Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 286 záznamů.  začátekpředchozí247 - 256dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt"
Hanzal, Jaromír ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt" zkoumá prostřednictvím kvantitativní analýzy vztah českých tištěných médií k arabské zpravodajské síti Al-Džazíra. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do třech oddílů. V prvním oddílu autor Al-Džazíru představuje jako významného hráče na regionálním i globálním trhu zpravodajských televizí. Druhý oddíl shrnuje poznatky o dvou zajímavých fenoménech, které nejsou v odborné literatuře jednoznačně vnímány - tzv. "CNN efektu" a "Al-Džazíra efektu". Třetí oddíl pak reflektuje dosavadní kvantitativní výzkumy, které se zpravodajstvím Al-Džazíry zabývaly. Jádro práce spočívá v samotném kvantitativním výzkumu. Autor se zaměřil na klíčové události, u kterých bylo možné předpokládat zvýšený výskyt zmínek o Al-Džazíře. Proto byla v práci zkoumána dvě dvanáctiměsíční období, ve kterých mezinárodní zpravodajství informovalo o událostech spojených s teroristickými útoky na Světové obchodní centrum z 11. září 2001, resp. o vývoji protirežimních povstání na Blízkém východě a v severní Africe souhrnně označovaných jako tzv. arabské jaro v roce 2011. Desetiletý odstup mezi oběma obdobími autorovi umožnil zaměřit se zejména na posun, k němuž ve vztahu k Al-Džazíře u českých tištěných médií došlo. Sledován byl i vývoj v práci českého tisku s Al-Džazírou jako...
Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč
Horká, Kateřina ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč je deskripce a analýza komunikačních aktivit Města Třebíč a dalších subjektů zapojených do struktury destinace cestovního ruchu, jakými jsou například státní a regionální organizace cestovního ruchu a místní poskytovatelé ubytovacích služeb. Cílem bylo zmapování marketingové komunikace směrem k cílové skupině turistů z regionu, celé České republiky i zahraničí. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, jež jsou za tímto účelem využívány, byl hlavní důraz kladen na online komunikaci. Kromě formy komunikace byla pozornost věnována i stránce obsahové, především pak jednotě, srozumitelnosti a validitě komunikovaných informací.
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Selected causes of the third Mečiar's goverment on the biased news of the Slovak television
Pauková, Kristina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Predkladaná diplomová práca "Vybrané kauzy tretej Mečiarovej vlády a "bias" v spravodajstve Slovenskej televízie" predstavuje analytický popis obdobia tretej vlády Vladimíra Mečiara na základe výskumu prítomnosti bias v spravodajstve Slovenskej televízie. Inštitúcia, zabezpečujúca vysielanie verejnej služby, je vo všeobecnosti považovaná za nástroj moci v rukách politikov a v rokoch 1994 až 1998 je označovaná za médium slúžiace vtedajšej vládnej koalície, či dokonca len jednej strane. Vzhľadom na predchádzajúce výskumy zamerané na predvolebné obdobie 1998 sme sa rozhodli zamerať sa na dve významné kauzy - únos Michala Kováča mladšieho z roku 1995 a referendum z roku 1997, čo môže ponúknuť obraz o mediálnej produkcii z celého vládneho obdobia. Bližšia charakteristika spoločensko-politickej situácie s akcentom na vybrané kauzy je načrnutá v úvodnej časti práce spolu s problematikou bias a konceptom vysielania verejnej služby. V práci sa venujeme i charakteristike vývoja Slovenskej televízie po roku 1989 a bližšiemu popisu je fungovania a vysielania v rokoch 1994 až 1998. Záverečná časť sa zameriava na samotný výskum predpojasti v hlavnej spravodajshej relácii STV pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy a ponúka výsledky vypovedajúce o stave televízie verejenej služby v období tretej Mečiarovej vlády.
Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008
Sabolová, Veronika ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.
Konflikt v Libyi na pozadí teórií médií a politiky
Kmošena, Jakub ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomova pra ca sa zaobera problematikou obecne ho vzt ahu moderny ch me dii a zahranic nej politiky. Vo vseobecnom kontexte tohto vzt ahu sme sa zamerali na teo riu CNN efektu, popisuju cu pric iny a jednotlive prejavy vza jomnej interakcie me dii a politiky. CNN efekt analyzujeme na konkre tnom priklade ozbrojene ho konfliktu v Libyi ajeho media lnom pokryti vy znamny mi americky mi dennikmi. Kombina ciou jestvuju cich meto d vy skumu CNN efektu sme vytvorili adaptovany vy skumny ra mec, zaloz eny na kvantitativnej obsahovej analy ze vsetky ch cla nkov s hlavnou te mou Libya publikovany ch po dobu 33 dni od vypuknutia nepokojov po prijatie rezolu cie Bezpec nostnej rady OSN v denniku The New York Times a USA Today. Hlavny mi posudzovany mi premenny mi sa stali da tum publikovania textu, jeho rozsah, taz iskova te ma, rubrika a predovsetky m hodnotove zameranie textu v prospech ci neprospech ozbrojenej intervencie. Analy zu media lneho pokrytia sme na sledne konfrontovali s faktografickou analy zou vy voja konfliktu v totoz nom casovom obdobi. Vy sledky vy skumu potvrdili potencia lny vzt ah medzi media lnym pokrytim konfliktu arozhodnutim americkej diplomacie zapojit sa vojensky ch opera cii spojeny ch s plnenim rezolu cie Bezpec nostnej rady OSN. Preuka zanie absolu tnej kauzality je zial...
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...
Reprezentace vybraných socialistických a komunistických zemí v českém tisku v roce 2010
Javůrek, Karel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Téma diplomové práce souvisí se zprávami v českém tisku, které se týkají vybraných socialistických a komunistických zemí. Charakteristikou práce jsou mediální specifika zemí se socialistickou (př. komunistickou) vládou v českém tisku. Teoretickým rámcem práce se staly teorie frankfurtské a birminghamské školy. Základem práce bude analýza stereotypů, týkajících se socialistických a komunistických zemí, v obsazích českých zpravodajských médií. Zjištění budou následně základem pro hloubkové rozhovory s pracovníky zpravodajských médií a pracovníky zastupitelských orgánů sledovaných zemí. Cílem práce je odhalit motivy a konstrukci stereotypů na úrovni produkce mediálních obsahů.
Mediální obraz České republiky v britském denním tisku
Kříž, Michal ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předmětem diplomové práce "Mediální obraz České republiky v britském denním tisku" je analýza mediální reprezentace České republiky v denících The Guardian a The Times. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní obsahové analýzy a metody konstantní komparace na vzorku celkem 906 příspěvků se zmínkou o ČR publikovaných v letech 1998, 2004 a 2010. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky týkající se tematické agendy příspěvků, výskytu konkrétních aktérů, intenzity pokrytí tématu a jejího vývoje v čase, geopolitického kontextu příspěvků a atributů, jež média České republice přisuzují. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Úvodní kapitoly popisují teoretická východiska a dosavadní poznatky o zkoumaném tématu. Zabývají se problematikou vztahu reality a medií, reprezentace reality, formování stereotypů, nastolování agendy a faktorů ovlivňujících proces tvorby mediálních obsahů. Samostatná kapitola je věnována charakteristice britského mediálního prostředí a podrobnému popisu obou analyzovaných titulů. Výzkumná část potom nejprve shrnuje základní údaje o zvolených metodách zkoumání mediálních obsahů a následně detailně popisuje průběh a výstupy obou částí výzkumu. Výsledkem kvantitativní obsahové analýzy je kvantifikace charakteristik analyzovaného vzorku. Hlubší pohled do způsobu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 286 záznamů.   začátekpředchozí247 - 256dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Nečas, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.