Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 432 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace Třetího energetického balíčku do právního řádu České republiky
Jančuška, Michal ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Humlíčková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o implementaci tzv. Třetího energetického balíčku do právního řádu České republiky. Balíček se skládá ze třech nařízení a dvou směrnic Evropské unie, jejichž cíl spočívá v liberalizaci trhů s energiemi. Tato práce si nejprve klade za cíl uvést čtenáře do problematiky energetického práva, a zároveň popsat úspěchy a neúspěchy předchozích balíčků. Poté podává práce čtenáři analyticko-syntetickou metodou výklad o některých konkrétních opatřeních přijatých Třetím energetickým balíčkem za účelem liberalizace energetických trhů. Jednotlivé kapitoly se věnují oddělení provozovatelů přenosových, přepravních a distribučních soustav, požadavku certifikace nezávislosti těchto provozovatelů, posílení nezávislosti národních regulačních orgánů a v neposlední řadě práce pojednává o zvýšené ochraně spotřebitele.
Principy ochrany životního prostředí a jejich uplatňování v mezinárodním, evropském komunitárním a českém právu
Tvardíková, Tereza ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Snopková, Tereza (oponent)
Úvodní část je věnována obecnému výkladu pojmu právního principu, stanovení výchozí definice a její zdůvodnění, závěrem je uvedena typologie principů. V této práci tedy pojednávám o principech jako vůdčích myšlenkách právního odvětví , které se vyznačuj í vysokou mírou obecnosti a tvoří rámec právní úpravy. Mají stěžejní nenahraditelný význam pro tvorbu, interpretaci i aplikaci práva. Principy hrají v právu klíčovou roli na všech úrovních: mezinárodní, evropské i národní, české. Představují nenahraditelnou pomůcku při tvorbě nejen právních norem, ale i nezávazných dokumentů, jenž mají obrovský význam zejména v mezinárodním právu životního prostředí , které svými požadavky mnohdy koliduje s tradičně pojímanou státní suverenitou i s ekonomickými zájmy států, a proto s e společný mezi státní konsenzus nutný pro přijetí norem "hard law" čas to nepodaří nalézt. Dále se zaměřuj i již na právo životního prostředí a třídím jeho principy podle míry jejich obecnosti do dvou hlavních kategorií na principy obecné (tedy takové, které mají dopad i na jiná právní odvětví než právo životního prostředí ; dále je ještě člením na nezměněné a modifikované) a specifické, jež jsou formovány specifičností předmětu práva životního prostředí, jímž je regulace lidských vztahů při ochraně životního prostředí . Tyto se pak rozpadají...
České atomové právo
Křížek, Tomáš ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Damohorský, Milan (oponent)
6. Závěr Problematika využití jaderné energie a ionizujícího záření prošla od svého vzniku výrazným vývojem. Původně značně roztříštěná a neúplná úprava této oblasti neposkytovala dostatečnou záruku ochrany životního prostředí. Za poslední roky prošla právní úprava využití jaderné energie a ionizujícího záření složitým vývojem, který ji kvalitativně přiblížil na úroveň právních úprav vyspělých států, což bylo výsledkem dlouholeté účasti na mezinárodní spolupráci v oblasti využívání jaderné energie a ionizujícího záření. Je třeba si uvědomit, že je jaderná energie mnohostranně využitelná, jak v energetice a zdravotnictví, tak se zároveň naskýtá možnost jejího zneužití pro vojenské účely. Toto zneužití by mohlo znamenat fatální důsledky nejen pro životní prostředí, ale i pro lidstvo samo. Z těchto důvodů je potřebné danou oblast právně regulovat nejen na národní, ale i mezinárodní úrovni. Atomový zákon samozřejmě nemůže vyloučit všechna rizika, která jsou spojena s využíváním jaderné energie a ionizujícího záření. Využívání jaderné energie a ionizujícího záření je vždy potenciálně nebezpečné, a proto se v atomovém zákoně neuplatní zásada předběžné opatrnosti, ale speciální zásada odůvodněného přínosu, v jejímž rámci je posuzováno, zda přínos činnosti pro lidskou společnost vyváží možná rizika této činnosti na...
Role státu při zajištění jaderné bezpečnosti
Houšková, Ivana ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
87 rozsahu jeho práv a povinností. Další funkcí, která nemá u SÚJB obdoby, je vedúci služobného úradu. Ten plní úkoly spojené s řízením a kontrolou vykonávání státní služby (koordinuje výběrová řízení, vydává služební předpisy, jmenuje zaměstnance do státní služby).98 ÚJD SR se stejně jako SÚJB zabývá jadernou bezpečností, fyzickou ochranou a havarijní připraveností, ale radiační ochranou se zabývá pouze v souvislosti s jadernou bezpečností a ne již například radiační ochranou při lékařském využití radioaktivních materiálů a ionizujícího záření. Jaderné, biologické a chemické zbraně nemá ÚJD SR ve své působnosti. ÚJD SR však provádí kontrolní činnost velmi podobně jako SÚJB, což je z části dáno i velmi podobnou použitou technologií a zařízeními. I ÚJD SR provádí plánované a neplánované inspekce (plánované jsou dány příkazem předsedy). Kontrolní činnost provádějí inspektoři, mimo jiné i inspektoři na lokalitních pracovištích (na jaderných elektrárnách). Shrnutí. Lze říci, že přes rozdílnost organizační struktury orgánů dozoru nad jadernou bezpečností, je jejich činnost velmi podobná, což je do jisté míry i důsledkem jejich vzájemné spolupráce a předávání poznatků z jejich povolovací a dozorové činnosti. Důkazem toho je například existence lokalitních pracovišť na jaderných elektrárnách. 7. Závěr Ionizující...
Potravinové právo v České republice a v zahraničí
Huml, Ondřej ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Shrnutí Téma této diplomové práce je Potravinové právo v České republice a v zahraničí. Cílem práce je představit potravinové právo v ČR a v Anglii, s důrazem na právo EU. Vzhledem k tomu, že se jedná o téma široké, práce zahrnuje pouze základní atributy a některé zajímavé otázky potravinového práva. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první kapitole jsou uvedeny relevantní prameny práva. Potravinové právo je regulováno množstvím nejrůznějších právních předpisů. Obecně lze tyto prameny rozdělit na primární a sekundární legislativu, a to jak na národní úrovni, tak na úrovni EU. Dále jsou uvedeny některé důležité mezinárodní aspekty potravinového práva. Druhá kapitola představuje legální definice základních právních pojmů v českém a unijním právu. Třetí kapitola je klíčová pro nadcházející kapitoly, neboť se zaměřuje na základní zásady práva životního prostředí a také na zásady charakteristické pro potravinové právo. Na tyto zásady je v práci často odkazováno. Dále tato kapitola představuje Evropský úřad pro bezpečnost potravin, Systém včasné výměny informací pro potraviny a krmiva a také způsoby kontroly na národní úrovni. Následující kapitola se zabývá označováním a balením potravin. Je zde popsáno, jaké zákonné požadavky musí být výrobci splněny, aby jejich výrobky mohly být uvedeny na trh potravin....
Energetické právo v Evropské unii
Flášar, Petr ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
58 Závěr Evropská unie již desítky let prosazuje legislativní opatření, které významnou měrou ovlivňují energetickou politiku a legislativu členských států. Důležitost společné energetické politiky narůstala jak s významem ochrany životního prostředí, tak s energetickými problémy, které se s postupem času ukázaly více a více akutními. Evropská unie byla nucena vypracovat komplexní a efektivní energetickou politiku s fungujícím legislativním rámcem a širokou působností. Vytvořila proto i kvalitní institucionální základnu, která se problematikou energetické politiky zabývá. EU je nucena při tvorbě energetické politiky postupovat u každého problému velmi obezřetně a důkladně, protože názory členských států se v mnoha oblastech často diametrálně liší a hledání kompromisu je tak velmi náročné. V oblastech kde panuje větší shoda, má EU ambice upravovat legislativní opatření poměrně detailně a velmi účinně. To ukázalo i přijetí Klimaticko-energetického balíčku, které upravuje takové radikální ustanovení, jež mají zásadní vliv na energetickou politiku členských států. Členské státy jsou nuceni přepracovat svoje dosavadní strategie a vytvořit nové koncepce směřující k naplnění stanovených cílů. V největší míře se tento trend nejspíše projeví u OZE. Země, které OZE využívají stále v malé míře, jsou nuceni vytvořit...
Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva
Doležalová, Jana ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
78 Abstrakt Diplomová práce "Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva" postihuje právní úpravu vinařství a vinohradnictví České Republiky v kontextu práva EU. Práce je členěna do sedmi kapitol. Obsahuje historický exkurz, vymezuje právní úpravu oboru na úrovni EU s přihlédnutím k společné organizaci trhů a zejména ke čtvrté reformě trhu s vínem. Stěžejní část práce rozebírá platnou českou právní úpravu vinařství a vinohradnictví podle zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, a reflektuje unijní právní úpravu tohoto odvětví. Zařazena je i kapitola s podrobnějším rozborem souvisejících právních odvětví, ze kterých vyplývají povinným subjektům další povinnosti.
Potravinové právo v České republice a v zahraničí
Strnadová, Eva ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
74 10. Závěr Hlavním úkolem a cílem mé práce bylo objasnění a proniknutí do problematiky potravinového práva, a to především s důrazem na srovnání právní úpravy v České republice s právní úpravou v jiném evropském státě, konkrétně jsem se věnovala Irsku. Zabývala jsem se nejen současným stavem, ale i historickým vývojem tohoto právního odvětví. Je však nutné poznamenat, že v možnostech a v rozsahu této práce není možné obsáhnout celou rozsáhlou právní úpravu potravinového práva, a to především z důvodů multidisciplinarity tohoto oboru. Právě z důvodů multidisciplinarity, kdy potravinové právo v sobě zahrnuje i mnoho faktorů a poznatků z dalších oborů (chemie, medicína, fyzika), se nebude nikdy jednat o naprosto dokonalý a ustálený právní obor odrážející vždy skutečné potřeby ochrany spotřebitele, často bude značně proměnlivý, právě z důvodů, že jiný související obor objeví nový způsob odstranění dalšího rizika, které by mohl ohrozit zdraví spotřebitele. Ale jen takto lze zajistit funkčnost potravinového práva a je to jediný správný směr vývoje, pokud by totiž potravinové právo nezohledňovalo vědecký vývoj, existence tohoto oboru by postupem času ztrácela na významu a již by nesplňovala úlohu, jakou má a v podstatě by jeho právní úprava byla nadbytečná a zbytečná pro ochranu spotřebitele. Na začátku své...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 432 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.