National Repository of Grey Literature 44 records found  beginprevious26 - 35next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Design of a prototype device for assembling cooler inserts
Hanák, Jiří ; Ramík, Pavel (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh nového a vylepšeného skládacího zařízení určeného pro skládání vložek chladičů v prototypové výrobě s důrazem na zvýšení efektivity procesu skládání a snížení výrobního času. V rešeršní části této diplomové práci jsou popsány rozdílné typy chladicích systémů včetně jednotlivých komponentů obsažených v chladících systémech s hlavním zaměřením na konstrukci chladiče. Dále jsou popsány rozdílné typy skládacích zařízení používané v procesu skládání vložek chladičů a je charakterizován původní návrh skládacího zařízení včetně jeho aktuálních problémů. Na základě rešeršní části této práce je definováno zadání nového skládacího zařízení a představeny dvě koncepční řešení s několika variantami řešení kritických konstrukčních uzlů. Ze dvou koncepčních řešení bylo vybráno jedno finální a jeho kritické konstrukční uzly byly prověřeny nutnými výpočty nebo případnou analýzou. Následně byly vyhotovena výkresová dokumentace nového skládacího zařízení. Nakonec je představen nový vylepšený návrh skládacího zařízení, který je poté zhodnocen.
Supercharging design for a 1.6L SI Engine
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (referee) ; Beran, Martin (advisor)
This master’s thesis focuses on the problematics of supercharging of SI engines aiming on performance boost. The aim of this thesis is to propose a suitable turbocharger for reaching defined performance goals. A method of successive SI engine modelling process is proposed, using the GT-Power platform. The choice of suitable turbocharger is based on a analytic calculation of required turbocharger parameters. The cooperation of the engine with the chosen turbocharger is verified by simulations. An important part of this thesis is sensitivity analysis, which purpose is to determine the impact of changing chosen parameters on maximum pressure in the combustion chamber and on the exhaust gas temperature.
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato závěrečná práce se zabývá snížením nežádoucích emisí u osobních automobilů podléhající normám daným Evropskou unií. Práce je zaměřena především na myšlenku vybavení stávajících osobních automobilů se spalovacím motorem, které splňují starší normy, systémem, který zredukuje tyto škodlivé emise pocházející z výfuku. Výstupem je shrnutí základních retrofitů, teoretický propočet snížení emisí u aut vybavených vybraným retrofitem a zhodnocení použití retrofitu jako prostředku pro snížení emisí, speciálně CO2 emisí.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá představením dieselových emisně-redukčních systémů široké veřejnosti, odkrývá základní principy funkce dieselova motoru, mechanismy vzniku emisí a následně se věnuje jejich regulaci za pomocí katalytické redukce a filtru pevných částic. Odhaluje, proč je provozní teplota pro funkčnost těchto systémů klíčová a prezentuje možnosti, jak ji regulovat. V závěru pojednává o možnostech snížení uhlíkové stopy a vyhovění nadcházející emisní normě EURO VII.
The issue of evaluating the production of pollutants in the exhaust gases of passenger cars
Jančář, Radek ; Bazala, Jiří (referee) ; Beran, Martin (advisor)
This thesis analyses evaluation of homologation measurment of pollutant production of passenger car in the European union. The measurement methodologies used are described chronologically, including the standarts that describe them. Along with the improvements and disadvantages that the new requirements have brought, it also deals with the impact on new cars and the trends that have affected emisson requirements in the field of car development. The main part of the work deals with the measurement of real driving emissions RDE and describes the issue of this breakthrough methodology.
Design of the condensation separator unit for water injection system for spark ignition engine
Burjeta, Michal ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato práce je zaměřena na systém vodního vstřikování a způsoby zajištění dostatečného množství potřebné kapaliny pro správný chod tohoto systému. Jedním zajímavým a nezávislým řešením je využití odpadních produktů motoru, a to vodní páry produkované spalováním paliva. Pro zajištění kondenzace je nutné zchlazení výfukových plynů pod rosný bod páry, což lze zajistit opatřením výfukového potrubí chladiči. Vzniklý kondenzát je pak potřeba efektivně oddělit od proudu plynů a zachytit. Návrh takovéhoto systému vychází z reálně naměřených dat a jeho následným ověřením pomocí CFD simulace.
Optimization of EGR system and water injection for gasoline engine
Kertész, Tibor ; Svída, David (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Naturally aspirated petrol engine, pressure losses, EGR, low-pressure EGR, water injection, power increasing, BSFC, GT-Power, thermodynamic model, engine knock
The potential of biofuels for modern internal combustion engines
Matyáš, Milan ; Bazala, Jiří (referee) ; Beran, Martin (advisor)
The aim of the bachelor thesis is to map the potential use of biofuels for modern piston internal combustion engines. The thesis deals with both reducing the environmental impact and a possible increase in performance parameters and engine efficiency such as the use of fuel with increased anti-knock resistance in spark ignition engines.
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Táto práca sa zaoberá významom a možnosťami rekuperácie tepla výfukových plynov, ktoré pomáhajú pri štarte urýchliť zahrievanie motora a tým znižovať emisie. Teoretická časť pojednáva o emisiach a v snahe znížiť ich o predošlých konštrukčných riešeniach v priebehu rokov. Praktická časť je venovaná vytvorení modelov s implementovanými systémami rekuperácie tepelnej energie a ich dopad na teplotu chladiacej kvapaliny a oleja ako aj na celkovú spotrebu vozidla.
Cooled EGR system loop architecture for gasoline engines
Pospíšil, Juraj ; Svída, David (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Táto diplomová práca je zameraná na preukazovanie vplyvov rôznych architektúr spätnej recirkulácie spalín na preplňované benzínové motory. Simulácie boli vytvorené v termodynamickom simulačnom programme GT-Power. Práca začína porovnávaním vplyvov spätnej recirkulácie na ustálené stavy motora, najmä z hľadiska spotreby, ktoré sú následne implementované do tranzientných modelov, simulujúc emisné testovacie cykly. Na konci práce sa venujem vplyvom spätnej recirkulácie na funkciu oxidačno-redukčného katalyzátora a na funkciu turbodúchadla.

National Repository of Grey Literature : 44 records found   beginprevious26 - 35next  jump to record:
See also: similar author names
2 Bazala, Jan
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.