Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání znalostí v oblasti orálního zdraví mezi studenty na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy
Šmehilová, Kateřina ; Křížová, Petra (vedoucí práce) ; Sádovská, Diana (oponent)
Souhrn Cíl: Cílem této bakalářské práce je porovnat znalosti v oblasti orálního zdraví mezi studenty na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a zjistit, zda se budoucí zdravotníci o toto téma zajímají. Úvod: Problematika orálního zdraví by měla patřit mezi základní vzdělání každého člověka, protože zdravá dutina ústní je nezbytná pro celkové zdraví a kvalitu života. Materiál a metodika: Znalosti o orálním zdraví jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Dotazník jsem umístila na Facebook a dále byl rozeslán přes studijní oddělení. Celkem jsem získala 648 dotazníků, z toho 398 bylo od oboru všeobecné lékařství, 121 od oboru všeobecná sestra, 54 od oboru dentální hygienistka, 38 od oboru veřejné zdravotnictví a 37 od oboru fyzioterapie. Výsledky jsem porovnávala mezi všemi studenty a dále se skupinou 30 studentů 3. ročníku oboru všeobecná sestra, kteří absolvovali předmět ošetřovatelská péče ve stomatologii. Výsledky: Z odpovědí jsem zjistila, že studenti 3. lékařské fakulty UK nejsou dostatečně informováni o orálním zdraví ani po absolvování předmětu týkajícího se péče ve stomatologii. Závěr: Dentální hygiena je obor zaměřující se nejen na léčebnou a vzdělávací činnost, ale i na preventivní opatření. Pravidelné prohlídky u dentální hygienistky a zubního lékaře by mohly zvýšit informovanost o...
Vybrané faktory ovlivňující spokojenost pacienta v ordinaci dentální hygieny
Kovandová, Zuzana ; Křížová, Petra (vedoucí práce) ; Hronová, Alena (oponent)
Souhrn Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jaké faktory jsou pro pacienty v souvislostí s návštěvou dentální hygieny nejdůležitější, aby mohlo být dosaženo co největší spokojenosti. Úvod: Spokojenost pacienta je ovlivňována mnoha faktory. Tyto faktory nejsou rovnocenné a některé jsou tedy pro pacienty důležitější než jiné. Samotná spokojenost pacienta je však také zásadní pro spolupráci s ošetřujícím, neboť je-li příchozí spokojen s návštěvou zdravotnického zařízení, bude spíše ochoten dodržovat doporučení a rady zdravotníka. Metodika: Pro zjištění požadovaných dat byl vytvořen dotazník, který byl nejčastěji v tištěné podobě prezentován pacientům po právě proběhlé dentální hygieně. Shodný dotazník byl vytvořen i v elektronické podobě na webové stránce Survio a na žádost některých pacientů odeslán na jimi určenou emailovou adresu pro možnost pozdějšího vyplnění. Podmínkami pro předložení dotazníku pacientovi byla jeho plnoletost a opakovaná návštěva dentální hygieny. Celkový počet respondentů byl 130. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že pokud byli respondenti spokojení s průběhem dentální hygieny, nejčastěji jako důvod udávali přístup nebo chování ošetřujícího. Velkou důležitost ale přikládali i obdrženým informacím či lepšímu pocitu v ústech po proběhlém ošetření. V otázce prostředí kladli...
Dentální hygiena v azylových domech v Praze
Weissová, Petra ; Křížová, Petra (vedoucí práce) ; Jiroutová, Olga (oponent)
Souhrn Cíl: Zjistit stav orálního zdraví u obyvatelek AD pro matky s dětmi a vybavenost dentálními pomůckami pro domácí péči o dutinu ústní Úvod: Matky ocitající se se svými dětmi v AD jsou v nelehké životní a finanční situaci, kdy jim alespoň po určitou dobu může být oporou AD a jeho sociální pracovníci. V České republice doposud nebyly prováděny studie, které by zkoumaly orální zdraví klientek AD pro matky s dětmi. Metodika: V programu Microsoft Word byl sestaven dotazník, který obsahoval 22 otázek. Dotazníky jsem předala sociálním pracovníkům jednotlivých AD pro matky s dětmi v Praze. Návratnost byla 49 dotazníků. Matky odpovídaly nejen za sebe, ale u některých otázek i za své děti. Data byla vyhodnocována pomocí programu Microsoft Excel. Výsledky: Většina matek z AD nenavštěvuje pravidelně zubního lékaře, mezi nejčastějšími důvody absence návštěv jsou obavy z finanční náročnosti a také fakt, že žádného zubního lékaře nemají. U dětí je situace opačná, nadpoloviční většina dětí chodí na pravidelné zubní prohlídky. Většina matek pociťuje nějaký akutní problém se zuby. Pouze část matek udává, že nemá žádný problém se svým chrupem. Mezi používanými dentálními pomůckami jsou nejčastějí zubní pasta, kartáček a ústní voda, mezizubní pomůcky používá pouze malá část klientů. Závěr: Nadpoloviční většina matek...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
17 KŘÍŽOVÁ, Pavla
3 KŘÍŽOVÁ, Pavlína
17 Křížová, Pavla
3 Křížová, Pavlína
20 Křížová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.