|
Indikátory rozvojového potenciálu zákazníků, produktů a procesů
Mejdrech, Vlastimil ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Dizertační práce se zabývá způsoby využívání rozvojového potenciálu firem s bližším zaměřením na rozvojový potenciál zákazníků a produktů. Shrnuje dosud známé relevantní teoretické přístupy k této problematice, včetně různých přístupů CRM, hodnotové analýzy, funkční analýzy a měření výkonnosti. Práce popisuje způsoby nalézání klíčových informací pro využívání rozvojového potenciálu zákazníků, produktů i procesů a vypracování metodiky pro měření a využití rozvojového potenciálu. Obsahem je i posouzení vlivu standardizace na rozvojový potenciál produktů a příklad funkční analýzy produktové řady z pohledu zákazníka. Součástí práce je kvantitativní průzkum. Přínosem jsou návody pro stanovení kvantifikovatelných indikátorů rozvojového potenciálu zákazníků a produktů a popis historických souvislostí i aktuálních interakcí rozvojového potenciálu zákazníků, produktů a procesů. Práce otevírá diskuzi nad možností využití indikátorů rozvojového potenciálu jako alternativy nebo doplnění standardních ekonomických ukazatelů. Především pro strategická obchodní rozhodnutí nebo strategii produktového portfolia.
|
|
Aplikace controllingových nástrojů ve společnosti HAIDY a.s.
Šanda, Vladimír ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přípravou a aplikací controllingových nástrojů ve středně velkém rozrůstajícím se podniku. Protože v tomto podniku systém controllingu téměř neexistoval, teoretická část práce přibližuje samotný pojem controlling, jeho cíle, funkce, možné přínosy a způsoby, kterými lze v podniku ke controllingu přistupovat. Praktická část práce se zaměřuje na tři zásadní podnikové oblasti. Jedná se problematiku cenotvorby, materiálového hospodářství a controlling zakázek. U každé z těchto oblastí je zmíněn jejich původní (a z pohledu controllingu nevyhovující) stav. Následně je přiblížen způsob, jakým byla pro danou oblast aplikována controllingová opatření. Díky dostatečnému časovému odstupu bylo možné zhodnotit výsledky aplikovaných opatření a nastínit budoucí kroky, které mohou vést ke zdokonalení podnikového controllingu.
|
|
Rozbor výrobní kapacity v podniku VAPENECLOM OOO
Myakotskiy, Dmitriy ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je rozbor kapacit těžebního zařízení v podniku VAPENECLOM OOO. V první částí jsou uvedená teoretická východiska provozního managementu, výrobních kapacit a také základní pojmy, metody, postupy a výpočty, spojené s problematikou těžebního procesu. Praktická část se zabývá těžebním procesem v konkrétním podniku VAPENECLOM OOO, popisuje jeho činnost, technologické postupy a základní předpoklady těžení v konkrétních podmínkách. Hlavně je zaměřená na důkladný rozbor kapacit těžebního zařízení, nalezení problémového místa a návrh opatření pro jeho zlepšení. Nové řešení, které bude předloženo, ovlivní efektivitu těžebního procesu a zvýší využitelnost těžební techniky.
|
|
Business model internetové platformy a jeho implementace
Urban, Bohumil ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Koliš, Karel (oponent)
Diplomová práce Business model internetové platformy a jeho implementace předkládá konkrétní doporučení při stanovení business modelu pro internetovou platformu, cílenou na sociální síť Twitter. V první části se věnuje teoretickým pohledům na vytváření platformy, business modelu, strategie vstupu na zahraniční trhy. V druhé části analyzuje vytváření a implementaci konkrétní platformy - influenta. V závěrečné části přináší syntézu poznatků z teorie i praxe a nabízí konkrétní doporučení pro implementaci. Navrhuje časovou a finanční úsporu i alternativy využití business modelu.
|
|
The proposal of use of customers´ developing potential of language school
Šeniglová, Katarína ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jiřinová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojovým potenciálem zákazníků konkrétní jazykové školy. Teoretická část specifikuje podnikání a strategie malých a středních podniků v České republice. Dále popisuje řízení vztahů se zákazníky, jeho vývoj a pojmy související s touto problematikou. Speciálně rozebírá spokojenost a loajalitu zákazníků, analyzuje hodnotu zákazníků pro podnik a na závěr jsou přidány další možné indikátory rozvojového potenciálu zákazníků. V praktické části je analyzována zákaznická základna jazykové školy Tandem. Zpracované jsou dva druhy analýz. Jedna vychází z interních zdrojů společnosti, a druhá je vypracována na základě zpětné vazby zákazníků získané z průzkumu jejich spokojenosti. Z analýz vyplývají nové návrhy pro lepší využití potenciálu současných a budoucích zákazníků.
|
|
Management změn v obchodní společnosti
Vaňkát, Erik ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Antušák, Emil (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu situace na trhu distribuce tištěných medií a určení potřeb změn ve středně velké obchodní společnosti. Tyto potřeby jsou dále rozvinuty v návrhu obecného projektu podle Kotterova modelu. Teoretická část analyzuje odbornou literaturu a je zaměřena zejména na teorii managementu změn a krizi ve vztahu ke změnám. Praktická část je zaměřena na popis současné situace na trhu distribuce tištěných medií a dále na vypracování obecných projektů změny.
|
|
Budování CRM ve vybrané společnosti
Hrůzová, Daniela ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Teoretická část práce se obecně zabývá budováním Customer Relationship Management, tedy vytvořením strategie CRM, oslovováním a navazováním vztahů se zákazníky, následnou péčí a upevňováním vztahů s těmito zákazníky, hodnotou zákazníka a hodnotou pro zákazníka. Praktická část zjišťuje současný stav z hlediska CRM v konkrétní společnosti, zabývá se zpětnou vazbou od zákazníků. Nakonec byla pro firmu vypracována doporučení, která by jí měla ve vztahu k zákazníkům pomoci vylepšit stávající systém. Cílem práce je zjistit současnou situaci a trendy v oblasti CRM, aplikovat tyto poznatky v konkrétní společnosti a zjistit, zda se jimi ve skutečnosti vybraná společnost řídí.
|
|
Optimalizace skladových zásob ve společnosti NET4GAS, s.r.o.
Hynoušová, Zuzana ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá optimalizací skladových zásob náhradních dílů a materiálů údržby ve společnosti NET4GAS, s.r.o. Cílem je roztřídění skladovaných položek ve společnosti a navržení konkrétní metodiky zásobování pro rok 2013. Práce se člení na dvě části. První, teoretická část obsahuje teoretické poznatky z řízení zásob včetně používaných metod v řízení, uvádí také specifika řízení zásob náhradních dílů a materiálů údržby. Druhá, praktická část přibližuje společnost NET4GAS, s.r.o., popisuje její současný systém řízení zásob náhradních dílů a materiálů údržby, identifikuje tamější současné problémy v řízení zásob, navrhuje výběr vhodných metod optimalizace zásob a ukazuje jejich aplikaci na reálných datech. Pro klasifikaci zásob je zvolena metoda ABC. K sestavení plánu zásobování slouží především metoda bootstrap (též zvaná bootstrapping), která stanovuje odhady budoucí spotřeby náhradních dílů a materiálů údržby. Závěr diplomové práce shrnuje veškerá doporučení pro zdokonalení současného způsobu řízení zásob.
|
|
Navržení nástrojů pro řízení internetového obchodu, optimalizace a standardizace procesů pro vybraný podnik
Pecen, Pavel ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Říčka, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce bylo poskytnout řídícímu pracovníkovi konkrétního internetového obchodu praktický přehled o současném stavu obchodu v oblasti strategického a operativního řízení a navrhnout možná řešení objevených nedostatků. Součástí analýz současného stavu řízení bylo provedeno zhodnocení vize podniku, navazujících cílů, vytváření a naplňování strategie, nastavení organizační struktury a pravidel v podniku. V rámci zhodnocení využití lidských zdrojů byla vypracována analýza pracovních pozic včetně časových snímků zaměstnanců. Dále se zaměstnanci obchodu byly zmapovány klíčové procesy komunitního internetového obchodu a k jednotlivým aktivitám procesů byly přiřazeny náklady, čímž se docílilo vyčíslení průměrných nákladů na objednávku. Byly navrženy kroky k optimalizaci klíčových procesů za účelem zvýšení provozní výkonnosti obchodu.
|
|
Inovace a zákaznický přístup dle Tomáše Bati
Navrátilová, Kateřina ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Antušák, Emil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zákaznickou, inovační a sociální politikou tak, jak ji ve svém podniku uplatňoval Tomáš Baťa. Cílem práce je zhodnotit, do jaké míry jsou či nejsou uplatnitelné Baťovy principy podnikání ve zmíněných oblastech v současných podmínkách. K dosažení cíle jsou v jednotlivých částech práce nejprve vyjmenovány postupy prováděné v Baťových závodech, poté je zmíněna současná teorie týkající se dané problematiky a závěrečná část patří srovnání. Závěry týkající se aktuálnosti či neaktuálnosti jednotlivých principů jsou vysloveny ze dvou úhlů pohledu -- autorčina a zaměstnanců firem, kteří byli za tímto účelem dotazovány.
|