Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,001 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pořizování vysoce kvalitních snímků rovinných povrchů chytrým telefonem
Masaryk, Adam ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť mobilnú aplikáciu pre systém Android, ktorá užívateľom umožní vytvárať vysoko kvalitné fotografie rovinných predmetov. V aplikácii si užívateľ vytvorí viacero fotografií vybraného rovinného predmetu. Tieto fotografie sú následne zarovnané a potom spojené do jedného výsledného obrázku, pričom pri tomto spojení dochádza k odfiltrovaniu rôznych nedostatkov, ktoré sa môžu vo fotografiách nachádzať.
Rozšířená realita: Historické verze budovy
Medvec, Juraj ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca je zameraná na prácu s rozšírenou realitou v mobilných aplikáciach. Cieľom práce bolo vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá poskytuje jej užívateľom pohľad do minulosti vybraných historických budov. Na začiatku práce sú čitateľovi predstavené jednotlivé metódy a technológie pre prácu s rozšírenou realitou. Na základe získaných informácii je navrhnutá a implementovaná mobilná aplikácia. Táto aplikácia umožňuje jej užívateľom zobrazovať historickú podobu budov.
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Kuric,, Eduard (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Using metrics and quantitative design guidelines to analyze design aspects of user interfaces (UI) seems to be a promising way for the automatic evaluation of the visual quality of user interfaces. Since this approach is not able to replace user testing, it can provide additional information about possible design problems in early design phases and save time and expenses in the future. Analyses of used colors or UI layout are the examples of such evaluation. UI designers can use known pixel-based (e.g., Colorfulness ) or object-based (e.g., Balance or Symmetry ) metrics which measure chosen UI characteristics, based on the raster or structural representation of UI. The problem of the metric-based approach is that it does not usually consider users' subjective perception (e.g., subjective perception of color and graphical elements located on a screen). Today's user interfaces (e.g., dashboards) are complex. They consist of several color layers, contain overlapping graphical elements, which might increase ambiguity of users' perception. It might be complicated to select graphical elements for the metric-based analysis of UI, so the selection reflects users' perception and principles of a visual grouping of the perceived shapes (as described by Gestalt psychology). Development of objective metrics and design guidelines usually requires a sufficiently large training set of user interface samples annotated by a sufficient number of users. This thesis focuses on the automatic evaluation of dashboard design. It combines common knowledge about dashboards with the findings in the field of data visualization, visual perception and user interface evaluation, and explores the idea of the automatic evaluation of dashboard design using the metric-based approach. It analyzes chosen pixel-based and object-based metrics. It gathers the experience of users manually segmenting dashboard screens and uses the knowledge in order to analyze the ability of the object-based metrics to distinguish well-designed dashboards objectively. It establishes a framework for the design and improvement of metrics and proposes an improvement of selected metrics. It designs a new method for segmentation of dashboards into regions which are used as inputs for object-based metrics. Finally, it compares selected metrics with user reviews and asks questions suggesting future research tasks.
Mobilní aplikace pro notifikace při dosažení míst
Ungrová, Klára ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření jednoduché aplikace pro operační systém Android, která bude zasílat notifikace při vstupu či výstupu z uživatelem zvolené zóny a celkově ulehčovat proces informování dalších osob. Detekce vstupu/výstupu ze zóny je založena na principu geofencingu. Pro trvalé uložení jednotlivých zón je použita SQLite databáze. Při překročení hranice zóny obdrží uživatel notifikaci, jejímž stisknutím je možné odeslat zprávu druhé osobě. Tuto zprávu si uživatel může předvolit pro každou zónu zvlášť (jak pro vstup, tak výstup). Zónu je možné kdykoliv aktivovat/deaktivovat. Uživatelovi je umožněno grafické zobrazení zón na mapě. Aplikace též nabízí odeslání zkušební notifikace, na které je názorně vysvětleno, jaké funkce poskytuje. Služba, průběžně získávající polohu, běží i po odstranění aplikace ze seznamu běžících aplikací. Pro úplné vypnutí aplikace je zapotřebí zmáčknout vypínací tlačítko v aplikaci. Práce se zabývá návrhem, implementací a následným testováním vyvíjené mobilní aplikace. Finální verze aplikace je publikována v obchodě Google Play.
Android app - deníček spotřeby energií s predikcí
John, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Práce popisuje proces tvorby mobilní aplikace sloužící k záznamu a zpracování dat z přístrojů měřících energie. Aplikace cílí na zařízení s operačním systémem Android. Úkolem bylo seznámit se s podobnými aplikacemi a následně navrhnout a implementovat vlastní řešení. Obohacené o funkci predikce spotřeby, za využití znalosti historie venkovních teplot. Záznam hodnot měřících přístrojů rozšířit o možnost využití OCR (optického rozpoznávání znaků). Pro zajištění historie venkovních teplot využít internetové služby o počasí. Ze zaznamenaných dat vytvořit uživatelsky přívětivé grafy a statistiky o spotřebě.
Určení směru pohledu
Caha, Miloš ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat algoritmus, který by umožňoval určení směru pohledu respektive pohybu hlavy. Přesněji jde o systém, který ve videu vyhledává obličej a následně v něm detekuje body, jež jsou vhodné pro odhadnutí směru pohledu sledované osoby. Odhad je realizován pomocí hledání transformace, která byla provedena na klíčových bodech při pohybu hlavy. K zvýšení přesnosti je zde využito tzv. kalibračních snímků, určujících, jaká je transformace klíčových bodů v nadefinovaných směrech pohledu. Výsledkem je tedy aplikace, jež dokáže u sledované osoby určit vychýlení hlavy z přímé polohy jak v horizontálním tak vertikálním směru. Výstupem tedy není pouze informace o směru, ale i velikost vychýlení.
Couchsurfing pro hudebníky
Kleinová, Viola ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce, je navrhnúť a vytvoriť užívateľské rozhranie pre projekt podobný Couchsurfingu so zameraním na hudobníkov. Súčasťou práce je rozbor existujúcich riešení s podobným účelom, rozbor problematiky webových užívateľských rozhraní, návrh produktu, výber technológií a čiastočná implementácia produktu, vrátane spätnej väzby od testujúcich užívateľov.
Návrh mobilní aplikace pro návštěvníky vědeckých konferencí
Majer, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout mobilní aplikaci pro účastníky technologických konferencí. Při návrhu byl kladen vysoký důraz na uživatelskou zkušenost a po průzkumu trhu bylo provedeno několik dotazníků a diskuzí s potenciálními uživateli, kteří často tyto konference navštěvují. Výsledná aplikace byla uživateli pozitivně přijata a její UI/UX vlastnosti byly ohodnoceny 8.3 z 10 bodů. Byla implementována vylepšení do aplikace v závislosti na problémech, se kterými se její uživatelé setkali. Nakonec byla navrhnuta další vylepšení pro tuto aplikaci, která by ještě více zlepšila pobyt účastníka konference.
Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem
Procházka, Václav ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V této práci zkoumáme rychlost 6 metod výpočtu průsečíku paprsku s trojúhelníkem, což je elementární operace při sledování paprsku. Zkoumáme jak jejich implementace softwarové v C++ a SSE, pro výpočty po jednom paprsku i po svazcích 4 paprsků, tak lehkým nástinem jejich implementaci hardwarovou. Metody jsou podrobeny testům s náhodně generovanými i reálnými scénami a z těchto testů nejlépe vyšla pro jednopaprskouvou implementaci metoda Havel Herout (SSE4), pro svazkovou pak metoda Shevtsovova (SSE), přičemž Shevtsovova metoda je z těchto dvou vhodnější pro hardwarovou implementaci.
Mobilní aplikace pro sdílení polohy ve skupině
Matějíček, Vojtěch ; Tomešek, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace umožňující snadné sdílení polohy mobilního zařízení ve vytvořených skupinách. Práce obsahuje analýzu potřeb uživatelů, uživatelského rozhraní a možností přidávání členů skupin. Mobilní aplikace bude dostupná pro obě majoritní mobilní platformy, tedy iOS i Android. Z tohoto důvodu byla vyvíjena pomocí nástroje Flutter pro multiplatformní vývoj mobilních aplikací. Nedílnou součástí aplikace je webový server napsaný v jazyce PHP a frameworku Yii2.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,001 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.