tohoto důvodu pobízí členské státy k uznání telemedicíny jako součást zdravotní péče. EU je schopna poskytovat zdravotní péči pouze prostřednictvím zdravotnických systémů členských států, které jsou základem Smlouvy o fungování...
Inteligentní hudební přehrávač pro Android
Tomášek, Michal ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Kalmár, Róbert (vedoucí práce)
V dnešní době je na trhu velké množství hudebních přehrávačů. Žádný z nich však neposkytuje funkci predikce, která by pracovala v reálném čase přímo při běžném používání přehrávače. Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací hudebního přehrávače s mechanismem predikce. Důraz je kladen jak na vytvoření kvalitní architektury aplikace, tak na zvolení vhodného algoritmu, který bude zajišťovat predikci. Výběru algoritmu předchází výběr kategorie metod strojového učení. Výsledný prediktivní algoritmus je rozdělen do několika sekcí a je tedy nutné zvolit či vymyslet řešení pro všechny jeho části. Výstupem této práce je hudební přehrávač pro OS Android umožňující provádění predikce a učení se z interakce v reálném čase.
Volný pohyb zdravotnických služeb v Evropské unii
Břízová Ratajová, Daniela ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Sovová, Olga (oponent)
1 VOLNÝ POHYB ZDRAVOTNICKÝCH SLUŽEB V EVROPSKÉ UNII ABSTRAKT: Přeshraniční poskytování zdravotní péče, resp. mobilita pacientů, tj. poskytování zdravotní péče pacientovi v jiném členském státě, než ve kterém je pojištěn, a to jak neplánovaná (tj. akutní), tak plánovaná, představuje zcela nepřehlédnutelný fenomén s dopadem na vnitrostátní zdravotnické systémy. Jakkoli článek 168 odst. 7 SFEU přiznává členským státům výlučnou pravomoc v oblasti organizace a financování zdravotnictví, musí tak činit v mezích právních předpisů EU, včetně pravidel o volném pohybu služeb. I přes velmi limitovanou pravomoc EU v oblasti zdravotnictví tedy nezůstaly vnitrostátní systémy prosty vlivu práva EU. Na formování právní povahy zdravotnických služeb z hlediska práva EU se významně podílel Soudní dvůr, který ve své judikatuře, vedle Nařízení 883/04 (dříve Nařízení 1408/71) upravujícího akutní péči podstoupenou v jiném členském státě a dále přeshraniční péči se souhlasem příslušné instituce, vyvinul paralelní systém právní úpravy přeshraniční zdravotní péče založený na principu volného pohybu služeb, a to přímo na základě článku 56 SFEU (dříve článek 49 SES). Závěry Soudního dvora vyslovené v celé řadě jeho rozhodnutí byly kodifikovány do Směrnice 2011/24/EU o uplatňování práv pacientů v přeshraniční zdravotní péči, která...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 TOMÁŠEK, Martin
10 TOMÁŠEK, Milan
1 TOMÁŠEK, Miroslav
1 Tomášek, Marcel
1 Tomášek, Marek
15 Tomášek, Martin
1 Tomášek, Matěj
10 Tomášek, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.