National Repository of Grey Literature 385 records found  beginprevious366 - 375next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Pedagogical Thoughts of Don Bosco and their Reflection in Education in the Czech Republic
Holadová, Veronika ; Syřiště, Ivo (referee) ; Bendl, Stanislav (advisor)
The subject of the dissertation is educational thoughts of Don Bosco and their application in contemporary education of young people spending their leisure time in Silesian Youth Centres. Elaborate study concerns single Youth Centres and their specifics, which are results of various factors observed thoroughly. The target of this work is to create a survey of Silesian Youth Centres around the Czech Republic, based on in-person visits and dialogues. Structured interview was used as a method of the research. The result of the dissertation work is a list of all the Silesian Centres in the Czech republic and their complete summary. In the end there is mentioned the constant actuality of Don Bosco's thoughts and generally the admirable Silesian work. KEYWORDS: System of prevention Silesian Youth Centre Leisure time Educational environment
Media education in czech environment: starting points and realization
Přečková, Michala ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Prokop, Jiří (referee)
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...
Education Romany pupils during 1948-1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...
What can school do in impudent and vulgar behaviour prevention of pupils in the second stage of basic education
Kolmanová, Lucie ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Specifics of working with romany children by pedagogical and educational activities
Vláčilová, Iva ; Syřiště, Ivo (referee) ; Bendl, Stanislav (advisor)
The Bachelor work deals with specific work with Romany children in learning and education acivities with a view to Centers which offers activities to children. This centers is offers activities to Romany children and to children from socially disadvantaged backgrounds. The work si divided in theoretical and an empirical part. In the theoretical part is contained basic information about a Romany ethnic group and about its nature. The theoretical part is based on specialized literature and websites. The empirical part deals with research and its results. For research qualitative methodology was chosen and as toolfor data collection an interview was chosen. The partners for the interviews were social worker, who are working with this children. The purpose of thesis was to find out how worker work with children in this centers, if they use specific access to children, which its from their families.
Experience education as an instrument of relation improvement among classes
Nováková, Dana ; Syřiště, Ivo (referee) ; Hanková, Zdeňka (advisor)
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...
National Political Institute of Education Sudetenland NPEA - Ploskovice
Princlík, Jan ; Bendl, Stanislav (referee) ; Syřiště, Ivo (advisor)
The focus of my Bacheleor's thesis called "National Political Institute of Education Sudetenland" is a research into the history of the institution and its strategy of education. The work deals with the origins and roots of the education concept. The time and circumstances which had led to establishing the school are mentioned in detail as well as the methods and devices used in the educational process, which include political, physical and army training.
Statemens suporting and denying the extend of education from historical point of view
Stránská, Věra ; Prokop, Jiří (referee) ; Syřiště, Ivo (advisor)
V naší práci jsme se snažili popsat různé argumenty pojednávající o tom, jak moc je V nás potřeba výchovy zakořeněná a jaký je její dosah, nebo-li jako moc nás ovlivňuje. Myslíme si, že se nám alespoň zčásti povedlo ukázat, že výchovný dosah je nezměrný, ať už v tom pozitivním nebo negativním smyslu slova. Za cíl jsme si stanovili dokázat, že bez výchovy se obejít nelze. Rozebrali jsme se stanoviska lidí, kteří mají za to, že to možné je. Ovšem, jak jsme již řekli v konkrétních kapitolách, jejich slova nám připadají nedostatečná. Jelikož nepíšou o tom, že se nemáme o dítě vůbec starat. Neříkají, že máme dítě pohodit do lesa a nechat ho tam být. Podle nás chtějí jen výchovu zbavit určitým jejích forem. Souhlasíme s tím, že výchova by se měla trochu změnit, aby více respektovala osobnost dítěte, ale nesouhlasíme s jejím vymizením a ani ho nepovažujeme za možné. V praxi vidíme, že západní svět už se od antivýchovných teorií odvrátil, jelikož poznal jejich stinné stránky.
Possibilities and training of teachers and their further professional growth, assumptions and comparison
Šťastná, Hana ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Trojan, Václav (referee)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

National Repository of Grey Literature : 385 records found   beginprevious366 - 375next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.