|
Srovnání přístupů pro návrh přírubových spojů
Hrbáček, Jan ; Dohnal, Miloslav (oponent) ; Buzík, Jiří (vedoucí práce)
Přírubové spoje jsou často využívaným typem spojení v průmyslové praxi. Jsou na ně kladeny nároky na jejich dimenzování, pevnost a těsnost. Jejich správný a bezchybný návrh může být řízen buď výpočtem, nebo výběrem normalizovaných součástí (příruby, šroubu, matice, atd.) dle požadavků stanovených normou. Tato bakalářská práce se zabývá kvalitativním porovnáním přístupů pro pevnostní návrh přírubového spoje podle norem ČSN EN 13445, AD 2000 Merkblatt a ASME Code. K práci je zvolen programovací jazyk Python.
|
|
Návrh mechanického a elektrického subsystému bezpilotního letounu
Kraus, David ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením platformy pro testování stabilizačních a řídicích algoritmů pro UAV. Byl vybrán vhodný model letadla, do kterého byla navržena struktura řídicí a výkonové elektroniky. Byla provedena rešerše vhodných algoritmů a vybrané algoritmy byly implementovány. Pro implementované algoritmy byly pomocí simulace navrženy parametry regulátorů. Následně byl celý systém testován v letu.
|
|
Návrh a posouzení uspořádání nové lakovací linky ve společnosti Automotive Lighting
Bouček, Filip ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a uspořádáním nové lakovací linky ve společnosti Automotive Lighting s.r.o, Jihlava. Přesněji se jedná o navržení několika možných variant uspořádání strojů nutných pro zpracování polykarbonátových granulí a jejich přeměnu na polykarbonátové sklo za pomocí dvoukomponentního vstřikování. Sklo je dále lakováno na lakovací lince, jejíž návrh je též součástí tohoto projektu. Při navrhování jednotlivých pracovišť a jejich uspořádání se vychází jak z požadavků společnosti, tak ze zásad technologického projektování. Nejlepší ze tří variant je dále detailně zpracována a ekonomicky zhodnocena.
|
|
Modelování a simulace robustních řídicích algoritmů pro EC motory
Smilek, Jan ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vývoje algoritmů pro řízení bezkartáčového střídavého (BLAC) motoru. Nejprve je vypracována rešeršní studie, obsahující odvození matematického modelu EC motoru a přehled vybraných metod senzorového i bezsenzorového řízení. Dále práce představuje realizaci simulačního modelu, sestaveného v prostředí Matlab/Simulink s využitím toolboxu SimPowerSystems. V následující části je popsána realizace algoritmu senzorového řízení motoru s využitím Hallových senzorů a odhadu polohy. Poté je představen modul pro bezsenzorový odhad polohy a způsob jeho implementace do stávajícího modelu pro zvýšení robustnosti řídicího algoritmu. Poslední část práce se zabývá tvorbou grafického prostředí pro změnu vybraných parametrů modelu a shrnuje a porovnává dosažené výsledky.
|
| |
| |
| |
|
Optimalizace uspořádání lisovací linky na výrobu reflektorů ve firmě Automotive Lighting
Šťastný, Michal ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací uspořádání části lisovací linky na výrobu reflektorů ve společnosti Automotive Lighting s.r.o., Jihlava. První část je zaměřena na popis stávajícího stavu uspořádání pracovišť lisovací linky, které jsou nevhodně rozmístěny a vyžadují tak větší počet operátorů a značný objem manuálních prací. Ve druhé části jsou navrženy varianty řešení rozmístění vstřikovacích lisů a dalších strojních prvků. Současně je navržena plynulejší návaznost lisovací linky na následující úsek výrobního procesu. Na základě vyhodnocení podle zvolených kritérií je vybrána optimální varianta, která zefektivní lisovací proces, sníží počet operátorů, zmenší podíl manuálních činností a omezí riziko vzniku nekvality. V závěru práce jsou vyjádřeny potřebné investiční náklady a ekonomické posouzení pro zavedení zvolené varianty uspořádání lisovací linky.
|
| |
|
Single purpose machine for automotive parts assembly
Trávníček, Ivo ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis deals with a design of the single purpose fully automatic equipment for automotive industry, which dispenses a silicone mixture into the sensor housing. The first part of the thesis deals with the design of the mechanical parts, especially of the manipulator for positioning the dispensing head. Pneumatic elements, which are controlled by electrical signals, are used to drive the manipulator. The second part deals with control of the equipment, which is realized by a PLC system. An operator can control the equipment or monitor the current state using the touch panel. The actual implementation of the equipment is presented at the conclusion of the thesis.
|