Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv autismu na sourozence dětí s autismem
Schöffelová, Miroslava ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rodinami dětí s poruchami autistického spektra, se zaměřením na jejich sourozence. V první části jsou nastíněna teoretická východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje především na problematiku rodin dětí s autismem, ovlivnění jejich funkcí a potíže, které mohou vlivem přítomnosti dítěte s autismem v rodině nastat. Dalším zkoumaným tématem je přítomnost dalších dětí v rodině a vliv sourozence s autismem na ně, včetně možností profesionální i neprofesionální pomoci těmto dětem či předcházení možných potíží. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů předkládané diplomové práce použila autorka kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu - konkrétně rozhovory se sourozenci, dotazníkové šetření a pozorování. Rodiny, které se na výzkumu podílely, jsou nejdříve stručně představeny, poté jsou prezentovány názory rodičů na téma dalších dětí v rodině, sourozeneckých vztahů a obav a přání s tím souvisejících. Hlavní část je zaměřena na popis nejdůležitějších oblastí, ve kterých jsou sourozenci dětí s autismem ovlivněny. V poslední části jsou pak popsány současné možnosti profesionální pomoci sourozencům dětí s autismem v České republice.
Porozumění číslu u dětí v první třídě základní školy
Veselá, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Celá práce je pohledem na úroveň porozumění číslu u dětí v první třídě základní školy. Úvodní část je věnována obecnému přehledu souvisejících témat, tedy úrovni kognitivních funkcí v době nástupu dítěte do základní školy, shrnutí odborných termínů vztahujících se k matematickým schopnostem a zachycení vývoje matematických schopností v první třídě základní školy. Praktická část se věnuje u nás relativně novým tématům v oblasti matematických schopností. Pod záštitou výzkumu probíhajícího na australské univerzitě v Sydney jsem se pokusila zmapovat úroveň porozumění číslu u dětí na začátku školní docházky, jejich strategie při řešení úkolů a také míru jejich úzkostnosti v matematice. Dalším výstupem je zjištění závislosti mezi výsledky testu rozumových schopností, testu porozumění číslu a míry úzkostnosti v matematice. Závěr práce se soustředí na doporučení pro rozvoj matematických schopností u dětí před nástupem do školy. Dílčím výstupem jsou také překlady dvou výzkumných nástrojů. Klíčová slova: porozumění číslu, úzkostnost v matematice, matematické schopnosti
Využití internetových stránek KamiNet ve výuce jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Balharová, Kamila ; Strnadová, Iva (oponent)
Cílem předkládané rigorózní práce je uvedení souboru metodických postupů využívajících webové výukové stránky KamiNet. Tyto stránky autorka vytvořila primárně pro žáky se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy jako pomůcku pro výuku českého a anglického jazyka. Součástí práce je též popis těchto stránek a analýza jejich využívání. Celá práce je rozdělena do osmi kapitol. První kapitola je věnována vymezení pojmu specifických poruch učení - definicím a výskytu. V druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s novodobou koncepcí výuky jazyků v současné Evropě podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a s jejím vlivem na koncepci výuky jazyků v České republice podle rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání včetně zřetele na žáky se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy. Ve třetí kapitole uvádí aktuální poznatky týkající se problematiky mediální výchovy a využití webových stránek ve výuce. Čtvrtá kapitola se věnuje vzniku a cíli webových výukových stránek KamiNet. V páté až sedmé kapitole autorka popisuje jednotlivé části KamiNetu (část češtiny, angličtiny i odkazů), který žákům i jejich pedagogům má pomáhat při výuce anglického a českého jazyka, a uvádí ukázky vyučovacích hodin, při kterých používá KamiNet. Osmá...
Alzheimerova nemoc u lidí s Downovým syndromem
Pivetzová, Anna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
V této práci jsem se pokusila systematicky shrnout současný stav vědomostí o příčinách, průběhu, diagnostice a intervenci u osob s Downovým syndromem a Alzheimerovou nemocí. Tato problematika již svou podstatou vyžaduje interdisciplinární přístup - bylo nezbytné opírat se především o poznatky medicínských oborů, které se zabývají problematikou stárnutí - tedy neurologii, neuropsychologii, geriatrii a do určité míry i psychiatrii. Východiskem vždy byla hlouběji propracovaná teoretická základna vědění o Alzheimerově nemoci u intaktní populace, oproti které jsem vymezovala specifika demence u osob s Downovým syndromem. Na druhou stranu však, především v kapitole zabývající se péčí, jsem se úzce dotýkala zavedených postupů péče o osoby s mentálním postižením a toho, jak je nezbytné je specifickým způsobem upravit v případě, že se u dané osoby projeví kognitivní porucha. Nejedná se pouze o zesílení stávající podpory, i když ta je nezbytná, ale i o změnu struktury a formy péče. Jedná se o nové téma - v češtině zatím ani nevyšla jediná publikace zaměřená specificky na toto téma - a tato práce sama o sobě je pouze střípkem, který získá smysl vložením do většího obrazu, který je teprve třeba složit.
Odborná péče o děti s odkladem školní docházky
Opekarová, Zuzana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Odborná péče o děti s odkladem školní docházky" je zaměřena na analýzu odborné intervence u dětí s doporučeným odkladem školní docházky v předškolních zařízeních a v přípravných třídách základních škol. Součástí diplomové práce je také metodický obrázkový materiál, který je možné využít jako inspiraci pro systematickou práci s dětmi, které mají odklad školní docházky doporučen.
Characteristics of social network relationships that improve social inclusion and wellbeing of women with intellectual disabilities in the Czech Republic
Poni Myftari, Merita ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Women with intellectual disabilities need the support of social networks to be able to create relationships and to participate in community life. This qualitative research focused on analysing characteristics of the social networks that facilitate the social integration and community participation for women with intellectual disabilities in the Czech Republic. The data were collected via semi-structured interviews, with mothers and sisters of women with intellectual disabilities aged 15-40 years, about fourteen women with intellectual disabilities in order to find out and understand how social networks hinder or facilitate the participation process and wcllbeing, the aspects of social networks that enhances effective participations and boost wcllbeing for them and why these aspects are important in increasing the quality of social relationship and the sense of belonging to community for these women. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pracovní techniky při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování
Pospíšilová, Jaroslava ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Záměrem předkládané diplomové práce je doložit skutečnost, že pracovní vyučování zásadním způsobem ovlivňuje rozvoj jemné i hrubé motoriky žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je dále věnována pracovním technikám při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování na základní škole. V první kapitole obecně definuji lehkou mentální retardaci a charakterizuji její hlavní znaky. Ve druhé kapitole specifikuji osobnost žáka s lehkým mentálním postižením školního věku. Třetí kapitola je věnována vzdělávacímu programu pro Základní školy v předmětu pracovního vyučování. Následující části diplomové práce jsou zaměřeny na konkrétní pracovní techniky a náměty, které ovlivňují rozvoj hrubé i jemné motoriky. Některé z námětů, které jsou zde prezentovány, jsem vytvořila sama, jiné jsem čerpala z odborné literatury. Závěr práce je věnován případovým studiím, které přibližují problematiku žáků s lehkým stupněm mentálního postižení v hodinách pracovního vyučování. Uvedené poznatky a závěry vycházejí z vlastního pozorování a zkušeností získaných při pedagogické činnosti. Cílem diplomové práce bylo popsat vybrané pracovní techniky a na konkrétních příkladech potom demonstrovat možnosti jejich využití, včetně popisu konkrétních oblastí, k jejichž rozvoji dané pracovní techniky u žáků s lehkým mentálním postižením...
Problematika využití volného času u dětí s autismem
Hubálovská, Lucie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním volného času u dětí s autismem, se zaměřením na děti mladšího školního věku. Klade si za cíl popsat zvláštnosti v trávení volného času u dětí s autismem a popsat současnou situaci nabízených volnočasových aktivit v regionu Prahy. V práci byla použita kombinace kvalitativních (případová studie, analýza rozhovorů) a kvantitativních (dotazníkové šetření) technik výzkumu. Témata jsou logicky řazena: první kapitola shrnuje základní pojmy důležité pro orientaci v problematice, stručně popisuje etiologii a typologii autismu, charakterizuje dítě s autismem mladšího školního věku, popisuje projevy autismu a zvláštnosti v jeho chování. Druhá kapitola se zabývá obecnou charakteristikou volného času a dále se zaměřuje na hru jako důležitou oblast diagnostiky v období mladšího školního věku a jejími specifiky u dětí s autismem. Třetí kapitola zkoumá možnosti využívání volného času pro děti s autismem v Praze. Následuje část dokladující na kazuistice dítěte mladšího školního věku zvláštnosti ve vývoji a ve způsobu chování ve volném čase u dětí s autismem, které jsou uvedeny v předchozím textu. Na základě praktických zkušeností jsou zde navrženy způsoby řešení některých problémových oblastí. Z dotazníkového šetření je zřejmé, které oblasti při poskytování volnočasových aktivit jsou...
Možnosti podpory klientů s diagnózou roztroušené sklerózy
Hrubá, Marta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat léčbu, pracovní a sociální rehabilitaci, možnosti vzdělávání a sociálních služeb, které mají k dispozici pacienti s diagnostikovanou roztroušenou sklerózou (dále jen RS). Dále zaznamenat činnost pacientských a jiných organizací, které slučují nebo jiným způsobem podporují tyto klienty, eventuálně porovnat jejich nabídky. Zjistit, zda tato nabídka klientům je dostatečná, zda jim umožňuje plnohodnotný život, a jestli mají srovnatelné možnosti pacienti z různých částí České republiky.
Žák s dyslexií na 2. stupni základní školy
Heřmánková, Marie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na jednu ze specifických poruch učení, a to konkrétně na problematiku dyslexie na druhém stupni základní školy v souvislosti se sebepojetím žáka. V praktické části jsou zpracovány kasuistiky tří dívek a Q-technikou také jejich sebepojetí. Poznatky, které shrnuji v závěru bakalářské práce, mohou být užitečné pro pracovníky pedagogickopsychologické poradny a pro všechny, kdo se zabývají problematikou vzdělávání dětí s dyslexií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 STRNADOVÁ, Irena
9 STRNADOVÁ, Iveta
2 Strnadová, Irena
5 Strnadová, Ivana
9 Strnadová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.