Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lidové zvyky na Valašsku
Fojtášková, Helena ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na seznámení s regionem Valašsko - jeho historií, polohou, členěním a místními obyvateli. Cílem této práce bylo popsat udržování lidových tradic, rodinného a výročního zvykosloví v regionu v historii i v současnosti. Východiskem pro práci bylo studium regionální historické literatury a současný život lidí na Valašsku.
Pražská usedlost Cibulka jako příklad památkové péče
Pešková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Abstrakt- česky Bakalářská práce Pražská usedlost Cibulka jako příklad památkové péče má za cíl představit a popsat památkovou péči především v kontextu konkrétní kulturní památky, kterou je usedlost Cibulka nacházející se v páté pražské městské části, v Košířích. Po obecnějším úvodu do vývoje celosvětového kulturního dědictví se práce zaměřuje na české země a zdejší památkovou péči, její proměny, čím byla ovlivněna a současný stav. Pro tuto práci je stěžejním pojmem kulturní památka, proto je tedy uvedena její přesná definice, popsán proces prohlášení věci za kulturní památku a objasněna práva a povinnosti vlastníka kulturní památky. Ve vztahu k usedlosti Cibulka je vysvětlen způsob vzniku její památkové ochrany. Pro úplnost jsou pak uvedeny i ostatní součásti chráněného památkového fondu. Následující část práce je věnována přímo usedlosti, její historii, rozvoji i následnému chátrání. Jsou představeni i její nejvýznamnější majitelé, přičemž nejvíce pozornosti je věnováno hraběti Thunovi. Zároveň je uveden i nynější majitel Cibulky, dále její současný stav i plány do budoucna. Klíčové pojmy: kulturní památka, památková péče, usedlost Cibulka
Didaktické využití návštěvy památky Vyšehrad pro 2. stupeň ZŠ
Šťastná, Petra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
V rámci teoretické části své diplomové práce analyzuji úlohu Vyšehradu v české národní mytologii. Identifikuji období v českých dějinách, kdy byl symbolický význam Vyšehradu považován za zvlášť významný a představím vývoj samotného Vyšehradského komplexu. V praktické části připravím výukový materiál - projekt - pro žáky 2. stupně ZŠ. V souladu se vzdělávacím programem stanovím cíle, jejichž naplnění může návštěva Vyšehradu pomoci. Navrhnu průvodcovské pracovní listy pro žáky a doplňující materiál pro učitele.
Dopravní výchova na 1. stupni základních škol
Matoulková, Zuzana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Dopravní výchova na 1. stupni základních škol je zaměřena na obsah současné dopravní výchovy dětí ve školách a jak ji lze zkvalitnit a případně rozšířit pomocí dostupných materiálů. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část charakterizuje dopravní výchovu dětí, její cíle a principy a definuje dítě jako účastníka silničního provozu. Shrnuje obsah dopravní výchovy na prvním stupni základních škol a také je jedna kapitola věnována dětským dopravním hřištím, jako povinné součásti vzdělávacího obsahu. Zároveň se zabývá dopravními nehodami dětí a preventivními programy. Praktická část je věnována rozhovorům s odborníky a dětmi. Popisuje průběh jednoho dne preventivného programu BESIP Team, nabízí podnětné otázky využitelné ve výuce, a obsahuje soubor materiálů, připravených k využití, s metodikou pro učitele.
Historické učivo v primární škole
Šulcová, Jana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o historickém učivu v primární škole a hledá možnosti, jak ho efektivně vyučovat. Jejím cílem je provést analýzu vzdělávacích cílů historického učiva primární školy. V úvodu se věnuje otázce, proč by historie měla být součástí výuky na 1. stupni základní školy. Dále práce porovnává pojetí historického vzdělávání na primární škole v našich podmínkách s koncepcemi států, jejichž cíle a metody historického myšlení jsou pro nás inspirující. Na základě zjištění a doporučení domácích i zahraničních výzkumů jsou v empiricko-didaktické části diplomové práce navrženy výukové lekce k vybranému tématu historického učiva se zřetelem na diagnostiku a rozvoj historického myšlení. Navržené lekce byly realizovány ve 2. ročníku základní školy. Na závěr každé lekce je zhodnocení efektivity navržených postupů prostřednictvím rozboru pracovních listů a porovnáním výsledků vstupní a výstupní myšlenkové mapy i křídového mluvení. Celý soubor lekcí je vyhodnocen pomocí rozboru závěrečných hodnotících listů žáků.
Keramický inventář z východního a jižního křídla Vízmburku
Dvořáková, Michaela ; Klápště, Jan (vedoucí práce) ; Bláha, Radek (oponent)
Hrad Vízmburk byl ve 13.-15. století významným centrem na horním toku řeky Úpy a jeho výzkum v letech 1972 - 1983, vedený Antonínem Hejnou, získal cenný nálezový fond. Tento fond byl však dosud zhodnocen jen zčásti. Bakalářská práce se bude zabývat keramickými nálezy z východního a jižního křídla hradu Vízmburku. Jejím základem se stane nálezový katalog, který kriticky naváže na dosavadní hodnocení keramiky z Vízmburku. Deskripční systém rozliší základní technologické a morfologické kategorie a vytvoří základ pro diskusi o zásobování hradu keramikou a o jeho výbavě užitkovými a stolními nádobami. Tato problematika bude začleněna do představy o středověké keramice v severovýchodních Čechách, především na Trutnovsku a Náchodsku. KLÍČOVÁ SLOVA Keramika; Vízmburk; Trutnovsko; Náchodsko; vrcholný středověk; každodennost.
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.
Barokní přestavba děčínského zámku za rodu Thun-Hohensteinů
Pilátová, Denisa ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce nás seznamuje s přestavbou děčínského zámku v období baroka. Ta proběhla na základě iniciativy hraběte Maxmiliána Thuna, jednoho z významných členů rodu Thun-Hohenstein. Popisuje také nově vzniklé nebo barokně upravené objekty, například Dlouhou jízdu, Růžovou zahradu a kostel sv. Kříže. Zmiňuje také změnu samotného města, které bylo barokní přestavbou silně ovlivněno a umělce, kteří se podíleli na barokní přestavbě. Součástí je také popis veduty z roku 1712 a popis od Bohuslava Balbína, které nás lépe informují o vzhledu tehdejšího děčínského zámku. Práce také pro úplnost uvádí působení rodu Thun-Hohenstein a nutný odchod rodu Thun-Hohensteinů z děčínského panství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.