Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv televizních reklam na děti mladšího školního věku
Pichalová, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vliv televizních reklam na děti mladšího školního věku" zkoumá, jak využití psychologie v reklamě ovlivňuje spotřebitele, kterými jsou děti ve věku 6 až 11 let. V úvodu teoretické části je definován pojem reklama, její cíle a historie. Následující kapitola seznamuje se souvislostmi a propojením oborů psychologie a reklamy. Součástí práce je psychologická analýza reklamy a vysvětlení pojmů, které souvisí s jejím přijímáním a popis vývoje percepčních schopností dítěte ve věku školního dětství. Praktická část se soustřeďuje na popis tvorby výzkumu a prezentaci zjištěných výsledků. V neposlední řadě se práce věnuje praktické analýze televizních reklam, které respondenti zvolili za své nejoblíbenější. Tento krok odhaluje vlastnosti reklamy, které ji činí z pohledu dítěte jedinečnými. Cílem práce je získání poznatků v preferencích dětských diváků a jejich implementaci do návrhu tvorby účinné reklamy pro děti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The effects of labour market institutions on unemployment in the EU
Hněvkovský, Jan ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Tato práce zkoumá dopady institucí trhu práce na míru nezaměstnanosti ve vybraných státech Evropské Unie. Za tímto účelem jsme použili standartní ekonometrické metody pro analýzu makroekonomických panelových dat. Náš datový soubor byl tvořen 21 evropskými státy, které jsou zároveň členy OECD, za období 2001-2011. Výsledky získané z empirické analýzy naznačují, že vývoj nezaměstnanosti nelze vysvětlit pouhými dopady institucí trhu práce. Tento fakt může být do velké míry způsoben velkými výkyvy v makroekonomických indikátorech během sledovaného období - jak nezaměstnanost, tak HDP vykázali velmi turbulentní vývoj. Důležitost dopadů hospodářského cyklu na nezaměst- nanost byla potvrzena i našemi odhady - proměnná měřící mezeru mezi aktuál- ním a potencionálním výstupem HDP byla signifikantní ve všech specifikacích našeho modelu. Narozdíl od většiny předešlé literatury se dopady makroeko- nomických šoků neukázali signifikantní. Z tohoto důvodu jsme odpustili od záměru zkoumat účinky interakcí institucí trhu práce s makroekonomickými šoky. JEL klasifikace: J08, J30, J51, J64 Klíčová slova: nezaměstnanost, instituce trhu práce, EU, aktivní politika zaměstnanosti E-mail autora: janhnevkovsky@gmail.com E-mail vedoucího práce: strielkowski@fsv.cuni.cz 1
Ekonomická analýza vlivu fází Měsíce na lidské chování
Klečková, Tereza ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Lelovská, Adriána (oponent)
Měsíc a jeho lunární cyklus je téma, které se ve společnosti objevuje již od pradávna. Ovlivňuje lunární cyklus lidský život včetně jeho ekonomických a sociálních aspektů? Chovají se obyčejní lidé a manažeři velkých korporací jinak, když je Měsíc v úplňku? Mění se spotřebitelské chování? Vzrůstá kriminalita a nehodovost? Lze vědecky ověřit vliv Měsíce na lidské chování? Přestože se výše zmíněné téma může zdát poněkud bizarní, rozhodli jsme se ho zpracovat v této bakalářské práci. Popularizace vědy je totiž v dnešní době velice důležitá a hojně používána například na vedoucích ekonomických fakultách předních univerzit v USA a Velké Británii. Práce se pokouší zodpovědět výše zmíněné otázky a otestovat tyto souvislosti pomocí ekonometrických metod. Lze se v ní dočíst o Měsíci, mýtech a legendách, které se k němu vážou. Práce představuje několik studií, které se již daným tématem zabývaly dříve, a jejich výsledky. A následně se v ní zanalyzují dostupná data ze třech základních oblastí lidského chování - kriminalita, zdravotnictví a obchod. Výsledky obsažené v této práci naznačují existenci vlivu lunárního cyklu ve dvou ze tří výše zmiňovaných aspektech lidského chování - zdravotnictví a obchodu.
Komunikační aktivity ZOO Praha v období let 2010-12 a jejich historické souvislosti
Kořínková, Markéta Maryam ; Orban, Karol (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámení se základní problematikou art marketingu a komunikace neziskové organizace na příkladu ZOO Praha. Její metodou je pozorování a následná deskripce hlavních komunikačních a marketingových momentů realizovaných ZOO Praha v letech 2010 - 2012. Popisuje hlavní komunikační kampaně subjektu představené v tomto období. Dále se zabývá rozborem vybraných historických událostí, které ovlivnily současnou podobu a komunikaci pozorovaného subjektu. Uvádí základní terminologii a příklady z oblastí marketing, art marketing, marketingový výzkum, corporate identity, image, logotyp, krizový management a dalších. Mezi zmiňované historické momenty lze zařadit zejména dlouholetý spor o logo s výtvarníkem Michalem Cihlářem a tím zapříčiněná změna loga i celého vizuálního stylu, oslavy 80 let od založení Zoo Praha a krizovou komunikaci během povodní roku 2002. Velmi stručně popisuje zásadní historické momenty počínaje jejím založením.
Estimating the elasticities of labour supply for SMEs in Bosnia and Herzegovina
Šabić, Ada ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce testuje intertemporální substituční hypotézu (ISH) pro malé a střední podniky v Bosně a Hercegovině. Hypotéza předpokládá pozitivní vztah mezi počtem odpracovaných hodin a přechodných změn mezd. Testovali jsme hypotézu, s využitím údajů shromážděných prostřednictvím průzkumů malých podnikatelů v severozápadní Bosně, sběr dat o denním příjmu a počtu odpracovaných hodin. Odhadované mzdové elasticity jsou pozitivní a odlišné od nuly, což ukazuje, že v případě bosenských podnikatelů. Hypotéza o negativních elasticitách mezd nemá žádný empirický důkaz. Z těchto zjištění vyplývá, že pro hypotézu o intertemporální substituci práce byl objeven podpůrný důkaz, a my tak můžeme odmítnout denní úkolovou hypotézu. Také tvrdí, že podnikatelé mají tendenci se honit za ziskem během pracovních dní, protože jejich hlavním motivem podnikání je hromadění kapitálu a bohatství, a proto dodržují vzorec intertemporální substituce práce. Učiněné závěry lze vysvětlit nepříznivým klimatem podnikatelského prostředí v Bosně a Hercegovině, které je výsledkem dlouhotrvajícího procesu tranzice, v němž se země dosud nachází. Klíčová slova: nabídka práce, pružnost, intertemporální substituce, denní cílení, malé a střední podniky, Bosna a Hercegovina E-mail autora: adasabic@gmail.com E-mail vedoucího práce:...
Ekonomická analýza vlivu fází Měsíce na lidské chování
Klečková, Tereza ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Lelovská, Adriána (oponent)
Měsíc a jeho lunární cyklus je téma, které se ve společnosti objevuje již od pradávna. Ovlivňuje lunární cyklus lidský život včetně jeho ekonomických a sociálních aspektů? Chovají se obyčejní lidé a manažeři velkých korporací jinak, když je Měsíc v úplňku? Mění se spotřebitelské chování? Vzrůstá kriminalita a nehodovost? Lze vědecky ověřit vliv měsíce na lidské chování? Přestože se výše zmíněné téma může zdát poněkud bizarní, rozhodla jsem se ho zpracovat ve své bakalářské práci. Popularizace vědy je totiž v dnešní době velice důležitá a hojně používána například na vedoucích ekonomických fakultách předních univerzit v USA a Velké Británii. Práce se pokouší zodpovědět výše zmíněné otázky a otestovat výše zmíněné souvislosti pomocí ekonometrických metod. Lze se v ní dočíst o Měsíci, mýtech a legendách, které se k němu vážou. Práce představuje několik studií, které se již daným tématem zabývaly dříve, a jejich výsledky. A následně se v ní zanalyzují dostupná data ze třech základních oblastí lidského chování - kriminalita, zdravotnictví a obchod. Výsledky, ke kterým jsem došla, jsou zajímavé a signifikantně potvrzují vliv lunárního cyklu ve dvou ze tří mnou vybraných aspektech lidského chování - zdravotnictví a obchodu.
Analýza komunikačních aktivit turistické destinace Litomyšl
Hronová, Veronika ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Předmětem bakalářské práce Analýza komunikačních aktivit turistické destinace Litomyšl je analýza a deskripce komunikačních aktivit města Litomyšl. Práce se rovněž zabývá komunikačními aktivitami jiných subjektů zapojených do cestovního ruchu v dané oblasti. Cílem této práce je popsat prostředí turistické destinace a kriticky zhodnotit komunikační aktivity s pomocí analýzy SWOT. Na základě těchto informací bude vypracováno doporučení komunikačních aktivit do budoucna.
Economic Aspects of Remittances and Migration: Case Study of Ukraine and the Czech Republic
Weyskrabová, Blanka ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Luňáčková, Petra (oponent)
Tato rigorózní práce si klade za cíl splnění dvou úkolů. Nejprve se snaží poskytnout přehled migračních trendů a jejich postavení v ekonomických teoriích s tím, že speciální pozornost je zaměřena na problematiku remitencí a jejich vlivů. Odborná literatura se nicméně neshoduje na vlivu migrace a remitencí na zdrojové a cílové země, proto se výzkum v této oblasti jeví jako opodstatněn. Druhým cílem práce je analýza migrace a remitenčních toků mezi Ukrajinou a Českou republikou s využitím primárních dat z Projektu ukrajinské migrace (UMP). Na základě výsledků empirické analýzy bylo zjištěno, že remitence jsou determinovány zejména demografickými charakteristikami a úrovní příjmu na straně migranta i domácností přijímajících remitence, což může být chápáno jako altruistický motiv. Dále bylo zjištěno, že remitence neproudí přímo do spotřeby domácností. Na druhou stranu ale nemají vliv ani na produktivní výdaje domácností. Poznatky práce přispívají k celkové diskuzi a hloubce poznání v oblasti remitencí a mohou sloužit i jako návrhy pro formování migrační politiky.
Economics of tourism and travel: comparison on Czech and German outbound tourism
Němečková, Eva ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Polyák, Oliver (oponent)
Cílem této práce je srovnat turistické tendence ve dvou zemích, v Německu a v České republice. Ačkoliv existuje spousta článků o poptávce po cestovním ruchu, téměř všechny z nich pracují s případovou studií jednoho státu a nezabývají se srovnáním dvou zemí. První část bakalářské práce představuje obecné termíny s definicemi a statistickou klasifikaci poptávky po cestovním ruchu. Hlavní část práce se věnuje ekonometrickému výzkumu, který charakterizuje poptávku po cestovním ruchu Německa a České republiky a hledá makroekonomické determinanty, které by mohly ovlivňovat počet cest na dovolenou do zahraničí. Poslední část shrnuje výsledky, které jsou díky rozdílné životní úrovni v Německu a v České republice zajímavé a názorně ukazují, že chování německého a českého turisty se značně liší. Klasifikace A12, C23, L83 Klíčová slova poptávka po cestovním ruchu, výjezdový cestovní ruch, Německo, Česká republika E-mail autora eva7.nemeckova@seznam.cz E-mail vedoucího práce strielkowski@gmail.com
On the limits of labour mobility within the EU
Jelínek, Martin ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Turnovec, František (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá mobilitou pracovní síly a klade si za cíl určit hlavní faktory ovlivňující pohyb pracovních sil v Evropské Unii (EU). Práce nejprve nabízí obsáhlý přehled pracovního trhu, mobility pracovních sil a politiky zaměstnanosti v EU. Poté se zaměřuje na rozbor teorií migrace a modelů týkajících se mobility. Hlavní část této diplomové práce spočívá v empirické analýze pohybu pracovních sil v zemích EU-25. Tato analýza má za cíl určit na základě statistických výsledků faktory, které jsou pro mobilitu určující. Oproti podobným pracím se tato soustředí nejen na ekonomické a finanční motivy, ale bere v potaz i sociální, psychologické, lingvistické a jiné méně hmatatelné faktory, které mohou hrát důležitou roli v tom, jak se pracovní síla pohybuje v EU. Práce posléze analyzuje motivy specifické pro staré a nové členské státy. Na základě výsledků regresní analýzy shrnuje limity mobility pracovních sil a navrhuje řešení, které by ji mělo podnítit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.