Original title:
Snížení tvorby emisí u stávající flotily zážehových osobních automobilů v Evropě
Translated title:
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Authors:
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[eng][cze]
Tato závěrečná práce se zabývá snížením nežádoucích emisí u osobních automobilů podléhající normám daným Evropskou unií. Práce je zaměřena především na myšlenku vybavení stávajících osobních automobilů se spalovacím motorem, které splňují starší normy, systémem, který zredukuje tyto škodlivé emise pocházející z výfuku. Výstupem je shrnutí základních retrofitů, teoretický propočet snížení emisí u aut vybavených vybraným retrofitem a zhodnocení použití retrofitu jako prostředku pro snížení emisí, speciálně CO2 emisí.
This bachelor thesis is dealing with reduction of unwanted emissions of passenger cars given by EU standards. The thesis is focused particularly on idea of fitting of already produced passenger cars with spark ignition engines, that meet older emission standards, with a system, that can reduce this unwanted emissions coming from the exhaust pipe. Outcome of this work is summary of basic retrofits, theoretical calculation of reduction of emissions for cars equipped with selected retrofit and decision about using retrofits as an appropriate component for decreasing of emissions, especially CO2 emissions.
Keywords:
CO2; Emise; NOx; osobní; retrofity; vozidlo; WLTC; CO2; Emissions; NOx; passenger; retrofits; vehicle; WLTC
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/198184