Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rytmické cítění předškolních dětí a hudební složka Metody dobrého startu
Doušová, Lucie ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem rytmického cítění dětí předškolního věku v souvislosti s hudební složkou Metody dobrého startu. Cílem diplomové práce je představit problematiku propojení psychologie a hudby pro využití v pedagogice, s akcentací Metody dobrého startu. Pomocí vlastního výzkumu zhodnotím její teoretický základ, praktické využití a poukážu na její problematické části, respektive nastíním možné zlepšení této metody. V teoretické části se práce zabývá popisem využití rytmické složky hudby v souladu s vývojem motorických dovedností dětí a s tím souvisejícím vývojem jejich rytmického cítění. Dále se zaměřuje na konkrétní metodologický postup pro rozvoj hudebních schopností a návazných motorických a grafomotorických schopností, explicitně se pak práce soustřeďuje na českou verzi Metody dobrého startu. V této části se soustředí na popis a cíle této metody a také představuje její úskalí, kterými se dále zabývá v empirické části práce. V praktické části představuji realizovaný empirický výzkum, který se zaměřil na jednu konkrétní lekci české verze Metody dobrého startu s písní Náchodský zámeček. Na začátku praktické části popisuji zvolenou metodu výzkumu, jeho cíle, průběh a zvolenou formu, kterou je empirický výzkum, s využitím ratingové metody s vícerozměrnou škálou. V další části...
Hudební činnosti v mezinárodních mateřských školách v Praze
Gajdová, Magdalena ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá hudebními činnostmi dětí v předškolním věku, které navštěvují mezinárodní školy v Praze, řídící se britským kurikulem. Cílem práce je vytvořit a ověřit materiál hudebních činností na podporu rozvoje slovní zásoby v angličtině i češtině, vhodný pro zapojení dětí s odlišným mateřským jazykem, s komunikační bariérou a v adaptačním období, a nabídnout tento soubor konkrétních činností učitelkám hudební výchovy v českých i v mezinárodních školách. Teoretická část porovnává odlišnosti v českém a britském kurikulu pro hudební výchovu v předškolních zařízeních. Vymezuje pojem adaptační proces a popisuje jeho průběh v českém a mezinárodním prostředí. Dále se zabývá úlohou hudby v tomto procesu a blíže popisuje projektové učení a hudební integrativní projekt. Jako teoretické východisko pro praktickou část podrobněji řeší hudební pohádku, múzické faktory řeči a slabičnou strukturu češtiny a angličtiny. Poukazuje na rozdílná pojetí hudebních pohádek. Praktická část popisuje cíle, metody a průběh akčního výzkumu zaměřeného na realizaci vytvořené autorské hudební pohádky v anglickém a českém jazyce a dále reflektuje a vyhodnocuje výsledky výzkumu. Část výzkumu se podrobněji věnuje i hudebním činnostem zaměřeným na rozvoj slovní zásoby. Některé činnosti jsou také propojené s ukázkami...
Zapojení projektu Škola písničkou do výchovně vzdělávacího procesu v MŠ
Zelenková, Blanka ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá cíleným využitím autorských písní z projektu "Škola písničkou" k propojení všech výchovně vzdělávacích oblastí v mateřské škole s podporou vlastní tvořivosti dětí. Teoretická část pojednává o důležitých vývojových aspektech dítěte předškolního věku i mladšího školního věku, zabývá se hudebními činnostmi a tématem integrativní hudební výchovy v mateřských školách. Dále také přibližuje termín "projekt" a seznamuje s původním hudebním projektem "Škola písničkou", původně určeným dětem mladšího školního věku. Následně přibližuje i navazující projekt "Škola písničkou do mateřských škol", přepracovaný ve prospěch dětí předškolního věku s ohledem na jejich vývojová specifika. Praktická část se zaměřuje na ověřování přínosnosti projektu "Škola písničkou do mateřských škol". Písně byly zakomponovány do školního vzdělávacího programu, byl vytvořen nový didaktický materiál, který byl v průběhu dvou let realizován a ověřován v 59 mateřských školách. Cílem práce je ověření metodického materiálu z projektu "Škola písničkou do mateřských škol" v kmenové mateřské škole Tolstého, Praha 10 i v dalších mateřských školách z různých lokalit ČR. Dalším cílem je vyhodnotit přínosnost písní i metodických materiálů pro učitelky mateřských škol a děti předškolního věku. Pomocí metody dotazníku a...
Podpora výuky českého jazyka prostřednictvím hudebních činností v 1. - 3. třídě
Marečková, Věra ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje využití hudebních činností, které napomáhají rozvoji řeči a podpoře výuky českého jazyka v hodinách hudební výchovy v 1. - 3. třídě. Teoreticky, především z pohledu vývojové psychologie, vymezuje důležité pojmy a termíny, které se vztahují k výuce. Prakticky představuje mezipředmětové vztahy českého jazyka a dalších vyučovacích předmětů, především hudební výchovy. Hlavním cílem této práce je nabídnout náměty (hudební činnosti), které mohou pomoci při procvičování a opakování učiva slovních druhů. Součástí diplomové práce je akční výzkum korelující s výzkumem, který použila M. Kmentová ve své disertační práci. Diplomová práce tak popisuje a výzkumem ověřuje písně, vokální hry a jiné hudební činnosti, které jsou založeny na mezipředmětových vztazích českého jazyka a hudební výchovy ve shodě s RVP ZV. Akční výzkum byl realizován ve 3. třídě ZŠ (následně u stejných žáků ve 4. třídě). Diplomová práce se podílí na přípravě experimentální metodiky pro pilotní použití v širším terénním výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA: vývoj, kognitivní procesy, hudební činnosti, slovní druhy, vyučování, slovní zásoba, hodnocení
Hudebně-pedagogické dílo Emila Hradeckého a jeho využití v mateřské škole
Petrusová, Monika ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hudebně-pedagogickou tvorbou Emila Hradeckého. Teoretická část mapuje osobnost a hudební tvorbu Emila Hradeckého a stručně charakterizuje klavírní skladbu. Dále se práce zaměřuje na oblast hudebního vývoje předškolního dítěte, popisuje hudební činnosti a objasňuje hudebně-výchovný proces z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část vychází z dotazníkového šetření učitelek mateřských škol, jehož hlavním cílem je zjistit, v jaké míře využívají učitelé hudebně-pedagogické dílo Emila Hradeckého ve své pedagogické práci. Dílčími cíli je zmapovat subjektivní postoje učitelek mateřských škol k zařazování hudebních činností do praxe a dále zjistit, jaké konkrétní hudební materiály učitelky od E. Hradeckého znají a s kterými v mateřské škole nejraději pracují. Na základě vyhodnocení výzkumu je druhým hlavním cílem diplomové práce vytvořit návrh modelových situací, ve kterých budou prakticky využity klavírní miniatury Emila Hradeckého v hudebních a dalších esteticko-výchovných činnostech v mateřské škole. Klíčová slova klavírní miniatury, Emil Hradecký, hudební činnosti, modelová situace, mateřská škola, dítě předškolního věku
Zobcová flétna a její využití učitelem v mateřské škole
Šavlíková, Romana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití zobcové flétny v rukou učitelky při realizaci celého spektra hudebních činností v mateřské škole. Teoretická část nastíní historii zobcové flétny a její druhy. Dále tato část obsahuje hudební vývoj dítěte a jeho hudební schopnosti a dovednosti ve věku od 3 do 6 let v této oblasti podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a dříve používaných osnov. Součástí jsou i informace o tom, jak se nynější střední pedagogické školy a vyšší odborné školy pedagogické věnují vzdělávání budoucích učitelek mateřských škol v oblasti hry na zobcovou flétnu. V praktické části popisuje akční výzkum s cílem vytvořit srozumitelný popis několika hudebních jednotek ověřených v praxi. V první fázi výzkumu proběhne příprava a realizace již publikovaných aktivit Mgr. Mileny Kmentové, Ph.D. a MgA. Evy Nevoralové s výslednou revizí. Dále naváži vytvořením a ověřením vlastních lekcí v praxi opět se závěrečnou reflexí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.