Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lesní
Klusová, Pavla ; Houser, Milan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
New wave
Švachulová, Klára ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Bakalářskou práci jsem realizovala v médiu malby. Tématem je pohyb “na hraně” mezi obrazem a objektem. Téma se týká uměleckého stylu vytvořeného skupinou umělců, řadících se do stylu “new wave”, tedy nové vlny. V mých obrazech se snažím zachytit autentičnost doby, na kterou se odkazují. Řeším v nich “prostupnost” a dále “Řád v nepořádku”, prolnutí “New wave” jako nového pořádku a “Punku” jako rebelie a nepořádku. Řád v nepořádku vytvářím pomocí geometrie, držením se určitého formátu, snažím se o polohu “na hraně” kompozice.
Triumf ošklivosti
Kolářová, Monika ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
V me praci se zabívam fenomenem telesnosti, zaměřené predevsim na tema krasy a osklivosti. Prostřednictvím dionýského typu těla se snažím zachytit tíhu tělesné nedokonalosti. V kontrastu s jemností a rafinovaností lazurní malby se snažím dosáhnout rovnováhy mezi těmito všeobecnými zástupci fenoménu krásy a ošklivosti.
Personal mythology
Křížek, Štěpán ; Meduna, Marek (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Cyklus hustě pokreslených formátů vycházející ze systému hodnocení vlastního uměleckého rozvoje.
Pigment
Roudnická, Michaela ; Pitín, Daniel (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Jde mi o prozkoumání možností malby převážně pomocí figurálních motivů skrze albinismus. V chybějícím pigmentu chápu jistou analogii, kterou jsem se snažila aplikovat do média jako takového.
Manuál
Klusová, Katarína ; Houser, Milan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Směsice symbolů, autorit a teorií, které člověk dnešní společnosti vstřebává je pro mnohé zmatečným zdrojem manuálů jak se svým životem zacházet, rozhodovat se, nebo kterou politickou stranu volit. Zároveň přesně tyto symboly, autority a teorie jsou zásadní součástí naši kultury a vzdělání, a právě v nich hledáme inspiraci, informace a vysvětlení. Občas sním o tom, že mým zdrojem informací není nic víc než příroda a její pozorování. V utopickém světě bez zprostředkovaných informací bych pozorovala svět vlastním tempem, návazně kráčejíc od jedné informace k druhé. V reálném světě z různých vědních oborů, které zkoumají universum do velkých podrobností, proudí obrovské kvanta informací, které běžný člověk není schopný na této vědecké úrovni pochopit. Ku příkladu, když si čtu o Hawkingově paradoxu, mohu si představit, jak je to asi myšleno, ale výpočtům neporozumím, a zdroje neobsáhnu..No i tak informaci i bez úplného pochopení začleňuji do mé představy vesmíru a černých děr. Universum vnímám pomocí intuice a jeho fragmenty- konkrétní projevení universa pak pomocí rozumu. První obraz mé série je zobrazení universa pomocí symbolů, tj. kódů, které jsme si my lidé dohodli, abychom mohli komunikovat o nevyjádřitelném. Universum je pořád na očích, a kdykoliv se začnu zabývat jeho dílčí částí, mohu si v něm znovu uvědomit celek. Pokračování série je konkretizace, čili formulace a rozvinutí hlavních vybraných témat universa (dle mých osobních priorit). V tomto momentě je má práce založena především na přepínání mezi celkem a detaily. Co se děje na “sběrném” obraze, ovlivní i ostatní obrazy detailů. Poslední obraz série je opět obrazem celku. Je po spirále vývoje o patro výš nad prvním obrazem. Promítnutím universa skrze mně dojde k jeho transformaci a obraz, byť symbolický a symbolizující se ještě více zjednoduší až do podoby jakéhosi loga. Vyskytne se v něm navíc logo téhož, jako symbol zrcadlení universa mou bytostí. Tak dospíváme k universu v universu obsáhnutém. Mikrokosmu v makrokosmu. Mou individualitu ve Všehomíru. Fraktál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.