Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití regeneračních prostředků po sportovní zátěži v různých druzích sportu
Veselý, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je zaměřena na pasivní a aktivní formy regenerace u sportovců. V první části práce jsou shrnuty teoretické poznatky o různých formách regenerace a jejich využití pro sportovce i nesportovce. Jsou zde zmíněny i faktory, které ovlivňují sportovní výkon a působí na něj negativně. V závěru teoretické části je charakterizováno 10 vybraných sportů, které poslouží pro výzkumnou část. Praktická (výzkumná část) porovnává informace získané od profesionálních sportovců i sportovců, kteří se sportu věnují rekreačně, s obecnými doporučeními, jaké formy regenerace využívat. Práce je primárně určena pro sportovce a jejich trenéry, aby pomocí regenerace dosáhli lepších výkonů a výsledků, ale může být návodem i pro široké (nesportovní) okolí.
Tělesná výchova v klasické a waldorfské základní škole
Konvář, Jan ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním tělesné výuky v klasické a waldorfské základní škole. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány pohybové dovednosti a schopnosti v mladším školním období a vývoj českého vzdělávacího systému včetně struktury systému vzdělávání v České republice. Dále je popsáno pojetí tělesné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a pojetí tělesné výchovy ve Školním vzdělávacím programu Základní školy Mýto. Dále práce popisuje waldorfský systém vzdělávání, koncepce a cíle waldorfské pedagogiky, vývojové fáze člověka podle Rudolfa Steinera, pojetí pohybové výchovy ve waldorfské pedagogice a jako poslední popisuje pojetí tělesné výchovy ve Školním vzdělávacím programu Waldorfské základní školy Dobromysl. V praktické části jsou porovnávány na základě náslechových hodin, pozorování a testování žáků dle vybraných testů z UNIFITTESTU vyučovací předměty pohybové výuky, jejich pojetí a časová dotace, motivace a hodnocení žáků, přístup pedagogů k žákům, materiální vybavení pro výuku tělesné výchovy, obsah učiva a výkony vybraných žáků v klasické a waldorfské základní škole. Bakalářská práce pracuje s pěti hlavními hypotézami. Při podrobných analýzách jednotlivých tesů UNIFITTESTU bylo zjištěno, že v některých testech si vedli lépe...
Sportovní trénink beachvolejbalistky v rámci ročního tréninkového plánu.
Vaňková, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Sportovní trénink beachvolejbalistky v rámci ročního tréninkového plánu je zjistit základní informace o jednotlivých sportovních přípravách, a to o kondiční přípravě, technické, taktické a psychologické přípravě. Bakalářská práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou část a výzkumnou část. Teoretická část se zaměřuje na jednotlivé sportovní přípravy, které jsou v beachvolejbalu využívány. Výzkumná část se na základě dotazníku, který je směřován mezi beachvolejbalovou komunitu, zaměřuje na základní odlišnosti sportovní přípravy v beachvolejbalu. Z výzkumu vyplynulo, že ve sportovní přípravě jasně převyšuje kondiční příprava (70 %). Zapojení pohybových schopností je nedílnou součástí každé tréninkové jednotky a nejčastěji je rozvíjena rychlost (33 %). Pouze 18 % hráčů a hráček využilo alespoň jednou návštěvu sportovního psychologa a pravidelnou spolupráci uvádí dokonce pouze 27 % z nich. Dle výzkumu vyplynulo, že 67 % respondentů nespolupracuje se speciálním výživovým poradcem a jídelníčky si vytváří samostatně. KLÍČOVÁ SLOVA Plážový volejbal, hráč, trénink, výživa, plán
Změny v držení těla před nástupem do školy.
Holečková, Jana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma diplomové práce se zabývá problematikou držení těla dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit držení těla dvou skupin dětí v různém vzdělávacím zařízení v posledním roce před vstupem do první třídy základní školy a ověřit, zda dochází v tomto období ke změnám v držení těla. K posouzení držení těla dětí jsem použila dva testy, pohledovou metodu Kleina, Thomase a Mayera, v kombinaci s hodnocením postavy podle Jaroše a Lomíčka. Výzkumná data jsem dále získávala metodou pozorování chodu běžného dne ve dvou různých předškolních zařízeních a metodou polostrukturovaného interview s třídními učitelkami těchto zařízení. Výzkumný soubor tvořily dvě věkově obdobné skupiny předškolních dětí, konkrétně děti z posledního ročníku mateřské školy a děti z přípravných tříd. Výsledkem výzkumu je zjištění, že v posledním roce před nástupem do základní školy dochází k negativním změnám v držení těla předškolních dětí a tím poukazuje na skutečnost, že už předškolní věk je rizikový z hlediska držení těla. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení držení těla Vadné držení těla Dítě předškolního věku Mateřská škola Přípravná třída Pohybové aktivity
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.