Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí404 - 413  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením
Kubásková, Marie ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kvality života osob s mentálním postižením.V teoretické části vymezuji základní pojmy týkající se osob s mentálním postižením a pojednávám na téma kvalita života. Následně uvedu legislativu platnou pro poskytování sociálních služeb. V poslední kapitole stručně nastíním historii a současnost Diagnostického ústavu sociální péče v Tloskově. V praktické části uvádím zpracování svých pozorování, jejich zhodnocení a okomentování.
Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...
Historie a současný stav praktických škol v České republice
Kocourková, Veronika ; Novotný, Josef (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se budu zabývat historii a současným stavem praktických škol v České republice. Cilem této práce je poukázat na důležitost existence středního vzděláváni pro jedince se středně těžkým mentálním postižením a nastínit vývoj praktických škol a jejich postaveni v systému českého školství.
Sport jako volnočasová aktivita dětí s mentální retardací
Tichovská, Lenka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice detí s mentální retardací a konkrétne se zameruje na možnosti vyplnení jejich volného casu sportem. V první cásti jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu mentální retardace. Práce poukazuje na zvláštnosti ve vývoji detí s mentální retardací se zamerením na jejich motorický rozvoj. Nastinuje duvody, proc je pohyb pro deti s mentální retardací vhodnou volnocasovou aktivitou. Ve druhé cásti jsou navrženy nekteré organizované pohybové aktivity a sportovní hry vhodné pro vyplnení volného casu detí s mentální retardací. Navržené cvicební jednotky se zamerují na celkový motorický rozvoj a rozvoj pohybových kompetencí potrebných pro zvládnutí daných sportovních her.
Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením
Havelková, Eva ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Svou diplomovou prací "Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením" navazuji na svou bakalářskou práci, kterou jsem psala na Evangelické teologické fakultě UK a ve které jsem se zabývala základními právy osob s mentálním postižením. Dotkla jsem se při tom problematiky práva na život. S rozvojem nových biotechnologií jako je umělé oplodnění, prenatální diagnostika, umělé přerušení těhotenství a genová terapie nabývá tato otázka na významu. Hovoří se také o právech matky. K těmto otázkám se již tradičně vyslovují lékaři či filosofové, teologové a také sociologové medicíny a lékařství. Měli by však o nich začít přemýšlet i speciální pedagogové a zúčastňovat se odborné diskuse na toto téma, neboť právě díky současným znalostem nejen o lidském genomu se speciální pedagogika jako obor dostává do nové etapy.1 Proto je cílem mé diplomové práce upozornit na tuto bioetickou oblast, která se speciální pedagogiky dotýká, na různé názorové postoje a možnosti, kde je možné působení speciálních pedagogů. Vycházím z historického pohledu, z postojů, které se formulovaly v naší historii a z toho, jak společnost přistupovala a přistupuje k postiženým jedincům. Práce speciálních pedagogů by v této oblasti měla být zaměřena nejen na samotné jedince s postižením a na rodiče, kteří se rozhodli si takto postižené...
Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální
Tůmová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití.
Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jelínková, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování současného francouzského systému péče o klienty s autismem v jednotlivých zařízeních, využití přístupů, alternativních komunikačních metod a vzdělávacího programu TEACCH u dětí a mládeže s autismem. V praktické části představuji dvě z pařížských zařízení aplikujících tyto metody. Dále na několika případových studiích posuzuji účinnost a funkčnost jednotlivých zvolených vzdělávacích a alternativních metod a postupů, a jejich vliv na úroveň sociability a rozvoj komunikačních schopností klienta s autismem.
Existenciální traumata a možnosti jejich řešení
Císařová, Dagmar ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z nejobtížnějších témat lidského života. Je to téma vyřešení osudové situace ve smyslu těžké osobní ztráty, případně závažných psychických problémů. Tyto situace lze zahrnout do kategorie existenciálního traumatu. Tato práce se zabývá existenciálním traumatem nejprve z hlediska teoretického. Jsou zde uvedeny ukázky různých typů krizí a následných terapií. Většina z nich je dobře známa a zdokumentována, a proto byl dán v další části větší prostor dvěma méně rozšířeným možnostem řešení. Jedná se o hlubinnou abreaktivní psychoterapii a návrat po časové stopě. Druhá část práce, praktická, obsahuje pět případových studií. Formou rozhovorů je představena podstata traumatu jednotlivých lidí a způsob jejich řešení. První tři klienti prošli traumatem bez terapie, druzí dva vyřešili svou situaci za pomoci výše uvedených metod. Porovnání těchto studií, shrnutí a posouzení přístupů je obsahem závěrečné kapitoly diplomové práce.
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením v rámci ergoterapie a pracovních činností
Burdová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na metodu ergoterapie a jejího využití u osob s mentálním postižením. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se lidí s mentálním postižením. Dále bych do této části chtěla začlenit základní dosavadní poznatky týkající se ergoterapie, pracovní terapie, léčby prací a pracovní schopnosti. V praktické části jsem otestovala test Dr. Giinzburga a mnou vytvořený test ADL na klientech DUSP Tloskov. Zmapovala jsem jejich pracovní aktivity a to jaký vliv mají pracovní aktivity na zvýšení kvality jejich života.
Integrace dítěte s fenylketonurií
Ježková, Jana ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Fenylketonurie je pro většinu lidí neznámým pojmem. Z výsledků průzkumu u rodičů dětí majících PKU vyplývá, že pouze jeden z dvaceti rodičů znal tento pojem před diagnózou dítěte. Po sdělení diagnózy v sobě rodiče objevují síly, které dosud nebyly využity. Je nutné na sebe vzít břemeno nových požadavků, nový režim rodiny, zvýšené finanční nároky, časové požadavky. Důležité je, aby si rodiče jednotlivě i společně utřídili a ujasnili vše, na co spoléhají, kdo nebo co jim může pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí404 - 413  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.