Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role státu při zajištění jaderné bezpečnosti
Houšková, Ivana ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
87 rozsahu jeho práv a povinností. Další funkcí, která nemá u SÚJB obdoby, je vedúci služobného úradu. Ten plní úkoly spojené s řízením a kontrolou vykonávání státní služby (koordinuje výběrová řízení, vydává služební předpisy, jmenuje zaměstnance do státní služby).98 ÚJD SR se stejně jako SÚJB zabývá jadernou bezpečností, fyzickou ochranou a havarijní připraveností, ale radiační ochranou se zabývá pouze v souvislosti s jadernou bezpečností a ne již například radiační ochranou při lékařském využití radioaktivních materiálů a ionizujícího záření. Jaderné, biologické a chemické zbraně nemá ÚJD SR ve své působnosti. ÚJD SR však provádí kontrolní činnost velmi podobně jako SÚJB, což je z části dáno i velmi podobnou použitou technologií a zařízeními. I ÚJD SR provádí plánované a neplánované inspekce (plánované jsou dány příkazem předsedy). Kontrolní činnost provádějí inspektoři, mimo jiné i inspektoři na lokalitních pracovištích (na jaderných elektrárnách). Shrnutí. Lze říci, že přes rozdílnost organizační struktury orgánů dozoru nad jadernou bezpečností, je jejich činnost velmi podobná, což je do jisté míry i důsledkem jejich vzájemné spolupráce a předávání poznatků z jejich povolovací a dozorové činnosti. Důkazem toho je například existence lokalitních pracovišť na jaderných elektrárnách. 7. Závěr Ionizující...
Právo na informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Houšková, Ivana ; Handrlica, Jakub (oponent) ; Millerová, Ivana (oponent)
v českém jazyce Právo na informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Cílem práce je zhodnotit dřívějšího a současného stavu InfZ a jeho aplikace především obcemi, kraji a příspěvkovými organizacemi územních samosprávných celků a zamyslet se nad plánovanými a žádoucími změnami právní úpravy a nad tím, co je hlavní překážkou bezproblémové aplikace InfZ. Hlavním závěrem práce je, že povinné subjekty a žadatelé o informace mají rozdílné zájmy a budoucí novelizace InfZ by se měly zaměřit na řešení problémů, na kterých se obě tyto skupiny shodnou. Mezi tyto problémy patří zejména terminologie InfZ, neprovázanost či nejasná provázanost InfZ a dalších zákonů, nejasnosti v procesu InfZ a nepřehlednost povinně zveřejňovaných informací.
Role státu při zajištění jaderné bezpečnosti
Houšková, Ivana ; Žákovská, Karolina (oponent) ; Damohorský, Milan (vedoucí práce)
87 rozsahu jeho práv a povinností. Další funkcí, která nemá u SÚJB obdoby, je vedúci služobného úradu. Ten plní úkoly spojené s řízením a kontrolou vykonávání státní služby (koordinuje výběrová řízení, vydává služební předpisy, jmenuje zaměstnance do státní služby).98 ÚJD SR se stejně jako SÚJB zabývá jadernou bezpečností, fyzickou ochranou a havarijní připraveností, ale radiační ochranou se zabývá pouze v souvislosti s jadernou bezpečností a ne již například radiační ochranou při lékařském využití radioaktivních materiálů a ionizujícího záření. Jaderné, biologické a chemické zbraně nemá ÚJD SR ve své působnosti. ÚJD SR však provádí kontrolní činnost velmi podobně jako SÚJB, což je z části dáno i velmi podobnou použitou technologií a zařízeními. I ÚJD SR provádí plánované a neplánované inspekce (plánované jsou dány příkazem předsedy). Kontrolní činnost provádějí inspektoři, mimo jiné i inspektoři na lokalitních pracovištích (na jaderných elektrárnách). Shrnutí. Lze říci, že přes rozdílnost organizační struktury orgánů dozoru nad jadernou bezpečností, je jejich činnost velmi podobná, což je do jisté míry i důsledkem jejich vzájemné spolupráce a předávání poznatků z jejich povolovací a dozorové činnosti. Důkazem toho je například existence lokalitních pracovišť na jaderných elektrárnách. 7. Závěr Ionizující...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.