National Repository of Grey Literature 241 records found  beginprevious212 - 221nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Legal consciousness of school-age children
Pazlarová, Hana ; Matoušek, Oldřich (advisor) ; Hartl, Pavel (referee) ; Dvořáková, Jitka (referee)
Despite of the fact that the Czech Republic i s a developed country there are sti ll some challenges to be faced in childrens rights domain, mostly in involving children into everyday life of society connected with their participative rights. The thcoretical chapters analyze the childrens rights movement, and the implementing and monitoring ofthe Convcntion on the Rights ofthe Child both on the intemational and national Ieve!, with emphasis placed on Roma population in the Czech Republic. The research was focused on the lega! awareness of Czech school children with special consideration for Roma children as well. About one thousand children expressed their opinions and attitudes toward their rights.
Analyze of case studies of institutionalized adolescents
Baldová, Lenka ; Pazlarová, Hana (advisor) ; Urbanová, Miluše (referee)
Bakalářská práce "Analýza kasuistik klientů projektu Vstup do života" se zaměřuje na zhodnocení dvou protikladů výchovy dítěte a to rodinné a ústavní výchovy v České republice a psychickou deprivací, jako následkem neuspokojování potřeb dítěte v ústavní výchově. Dále se zaměřuje na projekt Vstup do života, realizovaným Občanským sdružením Člověk hledá člověka, jehož byla autorka této práce nezávislým hodnotitelem. Hlavní součástí práce jsou informace získané vyhodnocováním kasuistik klientů projektu Vstup do života, pomocí metody obsahové analýzy kasuistik.
International volunteering in Czech Republic - experience of Czech volunteers and organisations
Čermáková, Jana ; Pazlarová, Hana (advisor) ; Kodymová, Pavla (referee)
Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první kapitole teoretické části se zabývám definicí základních pojmů, které je nutné si vymezit. Zmiňuji se také o Mezinárodním roku dobrovolníků, který byl důležitým mezníkem a velmi napomohl k přijetí zákona o dobrovolnické službě u nás. Druhá kapitola pojednává stručně o historii dobrovolnictví na území České republiky. 7 Za nejdůležitější část své diplomové práce považuji kapitolu třetí. Tato část mapuje nabídku různých organizací a dává tak konkrétní představu o tom, jaké typy projektů nyní existují v České republice. Byla bych velmi ráda, kdyby právě tato kapitola mohla sloužit jako inspirace pro zájemce o dobrovolnou práci v zahraničí, pomohla jim se zorientovat na trhu. Zároveň tento přehled může sloužit i samotným organizacím, které zde naleznou podněty např. pro rozšíření své nabídky, pro zlepšení svých projektů. Poslední kapitola teoretické části popisuje program Evropské dobrovolné služby. Tato kapitola vychází z mé osobní zkušenosti a v její druhé části můžete naleznout podrobnější popis průběhu projektu, kterého jsem se v loňském roce zúčastnila. Domnívám se, že je to jeden z vhodných způsobů, jak přiblížit realitu zahraničních projektů. V praktické části jsem provedla šetření, jehož hlavním cílem je zmapovat zkušenosti jak českých...
Project of a parents' handbook focused on integration of affected children into the nursery school
Křížová, Petra ; Vodáčková, Daniela (advisor) ; Pazlarová, Hana (referee)
Ve své praxi jsem se ocitla na miste asistenta pedagoga ve speciálni mateřské škole. S mým nástupem souviselo hledáni informaci k problematice děti s postižením a integraci děti do mateřské školy. Knih o speciální pedagogice je u nás celá řada, ale přijde mi, že orientace v nich není snadná. Obzvláště pak pro rodiče, kterých se tato problematika přímo dotýká. Cílem této práce je nabídnout rodičům dětí s postižením srozumitelný přehled informací - jakéhosi průvodce, jenž se pokusí usnadnit jim orientaci především ve službách, na které se mohou obrátit. Dále zodpoví na jejich časté otázky, nastíní možnosti umístění dětí s postižením do mateřské školy i další vyhlídky do budoucna. Těžištěm této práce je rodina s postiženým dítětem v předškolním věku. Aby byla zachována kontinuita výchovy dítěte s postižením v rodině, rozšiřuje se toto období od okamžiku narození po vyhlídky do budoucnosti - další možnosti po absolvování mateřské školy.
Special services in equal opportunities for men and women on the labour market
Kondratová, Karolina ; Pazlarová, Hana (advisor) ; Ondráková, Vladimíra (referee)
Základním východiskem pro tuto práci jsou rovné příležitosti, na které se dnes bere ohled v mnoha oblastech. Prosazování rovných příležitostí je tak součástí mnoha podnikových strategií, a to v nejrůznějších oblastech pracovního života. Zaměstnavatelé se snaží přistupovat k jednotlivým oblastem z hlediska rovnosti mezi muži a ženami. Na tuto oblast se zaměřují hlavně personalisté, kteří vytvářejí metodiky a postupy při prosazování genderové rovnosti. Tato problematika je také velmi často zmiňována spolu s feminizovanými obory, jako je zdravotnictví a sociální služby. Myslím, že na problematiku rovných příležitostí mezi ženami a muži je důležité upozorňovat, protože se této problematice ve společnosti stále ještě nevěnuje dostatečná pozornost a neustále dochází i přes legislativní změny v posledních několika letech k diskriminaci jedinců na pracovním trhu. Rovné příležitosti jsou součástí sociální politiky státu a důležitou roli v této oblasti hrají také komerční podniky, na které se zaměřuji a jejich speciální programy na podporu této oblasti možné diskriminace. Cílem této práce je zmapovat programy zaměřující se na prosazování rovných příležitostí ve vybraných společnostech a na základě tohoto zjištění navrhnout postup při zavádění programů na rovné příležitosti a konkrétní doporučení pro vybranou...
Home-Start: support for families with pre-school children
Tesařová, Tereza ; Matoušek, Oldřich (advisor) ; Pazlarová, Hana (referee)
Rodina je unikátní a nenahraditelnou institucí. Výchova dítěte během prvních let života je jen stěží možná mimo rodinu, dítě nemůže získat základní pocit jistoty bez důvěry k blízkým lidem. Rodina prochází vývojovými stadii a přechody z jednoho stadia do druhého jsou náročnými událostmi, zejména jde-li o narození prvního dí- těte. Ne každá rodina je schopna se s úskalím rodičovství a jinými potížemi vyrovnat sama a nastává moment, kdy si musí problém přiznat a rozhodnout se, kam se obrátit o pomoc a radu. V posledních letech se v České republice významně rozšířily služby pracovišť specializovaných na práci s rodinou, poskytované odborníky na rodinnou problematiku - např. poradenské, krizové, terapeutické. Osobně vnímám velmi silně nutnost odklonu od služeb poskytovaných v institucích a zavádění, upřednostňování služeb, které by rodiny využívaly ve svém domácím prostředí. V oblasti podpory rodin je stále řada služeb, které v českém prostředí zatím úplně chybějí nebo teprve začínají. Stále je poměrně málo iniciativ v otázce mnohoproblémových rodin, v praxi je znát stále ona typická "závislost na předešlé cestě"1 státní správy. Chybějí komplexní terapie pro mnohoproblémové rodiny, komplexní programy podpory rodin, není zde nic, co by se dalo označit za tzv. školu pro rodiče ve formě podpory rodičů vychovávat,...
The foreign children's complex "PERMON": situation of the children and adequacy of services
Vybíralová, Zuzana ; Pazlarová, Hana (advisor) ; Matoušek, Oldřich (referee)
Práce je zaměřena na problematiku nezletilých cizinců bez doprovodu na území ČR. Nezletilým cizincem bez doprovodu se rozumí osoba mladší 18 let, která se nachází na území našeho státu bez doprovodu rodičů případně jiných zákonných zástupců a nebo se jejich zákonní zástupci o ní nemohou či nechtějí postarat. Nejčastější příčiny, pro které děti opouštějí svou zemi, patří nedostatek ochrany ze strany státu, rozpad rodiny, strach vyvolaný válečným konfliktem nebo chudoba. Tyto děti jsou v ČR umisťovány do Zařízení pro děti-cizince. Jedná se o státní příspěvkovou organizaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Její součástí je diagnostický ústav, dětský domov se školou, výchovný ústav, speciální základní škola a praktická škola. Ústřední otázkou, kterou se práce zabývá je, zda část zařízení sídlící v areálu Permon uspokojivě naplňuje potřeby svých klientů. V práci je věnován prostor popisu legislativního kontextu dané oblasti, situace nezletilého bez doprovodu po příchodu na území ČR, některým principům zacházení s dětmi-cizinci a postupům vhodným při jednání s touto skupinou dětí. Dále je blíže charakterizováno Zařízení pro děti-cizince se zaměřením na areál Permon. Teoretická část se zabývá i základními potřebami dětí, potřebami nezletilých bez doprovodu a specifice jejich situace. Cílem práce je...
Transmigration of children to institutional care as trauma
Kloudová, Dana ; Matoušek, Oldřich (advisor) ; Pazlarová, Hana (referee)
V dnešní době se stále častěji objevuje kritika ústavní péče o děti a objevují se snahy tuto péči zlepšit. Není pochyb o tom, že dítě vstupující do ústavní péče prožívá značný stres a to se projevuje na jeho chování a ovlivňuje ho to i v dalším vývoji. Měla jsem možnost poznat dvě ústavní zařízení, Dětský domov Nymburk a Ústav sociální péče Milovice. V těchto zařízeních jsem mohla pozorovat děti, které zde pobývaly. Zabývám se otázkami: Jaké jsou reakce dětí na vstup do ústavu? Jaké techniky a přístupy pomáhají pracovníkům zmírnit nepříznivé projevy při vstupu dítěte do ústavu? Abych poodhalila odpovědi na tyto otázky navštívila jsem výše zmíněná zařízení a vedla rozhovory s jejich pracovníky. Položila jsem jim šest základních otázek, které jsem rozvinula o další individuálně dle odpovědí pracovníků. Těmito rozhovory jsem chtěla potvrdit své hypotézy. Rozhovory se uskutečnili v první polovině roku 2007. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit jakých negativních projevů si všimli pracovníci ústavů u dětí, při vstupu do ústavů. Jak dlouhá je podle nich adaptace dítěte na ústav. Co podle nich pomáhá při zmírňování negativních projevů při vstup do ústavu u dětí. Potvrdili se obě mé hypotézy. Z rozhovorů vyplynulo, že hypotéza o nepříznivých reakcích na vstup do ústavních zařízeních je pravdivá a přes veškerou snahu...
Social work and sociocultural animation in third age education in Santiago de Compostela
Hrodková, Markéta ; Pazlarová, Hana (advisor) ; Stehlíková, Eva (referee)
Resumé Název práce: Sociální práce a sociokulturní animace v Aulách třetího věku v Santiagu de Compostela Jméno a příjmení diplomanta: Markéta Hrodková Studijní obor: Sociální práce Jméno vedoucího práce: Mgr. Hana Pazlarová Jméno konzultanta práce: Mgr. Jiří Vinopal Jméno oponenta práce: PhDr. Eva Stehlíková Tato vypracovaná diplomová práce se zabývá Aulami třetího věku v Santiagu de Compostela. Problematika seniorů byla vybrána záměrně, protože se domnívám, že tato tématika bude stále více aktuální, vzhledem k fenoménu stárnutí populace. V teoretické části je popsán a vysvětlen demografický a sociální kontext související s problematikou stárnutí populace ve Španělsku se zaměřením na Galicii. Další podkapitoly jsou věnovány historii, vývoji a filozofii těchto aul a dále pak popisu a srovnání jednotlivých Aul třetího věku, které můžeme nalézt v provincii Galicie. Samostatná kapitola je věnována sociální práci a sociokulturní animaci v Aulách třetího věku v Santiagu de Compostela, která se zejména zaměřuje na aktivizační a mezikultumí programy a kurzy informatiky. Praktická část je věnována průzkumu spokojenosti účastníků Aul třetího věku, spolu s mapováním důvodů, co jim návštěva Aul třetího věku přináší, jak vnímají spolupráci se studenty z místních a zahraničních univerzit. Součástí je také mikrosonda...

National Repository of Grey Literature : 241 records found   beginprevious212 - 221nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.