Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 282 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odpovědnost zaměstnavatele za škodu při pracovních úrazech a nemocech z povolání
Zoulová, Petra ; Štefko, Martin (vedoucí práce) ; Koldinská, Kristina (oponent)
Závěr Odpovědnost zaměstnavatele za škodu při pracovních úrazech a nemocech z povolání je v současnosti aktuální, a zároveň dosti problematickou oblastí pracovního práva. Jedná se o velmi starou právní úpravu, která je, ač s určitými změnami, v České republice platná již od poloviny 60. let minulého století, kdy byl přijat zákon č. 65/1965 Sb., zákoník práce. V době totalitního režimu vyhovovala, jelikož zaměstnavatelem byl výhradně stát nebo jím uznávané organizace, například jednotná zemědělská družstva. Široká konstrukce odpovědnosti zaměstnavatele jako objektivní a za výsledek v této době nečinila problémy. S rozvojem soukromého podnikání v 90. letech minulého století se zaměstnavateli stávaly i malé podniky nebo jednotlivé fyzické osoby. Tito zaměstnavatelé pak v mnohých případech nebyli schopni plnit své závazky z titulu odpovědnosti za pracovní úrazy nebo nemoci z povolání, které například v případě poškození zaměstnancova zdraví s trvalými následky mohly být značné a dlouhodobé. Na to reagoval zákonodárce zakotvením zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání v zákoníku práce.1 Toto řešení vycházelo z nutnosti rychlé reakce na společenské změny na počátku 90. let 20. století. Právní úprava, jež měla být účinná pouhý rok či dva, však doposud...
Zabezpečení osob ve stáří a důchodová reforma v evropských státech
Štěpánková, Kateřina ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Diplomová práce popisuje a analyzuje stávající důchodový systém v České republice, včetně dalších možností příjmů českých seniorů. V práci jsou rovněž zdůrazněny nedostatky tohoto systému a jejich možná náprava. V úvodu práce je popsán historický vývoj zabezpečení osob ve stáří a ústavní a mezinárodní základ potřeby této úpravy. Druhá část je věnována důchodové reformě v České republice. Jsou rozebrána demografická data a hlavní problémy současného důchodového systému. Rovněž jsou stručně popsány politické návrhy reformy a je provedeno jejich zhodnocení. Dále se diplomová práce zabývá důchodovou reformou samotnou a popisuje již provedené či chystané kroky. Na závěr je srovnáno důchodové zabezpečení a důchodové reformy ve třech vybraných evropských státech, které reprezentují jednotlivé modely sociálního státu ve světě.
Harmonizace rodinného a pracovního života - reflexe závazků práva EU v činnosti vlády ČR
Vošmik, Josef ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Koldinská, Kristina (oponent)
Problematika harmonizace práce a rodiny nabývá v posledních letech na významu, a to nejen v České republice, ale ve většině evropských zemí. Pro většinu rodin je stále obtížnější úspěšné skloubit nároky plynoucí z péče o děti a další závislé osoby s výkonem zaměstnání. Tato situace je podmíněna řadou skutečností jako je mimo jiné nárůst ženské zaměstnanosti, změny ve struktuře rodiny, demografické vlivy, rozvoj lidských práv a mnohé další. Sociální politika musí tyto skutečnosti brát v potaz a vyvíjet takové aktivity, které umožní rodinám lépe čelit výzvám současné společnosti a nebude je nutit k rozhodnutí: práce nebo rodina. V rámci teorie existuje poměrně velké množství konkrétních metod a postupů, jak rodinám pomoci zvládat jejich pracovní a rodinné povinnosti. Některé zdroje člení tyto strategie na individuální a rodinné, strategie zaměstnavatelů a strategie sociálního státu. Avšak jednotlivé evropské státy se liší v tom, jak na rodinu a sociální politiku nahlíží. V České republice tradičně přetrvává vysoká zaměstnanost žen, avšak narození dítěte má značně negativní dopad na zaměstnanost žen a jejich další uplatnění na trhu práce. Možnosti flexibilního uspořádání zaměstnání jsou zde značně omezeny. V mezinárodním kontextu se problematice práce a rodiny věnuje nejen Evropská unie, ale i další organizace...
Sociální stát - historická a teoretická východiska
Paclt, Petr ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Zemanová, Jana (oponent)
50 Závěr Záhy po listopadu 1989 bylo zřejmé, že vedle reformy politické a hospodářské bude nutné provést též zásadní reformu systému sociálního zabezpečení. Bylo kde čerpat inspiraci. Vedle zákonodárství demokratických států zde byl velký odkaz našich předků z první poloviny 20. století. Klíčovým úkolem reformy byl návrat od sociálního zabezpečení k sociálnímu pojištění jako základu systému, doplněného státní sociální podporou, sociální pomocí a sociálními službami. Postupně došlo k převedení nemocenského pojištění z odborů na Českou správu sociálního zabezpečení, jíž je možno považovat za pokračovatelku Ústřední sociální pojišťovny a jeho organizačnímu spojení s pojištěním důchodovým. Pojistné pak bylo zavedeno jako zvláštní platba mimo daňový systém. Byl vytvořen systém všeobecného zdravotního pojištění, který spravují zdravotní pojišťovny nezávislé na státu. V roce 1996 vstoupil v účinnost zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, který nahradil systém důchodového zabezpečení, upravený zákonem č.100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení. I když se postupně podařilo odstranit nejzásadnější totalitní deformace, nelze podle mého názoru hodnotit současný stav jako uspokojivý. Charakteristickým rysem průběhu celé sociální reformy je chaotičnost, dochází k neustálým dílčím změnám, chybí však ucelená koncepce....
Sociální služby a úloha nestátních organizací v sociálním zabezpečení
Váňa, Marek ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Hůrka, Petr (oponent)
Současná úprava sociálních služeb oproti stavu před přijetím ZSS doznala mnohých změn a troufnu si tvrdit, že z celkového hlediska došlo ke zlepšení stavu. Především původní roztříštěnou a nepřehlednou úpravu nahradil samostatný komplexní přepis, což přispělo k mnohem lepší orientaci v právech a povinnostech dotčených osob. Zároveň bylo poskytování sociálních služeb postaveno na jasné a přehledné základy. Např.: Zavedením registrace se vyjasnila otázka kdo a za jakých předpokladů může poskytovat 50 § 6 odst. 1 zákona 235/2004 Sb o DPH 51 Zákon 338/1992 Sb. sociální služby, zákon obsahuje definici a katalog typů sociálních služeb, zákon vyjasnil mnohá práva a povinnosti poskytovatelů i uživatelů služeb. Důležitým pozitivem je i deklarování nových hodnotových východisek. Především ZSS požaduje dodržování standardů kvality služeb a umožňuje jejich kontrolovatelnost, dále položil důraz na práva klienta jako osoby jejíž vůle je určující při výběru služby i v průběhu jejího poskytování. Sociální služby by měli rozvíjet aktivitu a zájem klienta, nejen o něj pečovat jako o pasivní objekt jejich snažení. S tím souvisí i nové financování pomocí příspěvku na péči, které umožňuje uživateli si sám vybrat a koupit službu kterou potřebuje. Zvyšuje se tím také kredit uživatelů v očích poskytovatelů. Obsahem jak také důraz...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 282 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.