Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metafora a personifikace jako prostředek marketingové komunikace
Bereckeiová, Michaela ; Hejlová, Denisa (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení používání specifických jazykových prostředků - metafory a personifikace v marketingové komunikaci. První část práce pojednává o jazykových tropech z hlediska lingvistického a jejich uřití v běřné mluvě a tedy i v reklamě. Druhá část se zabývá konkrétními příklady vyuřití metafory a personifikace v reklamních sděleních a specifiky komunikace finančních sluřeb. Dále je analyzována konkrétní kampaň Komerční banky "Bankovní produkty s lidskou tváří" z hlediska pouřitých metafor a personifikací. V závěru je zhodnocena efektivita této kampaně.
Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy
Jeřábek, David ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy" obecně pojednává o vlivech médií na příjemce. Představuje historický vývoj pohledu na masová média a masovou komunikaci a na účinky médií a jejich výzkum. Konkrétně se zabývá vlivem tzv. lifestylových médií na životní styl a identitu především mladších konzumentů mediálních produktů. Specificky hodnotí způsob, jakým média tohoto typu prezentují obsahy, které mohou mít na příjemce potenciálně negativní vliv. Popisuje typické persvazivní techniky využívané médii v reklamě, politických kampaních a dalších typech obsahů. Představuje základní pohledy na témata životního stylu a identity z mediální a sociologické perspektivy. Popisuje nejvýznamnější metody zkoumání mediálních obsahů, konkrétně kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu, z historického i metodologického hlediska. Pomocí kombinace těchto technik se v rámci výzkumu snaží prokázat platnost výzkumné hypotézy, která předpokládá, že média využívají persvazivní techniky za účelem prezentace postojů a názorů, které nejsou na první pohled zřejmé, a snaží se tak ovlivnit příjemce k přijetí konkrétních vzorců chování a myšlení.
Charakteristika sloupků a fejetonů Jiřího Hanáka
Nováková, Denisa ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Práce "Charakteristika sloupků a fejetonů Jiřího Hanáka" rozebírá sloupky jednoho z našich předních sloupkařů. V první části se věnuje osobě Jiří Hanáka. Představuje jeho osobní život i pohnutky, proč se rozhodl stát novinářem. Odpovídá, kde se vzala autorova záliba v historii. Připomíná jeho novinářské začátky, počátek kariéry v Mladém světě, Československém rozhlase a Reportéru. Popisuje, jak se změnil Hanákův život po roce 1968, jakými zaměstnáními prošel, jeho působení v disidentských časopisech a profesní kariéru po roce 1989, kdy prošel několika médii a nakonec se usadil v deníku Právo. Dále rozebírá publicistický žánr sloupek. Další část práce se věnuje rozboru jeho sloupků publikovaných v knihách Jiří Hanák ve sloupcích I. (polistopadová historie) a Jiří Hanák ve sloupcích II. (co to je, když se řekne) a v deníku Právo v roce 2009. Sloupky charakterizuje po stránce obsahové, jazykové a stylové. V obsahové části se snaží nalézt témata, o nichž psal Hanák nejčastěji. V části jazykové rozebírá jazykové prostředky, které činí jeho styl osobitým. V části stylové hodnotí, zda autor dodržuje publicistický styl. V závěru práce shrnuje, co je nejčastější téma Hanákových sloupků jak v dílčích souborech sloupků, tak celkově. Popisuje, jaké jazykové prostředky činí jeho styl nezaměnitelným a zda je jeho styl...
Spisovnost a její modifikace v českém mediálním diskurzu
Tesařová, Kristýna ; Röhrich, Alex (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice spisovnosti v médiích, navazuje na jazykové plánování Pražského lingvistického kroužku a vychází z tradičního chápání jazyka médií v podobě publicistického funkčního stylu a mediálního diskurzu. V kontinuitě jazykového plánování a chápání spisovnosti byla na základě úrovně jazykové kultivace v České republice vyjádřena potřeba jednotného jazykového plánu, který by zahrnoval všechny oblasti veřejné komunikace, včetně komunikace v médiích. Na spisovnost se práce zaměřuje v rámci české jazykové situace (sociolingvistických proměnných) i jednotlivých typů médií, která uplatňují specifický přístup k formě mediální produkce. Mediální jazyk by měl být analyzován na všech jazykových rovinách, nejen kritikou formální reprezentace jazyka v písmu a řeči. Obě části jazykového plánování - statusové i korpusové - by měly být vyvážené, důležité není pouze sledování jazykových variet, ale i dalších jazyků vstupujících do veřejného prostoru. Jako vhodná metoda popisu a regulace jazyka v médiích byla zvolena teorie jazykového managementu B. Jernudda a J. Neústupného, která se zakládá na analýze jazykové mikrodimenze a řešení jazykových problémů. Tento teoretický přístup umožňuje aplikovat závěry získané z analýzy jednotlivých promluv na celém mediálním diskurzu. Tato bakalářská práce...
Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26.-28. 9. 2009
Šedivá, Tereza ; Gerbery, Juraj (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26. - 28. 9. 2009" bude sledovat, jakým způsobem byly převedeny události spojené s touto návštěvou do tištěných médií. Papežova návštěva je bezesporu významnou událostí a zároveň tak vzácným a řídkým jevem, že je nemožné, aby na ni média nereagovala. Návštěva byla také poměrně krátká, během tří dnů plných událostí, vznikl unikátní materiál, na kterém lze sledovat, prokázat a charakterizovat rozdílné způsoby medializace,. První část práce je věnovaná charakteristice obecných pojmů užívaných v mediálních studiích a popisu sémiotické koncepce. V praktické části je provedena sémiotická analýza, která zkoumá způsob, jakým byla papežova návštěva představena ve vybraných denících. K jednotlivým zjištěním jsem připojila interpretaci a závěr věnuji zobecnění výsledků provedeného výzkumu.
Porovnání reprezentace politických autorit na příkladu českého premiéra Mirka Topolánka
Vojtěch, Adam ; Šoltys, Otakar (oponent) ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Porovnání reprezentace politických autorit na příkladu českého premiéra Mirka Topolánka" se ve své teoretické části zabývá vztahem politiky a médií, jejich vzájemným ovlivňovánim i závislostí. Jde zejména o zviditelňováni politických aktérů, kteří si potřebují utvářet pozitivní mediální obraz k tomu, aby se mohli prosadit v boji se svou politickou konkurencí. Ve druhé praktické části se práce zabývá porovnáním reprezentace předsedy vlády České republiky Mirka Topolánka za použití kvalitativní obsahové analýzy tří předních českých deníků MF Dnes, Právo a Blesk. Jde zde především o vytvoření výstupu ve formě základních rysů reprezentace premiéra, s poukazem na koncept stereotypizace.
Dopad sametové revoluce na podobu deníku Rudé Právo
Senjuková, Tereza ; Šoltys, Otakar (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Dopad sametové revoluce na podobu deníku Rudé právo" se snaží postihnout změny, které proběhly na stránkách komunistického deníku Rudé právo bezprostředně po sametové revoluci. Těžiště této práce spočívá v analýze domácího zpravodajství, a to jak po stránce obsahové (tzn. s využitím prostředků kvalitativní obsahové analýzy), tak z hlediska četnosti politických článků oproti článkům nepolitickým (tj. s využitím kvantitativní analýzy). Práce se zabývá postupnými ideologickými změnami, které je ve zpravodajství Rudého práva možné pozorovat v období od října 1989 do konce roku 1990. Je rozdělena do tří částí, které na základě historických událostí vymezují jednotlivé etapy transformace: období od začátku října do poloviny listopadu 1989 (resp. do prvních demonstrací sametové revoluce), od sametové revoluce do konce roku 1989 (do zvolení V. Havla prezidentem) a rok 1990. Každou jednotlivou analytickou sekci doplňuje stručná historická kapitola, která má poskytnout analýze historický kontext.
Vplyvy globalizácie na tvorbu nových televíznych formátov : (na príklade TV Nova)
Milová, Paulína ; Šoltys, Otakar (oponent) ; Reifová, Irena (vedoucí práce)
Diplomová práca "Vplyv globalizácie na tvorbu nových televíznych formátov (na príklade TV Nova)" sa zameriava na preskúmanie vplyvu zahraničných televíznych obsahov na súčasnú českú televíznu tvorbu, konkrétne na produkciu českej komerčnej televízie Nova. Práca približuje teórie globalizácie, kultúrneho a mediálneho imperializmu, ako aj nové, alternatívne hypotézy tvoriace opozíciu týmto teóriám, pričom sa zameriava predovšetkým na teóriu glokalizácie. Uvedené teórie práca aplikuje na oblasť televízneho vysielania a snaží sa tiež popísať súčasnú situáciu na českom televíznom trhu. Pozornosť tiež venuje problematike televíznych formátov, majúcej úzky vzťah k sledovanému fenoménu. Vychádzajúc z tejto teoretickej základne, pomocou etnografického kvalitatívneho výskumu prevedeného v televízii Nova sa práca snaží odpovedať na otázku vplyvu zahraničných obsahov na lokálnu tvorbu.. Metódou hĺbkových rozhovorov s televíznymi profesionálmi televízie Nova, stojacimi pri vzniku a tvorbe nových projektov, preskúmava oblasť českej televíznej tvorby a to z hľadiska teórie kultúrneho a mediálneho imperializmu ale predovšetkým teórie glokalizácie.
Vznik a konstruování mýtu a mytologie kovboje a homosexuála v americké kinematografii a jejich transformace ve filmu Zkrocená hora
Malysa, Michal ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirsová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce na téma "Vznik a konstruování mýtu a mytologie kovboje a homosexuála v americké kinematografii a jejich transformace ve filmu Zkrocená hora" se zaměřila na charakteristiku vývoje kovbojských filmů a filmů s homosexuálními postavami od počátků kinematografie až po současnost, jenž je zakončena snímkem Zkrocená hora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Implementace zahraničních vzorců v české žurnalistice na příkladu vzniku časopisu Týden
Pecková, Stanislava ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Práce se zabývá implementací zahraničních vzorců v české žurnalistice v devadesátých letech na příkladu vzniku časopisu Týden. Úvodní teoretická část popisuje poměry na české mediální scéně v devadesátých letech a faktory, které se podílely na jejím formování. V teoretické části rozebíráme rovněž pojem zpravodajský magazín druhé generace a jeho specifika. Z výzkumu práce vyplývá, že časopis Týden se spíše než po obsahové stránce inspiroval v zahraničních médiích - a to zejména v německém zpravodajském magazínu Focus - po stránce formální.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.