Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Trestná činnost páchaná pod vlivem alkoholu
Dvořáková, Jana ; Štefunková, Michaela (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Zpracovala jsem bakalářskou práci na téma "Trestná činnost pod vlivem alkoholu". Má práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. V první části jsem se po stránce teoretické rozhodla pojednat především o problematice zneužívání alkoholu a jeho účincích na lidský organismus. Věnuji se zde blíže jednotlivým stádiím, a to intoxikaci alkoholem a druhům opilosti. Zabývám se rovněž změnou (např. funkční) patrnou na lidském organismu. V druhé části popisuji zneužívání alkoholu jako kriminogenní faktor a trestnou činnost související s alkoholem. V praktické části, na základě studia vybraných spisů Obvodního soudu v Praze, kde pachatel spáchal trestní čin pod vlivem alkoholu, zkoumám vliv této návykové látky na konkrétní chování jedince a na jeho celou osobnost i prostředí, v němž žije. Své závěry konfrontuji s prakticky uplatňovanými preventivními opatřeními v rámci ČR, co do celistvosti a účinnosti. Souhrnně řečeno, cílem mé práce je potvrzení hypotézy o škodlivosti (nebezpečnosti) zneužívání alkoholu jednice pro společnost, z hlediska trestněprávního.
Ústřední dílny Elektrických podniků hlavního města Prahy v letech 1912-1929
Zeman, Petr ; Zilynskyj, Bohdan (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
K tématu mé diplomové práce jsem se dostal v průběhu třetího ročníku studia na Pedagogické fakultě UK, kdy jsem na jednom ze seminářů zpracovával stavební památky Libně. Jednou z těchto památek byl i tehdy ještě stojící objekt První pražské strojírny. Protože zpracování historie tohoto podniku v literatuře jsem vzhledem k jeho někdejšímu významu považoval za nedostatečné, pojal jsem plán na sepsání dějin tohoto závodu. Po seznámení se s dostupnými prameny jsem bohužel musel uznat, že k vytvoření diplomové práce je materiálu příliš málo. Protože jsem se však tématu nechtěl vzdát, pokusil jsem se o zpracování historie objektu v období, kdy již patřil Elektrickým podnikům, což vzhledem k množství archiválií v Archivu Dopravních podniků vypadalo velmi nadějně a navíc korespondovalo s mým zájmem o dopravní problematiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Čapek, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je představení Enterprise Architektury a následné vytvoření modelu společnosti. Práce se primárně se zaměřuje na aplikační a procesní vrstvy podle architektonického rámce TOGAF, přičemž je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je nejprve rozebrán business model. Jedná se o popsání mise, vize a hodnot společnosti, ze kterých vychází strategický rámec. Dále se business model zabývá procesy, kde je nejprve popsána metodologie mapování business procesů a také zařazení - kategorizace procesů a stupeň zralosti. Následující kapitola je věnována Enterprise Architektuře s cílem přiblížit, proč by se společnosti měly zabývat EA, výhody vytvoření abstrakce společnosti ve formě modelu EA, propojení core businessu a IT ve společnosti společně s příklady architektonických rámců. Poslední kapitola teoretické částise zaměřuje na architektonický rámec TOGAF, kde je popsán proces ADM, respektive postup, pomocí kterého je možné vytvořit model EA a implementovat změny do architektury jednotlivých vrstev v rámci TOGAFu. Současně v této kapitole jsou popsány referenční modely aplikační a procesní vrstvy, které TOGAF využívá. Praktická část navazuje na teoretickou část a to právě využitím procesu ADM za účelem vytvoření modelu EA v reálném podniku. Jedná se o dekompozici obchodního modelu od strategických cílů, které vychází z mise, vize a hodnot společnosti, až na úroveň detailního popisu klíčových procesů společnosti. V další části dochází opět k dekompozici a popsání aplikační vrstvy společnosti na úroveň jednotlivých aplikací a modulů. Poté jsou oba modely opět složeny a popsány za účelem vytvoření manažerského pohledu shora. Ve druhé části praktické práce dochází ke kritickému zhodnocení aplikační a procesní vrstvy, návrhu řešení, vytvoření plánu implementace změn a zanesení změn do architektury. Výstupem praktické části jsou zmapované procesy, modely procesní a aplikační vrstvy, matrixy přístupů a zodpovědností, popsaná strategie společnosti a model EA. Hlavním přínosem celé práce je pak zmapování společnosti právě za účelem kritického zhodnocení jejího současného stavu a návrh změn tak, aby jednotlivé části společnosti podporovaly stanovené business a strategické cíle.
Znalecký standard č. x – stanovení výše nájmu náhradního vozidla
Kuře, Arnošt ; Zeman, Petr ; Libertín, Josef
Nový Znalecký standard č. X se doporučuje znalcům jako metodická pomůcka, sjednocující postup při výpočtu nájmu (půjčovného) náhradního vozidla. Standard využívá kalkulační a porovnávací metodu při stanovení obvyklé ceny nájemného při nájmu náhradního vozidla o celkové hmotnosti do 3,5 t, poskytnutého po dobu opravy za poškozené (opravované) vozidlo, nebo za vozidlo jehož oprava je neekonomická (totální škoda). Metodika standardu je využitelná i pro stanovení limitů náhrad při úhradě pojistných událostí pojišťovnami, čímž jsou limity náhrad škod po nehodě pro státní orgány přezkoumatelné a srovnatelné na bázi obvyklé ceny.
Digitální tachografy ve znalecké praxi
Zeman, Petr
Zavedení digitálního tachografu sebou přineslo mnoho změn ve srovnání s doposud používaným analogovým tachografem. Legislativa řešící tuto problematiku je značně rozsáhlá a často novelizována. Stále se vyskytuje hrozba manipulačních přístrojů, které ovlivňují zaznamenaná uložená data a má negativní vliv na bezpečnost silničního provozu. Cílem této práce je podat ucelený přehled legislativy upravující problematiku digitálních tachografů, ve vztahu k zavedení a používání digitálních tachografů, povinností plynoucích s užíváním tachografů a funkčních požadavků na tachograf. Dále zpracovat přehled dat o provozu vozidla zaznamenávaných digitálními tachografy a analyzovat jejich dostupnost z hlediska oprávnění různých subjektů (řidič, dopravce, servis, policie, ostatní kontrolní orgány). Přínosem této práce je zpracované doporučení pro metodický postup znalce při analýze dat z digitálního tachografu.
Možnosti využití dat digitálního tachografu pro práci znalců
Zeman, Petr ; Novotný, Jiří (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Zavedení digitálního tachografu s sebou přineslo mnoho změn ve srovnání s doposud používaným analogovým tachografem. Legislativa řešící tuto problematiku je značně rozsáhlá a často novelizována. Stále se vyskytuje hrozba manipulačních přístrojů, které ovlivňují zaznamenaná uložená data a má negativní vliv na bezpečnost silničního provozu. Cílem této práce je podat ucelený přehled legislativy upravující problematiku digitálních tachografů, ve vztahu k zavedení a používání digitálních tachografů, povinností plynoucích s užíváním tachografů a funkčních požadavků na tachograf. Dále zpracovat přehled dat o provozu vozidla zaznamenávaných digitálními tachografy a analyzovat jejich dostupnost z hlediska oprávnění různých subjektů (řidič, dopravce, servis, policie, ostatní kontrolní orgány). Přínosem této práce je zpracované doporučení pro metodický postup znalce při analýze dat z digitálního tachografu .
Návrh letounu VUT 051 RAY s uvážením hybridního pohonu
Zeman, Petr ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hybridního pohonu pro malý letoun. Úvodní část nahlíží do problematiky hybridního pohonu a popisuje jeho současné využití v letectví. V další části práce jsou porovnány letouny VUT 051 RAY a Skyleader 600 a je vybrán letoun s lepšími aerodynamickými charakteristikami. Pro zvolený letoun je navržena vhodná koncepce hybridního pohonu. Na základě zvolené koncepce jsou vypočteny základní letové výkony. Následně je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu se zvolenými komponenty pohonu a jejich uspořádáním. V závěrečné části je navrženo motorové lože elektromotoru a konstrukce pro zástavbu baterií.
Racionalizace cenové statistiky stavebnictví
Zeman, Petr ; Konečný, František (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Racionalizace cenové statistiky stavebnictví" je nastínit problematiku výkaznictví stavebních činností v České republice a pokusit se ji co nejvíce zjednodušit pro účely statistiky, bude-li to možné. Od teoretického přiblížení cen stavebních prací, jejich indexů a statistiky přecházím k praktické části výpočtu indexů. Dostupná data z Českého statistického úřadu o indexech cen stavebních prací z posledních let přepočítávám z pohledu počtu vah stálých reprezentantů a z pohledu počtu jednotlivých výkazů. Cílem je, najít reprezentanty splňující kombinaci obou metodických postupů a vyloučit je z formulářů pro výkaznictví. Tímto by mělo dojít k uspoření času při statistickém šetření jednotlivých respondentů a k zestručnění interpretačních výstupů Českého statistického úřadu.
Letecká přeprava nákladu
Zeman, Petr ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce nahlíží do systému letecké přepravy nákladu. První část se zabývá rozdělením nákladových prostorů letadel do tříd podle bezpečnostních předpisů. Další část popisuje využití leteckých kontejnerů a palet a zmiňuje možnost přepravy zvláštních druhů nákladu. Následně jsou v práci vysvětleny základní způsoby přepravy nákladu různými druhy letadel. Některá speciální nákladní letadla jsou podrobněji popsána. Poslední část se zabývá pozemní podporou. Jsou uvedeny požadavky na letiště a jeho technické vybavení pro manipulaci s nákladem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ZEMAN, Přemysl
12 Zeman, Pavel
5 Zeman, Peter
36 Zeman, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.