| |
|
E-commerce
MAREŠOVÁ, Věra
Diplomová práce zkoumá faktory, které ovlivňují důvěryhodnost či nedůvěryhodnost e-shopů v oblasti B2C. Cílem bylo vypracovat souhrn doporučení pro obchodníky, kteří se zabývají nebo uvažují o obchodování na internetu, a uvést konkrétní návrhy zlepšení pro vybraný e-shop.
|
| |
|
Jaká je cenová elasticita poptávky po životním pojištění?
Marešová, Vanda ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem této práce je zjistit cenovou elasticitu poptávky po životním pojištění v ČR. K výzkumu byla využita exogenní změna cen zapříčiněná vyhláškou EU o sjednocení sazeb pojistného pro muže a ženy uvedenou v platnost dne 21.12.2012. Byla použita data z let 2010 až 2013 o prodejích a cenách produktů životního pojištění poskytnutá Českou podnikatelskou pojišťovnou. Zjistila jsem, že poptávka žen po životním pojištění je neelastická, zvýšení cen o 1% přinese snížení poptávaného množství o 0,94%. Cenová elasticita poptávky mužů vyšla jako kladné číslo, což bylo způsobeno náhlým poklesem poptávaného množství po poklesu ceny, tento jev je námětem pro další výzkum.
|
| |
|
Pád banky Lehman Brothers a jeho příčiny
Marešová, Veronika ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pádem investiční banky Lehman Brothers a rozborem možných příčin, které k pádu přispěly. V úvodní části je vysvětleno investiční bankovnictví, sekuritizace, která sehrála významnou roli nejen v krachu banky, ale i v celé finanční krizi, a dále je zde zmíněna regulace a její souvislost s krizí a s Lehman Brothers. Práce se dále věnuje popisu pádu banky v kontextu dalších událostí na finančních trzích a následně jsou rozebrány příčiny, které se zřejmě na bankrotu Lehman Brothers podílely.
|
|
Návrh komunikační strategie jazykové školy Jipka Butovice
Marešová, Veronika ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Žižková, Jitka (oponent)
Cílem diplomové práce je tvorba návrhu komunikační strategie jazykové školy Jipka Butovice. Komplexní rozbor nákladů marketingové komunikace vzhledem k dílčímu členění podílů nákladů jednotlivých komunikačních disciplín je základní používanou metodou práce. Dílčím cílem je vytvořit ucelený přehled o struktuře a vývoji marketingových nákladů v rámci sledovaného období. Prostřednictvím analýzy charakteristiky studentů jazykové školy, analýzy jejich spokojenosti a loajality, a analýzy poskytovaných slev stanovit faktory spokojenosti a definovat zákonitosti spotřebitelského chování. Výstupem je shrnutí závěrů analýz a následná řada doporučení pro vedení společnosti, která je podkladem pro strategická rozhodování a budoucí plánování. Úlohou návrhu komunikace vyvozeného ze vztahu k závěrům vybraných analýz je zvýšit úroveň řízení vztahů se zákazníky a efektivně alokovat náklady na jednotlivé nástroje marketingové komunikace jazykové školy.
|
| |
| |
|
Využití kulturního kapitálu v oblasti cestovního ruchu (Sušicko)
Bibzová, Markéta ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Marešová, Věra (oponent)
V této práci popisuji město Sušici, které má velký potenciál stát se centrem cestovního ruchu pro Šumavu. Poloha města je velice atraktivní vzhledem k blízkosti Národního parku Šumava a služby začínají kvalitou dosahovat služeb západních zemí a mohou uspokojit potřeby moderního člověka. Analyzuji, proč by tomu tak mohlo být, popisuji politiku města v posledních dvanácti letech, která je této myšlence nakloněna. Zmiňuji se o čerpání financí z fondů Evropské Unie pro město, které se zasloužily o zvýšení úrovně města, to především z hlediska vzhledu města, rozvoje volnočasových aktivit a podpory různých kulturních projektů.
|