|
Vývoj animace v počítačových hrách
Kolegar, Jan ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
V této práci je chronologicky popsán vznik základních cest, jimiž se ubírala animace a grafická podoba her od doby vzniku prvních počítačů po současnost. Každá kapitola je věnovaná určité technologii, je v ní nastíněn princip, jakým pracuje s obrazem a způsob, jakým zprostředkovává jeho animaci.
|
| |
|
Projekce ve scénickém prostoru
Durdil, Zdeněk ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Dolanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztahy mezi promítaným pohyblivým obrazem a divadelními formami ve scénickém prostoru. Popisuje odlišnosti percepčních modelů divadla a filmu a zabývá se jejich prolínáním a proměnami. Dále se pokouší vyjmenovat základní typy vztahů mezi médii, pochopit různé principy propojování a utváření médií a tyto obecné zákonitosti uplatnit k porozumění vztahu divadla a projekce.V hlavních bodech popisuje historii prolínání vědy a technologie s divadlem od počátku 20. století po současnost. Vybírá několik výrazných příkladů současného použití projekce a technologií na divadle, které rozebírá po technologické a dramaturgické stránce. Na těchto konkrétních příkladech a subjektivních zkušenostech autora se pokouší poodhalit některé zákonitosti vztahu projekce a performance.
|
|
Interaktivní projekty pracující s fotografií
Držková, Kateřina ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Práce se věnuje uměleckým projektům, které interaktivně zpracovávají větší množství fotografií a jsou určeny k prezentaci na internetu, případně CD-ROMu. Cílem práce je popsat dva základní okruhy otázek, které se k těmto projektům pojí ? otázku interaktivity a problematiku fotografické databáze. Na základě obecných definic a klasifikací interaktivity jsem projekty rozdělila do dvou skupin, na projekty uplatňující selektivní a produktivní princip interaktivity, a následně je popsala s ohledem na strukturu a princip fungování. Další část se zabývá vztahem databáze projektů k fotografickým archivům. Pozornost je věnována zejména vztahu digitálních a analogových fotografických archivů a otázkám spojeným s otevřenými archivy a obrazovou databází internetových serverů.
|
|
Dance video film - jazyk ve filmech fyzických divadel
Godovič, Marek ; Šerý, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zkoumat specifický filmový jazyk v tanečních video filmech. Zaměřuje se na mimotaneční inspirace, způsob práce se slovem, pozastavuje se nad existencí resp. neexistencí scénářů ? scénosledů u přípavy tanečního filmu. Práce se snaží konfrotovat tři rozdílné cesty vyjádření tance filmeme reprezentované třemi významnými evropskými soubory DV 8, Rosas a Ultima Vez a jejich díly The Cos of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich a The Blush. Všechny tři mají svou verzi hranou resp. tančenou v divadelním prostoru, všechny tři nejsou prostou adaptací divadelní verze, všechny tři se staly plnohodnotnými filmovými díly v žánru tanečního filmu a přesto jsou formou přístupu a intenzitou práce odlišné.
|
|
Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu.
Rataj, Michal ; Slavický, Milan (vedoucí práce) ; Bartoň, Hanuš (oponent) ; Parsch, Arnošt (oponent) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Předkládaný text se snaží hledat způsoby metodologické orientace v rámci reflexe elektroakustické hudby a její existence v prostředí současné umělecké scény, která bývá v poslední době často nazývána pojmem akustická umění. Uvažování je vedeno zejména z pohledu producenta zodpovědného za existenci programového slotu veřejnoprávního rozhlasu zaměřeného na reflexi, podporu a prezentaci současného radioartu jakožto mediálně podmíněné elektroakustické tvorby. Snažíme se ukázat, že lepší orientaci v těchto současných tvůrčích procesech může přinést pohled na oblast EA hudby jakožto na kategorii historickou, která se svou tradicí vstupuje do řady velmi rozmanitých a vzájemně se překrývajících současných tvůrčích diskurzů, přičemž postupně odkrýváme jeden z nich ? radioart. Aby bylo možné konkrétněji vymezit tento pojem z pozice rodící se domácí scény radioartu, provádíme několik zevrubnějších sond do stávajících evropských konceptů radioartu tak, jak je lze sledovat ve vybraných veřejnoprávních rozhlasových domech. Ty byly v mnohém inspirující pro vznik a existenci pořadu PremEdice Radioateliéru Českého rozhlasu 3 ? Vltava, v němž se již po více než tři roky snažíme systematicky mapovat a stimulovat vznik a reflexi nových děl povětšinou domácích umělců. Začínáme vnímat proces, který by bylo možné nazvat konstituováním domácí scény radioartu postupně se etablující v širším evropském kontextu. V závěru práce provádíme první úplný přehled dosud vzniklých původních děl, která byla ve zmíněném pořadu realizována a naznačujeme možnosti další orientace jak vlastního programového slotu, tak pokračování v teoretickém přemýšlení o radioartu jakožto jednom z tvůrčích diskurzů akustických umění.
|
| |
| |
| |
|
Femino-aktivismus video práce Mariny Gržinić a Ainy Šmid
Arsenjuk, Urban ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Míčová, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží stručně a chronologicky osvětlit vývoj slovinského videoartu. Za jakých okolností se vyvíjel a čím se zabýval, tedy od raných formalistických počátků ke kritice tehdejší socialistické společnosti a válce, která rozdělila bývalou Jugoslávii. V následujících úvahách jsem se omezil na video práce dvou slovinských žen, videoartistické dvojice Mariny Gržinić a Ainy Šmid. Důvod k tomuto rozhodnutí je prostý a vychází z osobní zkušenosti z návštěvy výstavy Media In Media z roku 1997 a z úvah a promýšlení konkrétního scénáře pro chystaný dokumentární film, resp. se na ni omezuje. Na přikladu video pásek Marini Gržinićové a Aini Šmidové chci ukázat, jak důležité bylo a je video jako médium reflektující stav nějaké doby a systému a na co můžeme narazit u čtení určitého video díla. Jádro této práce tvoří analýza video filmu Chvíle rozhodování (Trenutki odločitve, 1985).
|