Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a Internetu
Režný, Daniel ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Práci na téma Propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a internetu jsem si vybral z jednoduchého důvodu. Dlouhodobě se zajímám o hudební dění, jsem členem týmu okolo kapely Wohnout a festivaly jsou v letních měsících v podstatě můj denní chleba. Jen co se začne venku oteplovat, začne hudební byznys chrlit akce jako na běžícím páse. Každý týden se po republice konají desítky různých akcí od lokálních, po akce celorepublikového významu, od menších akcí po ty obrovské. Cílem mé práce není pouze obecně popsat způsob, jakým se festival dostává k lidem, ale zaměřit se i na to, jak funguje provázanost kulturní akce a médií, jaké jsou zákonitosti a jaké výhody z této spolupráce navzájem festivaly i média plynou Zajímalo mě také, jak ovlivňuje mediální partnerství mezi festivalem a médiem jeho zpravodajský obsah a zda mají mezi sebou nějaká nepsaná pravidla, která by mohla být z pohledu žurnalistické etiky problematická.
Hudební stanice v českém televizním vysílání a jejich moderátoři
Klementová, Ema ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává dvě významné hudební televize v českém televizním vysílání, MTV a TV Óčko. Je zde také popsán vývoj první americké hudební stanice MTV a zároveň jsou zde poskytnuty některé paralely mezi prvky ve vývoji americké MTV a vývoji českých hudebních televizí. Obě české hudební televize jsou také srovnány z hlediska programové skladby. Praktická část práce je založena na rozhovorech s moderátory hudebních televizí. Na jejich základě byl hodnocen postoj moderátorů k hudebním stanicím, prostor, který je jim ve vysílání poskytnut a také jejich subjektivní pohledy na postavení dané televizní stanice na trhu a srovnání se stanicemi konkurenčními.
Moderní jazykové tendence české hudební publicistiky
Morochovičová, Eliška ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá infiltrací moderních tendencí do české hudební publicistiky, které představují určité odlišnosti od jejích obecných norem, a to především v podobě individualistického přístupu mladých autorů k hudbě a její reflexi. Na pozadí americké nové žurnalistiky a gonzo žurnalismu a s využitím platných publicistických norem jako nástrojů srovnání zkoumá práce tyto nové tendence, popisuje jejich vývoj a analyzuje specifika jazykového projevu jednotlivých autorů. V práci jsou analyzována různá česká hudební média v období od 90. let 20. století až do současnosti, od zájmových periodik s hudebním zaměřením přes modifikované podoby nových forem v hudebních sekcích masových médií až po současnou podobu individualistické publicistiky v hudebních médiích na internetu.
Gonzo žurnalismus - jeho vznik, vývoj a vliv na žurnalistiku
Nouzová, Pavlína ; Beneš, Piere (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu gonzo žurnalismu, a to jak v zahraničí, tak i tuzemsku. Nejprve se věnuji celkovému vzniku gonzo žurnalismu a jeho "zakladateli" Hunteru S. Thompsonovi. Na jeho osobnosti ukazuji, jak vypadalo gonzo před desítkami let, a zároveň na několika jeho článcích zobrazuji jednotlivé znaky jak gonzo textů, tak jejich autorů. Nejvíce se věnuji Thompsonově reportáži o dostizích v Kentucky, která je považována za první gonzo článek. Nejen historie je však důležitá, a proto se následně v práci věnuji i současné podobě gonzo žurnalismu v zahraničí. Stejně jako v historické části jsem si vybrala jednoho typického představitele tohoto stylu, a to Matta Taibbiho, který taktéž jako Thompson psal do magazínu Rolling Stone a pobuřoval okolí svými články. V jeho případě necílím jen na konkrétní texty, ale spíše na dvě média, která Taibbi výrazně ovlivnil - The eXile a New York Press. Na těchto výrazných osobách, jako byl Thompson a jako je Taibbi, srovnávám přístup ke gonzo žurnalismu před lety a nyní a vysvětluji rozdíly a jejich příčiny. Poté, co se krátce věnuji i gonzu v jiných oborech, abych ukázala, jak je populární i mimo žurnalistiku, se zabývám Českou republikou. Z autorů jsem rozebrala především Michala Nanoru, zaměřuji se ale i na Honzu Vedrala nebo Petra Wagnera. Z...
Média a edukace (na materiálu vybraných domácích a zahraničních výzkumů mediálních edukačních obsahů)
Landová, Marína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Disertace se soustřeďuje na problematiku výzkumů mediálních edukačních obsahů, a to zejména s využitím výzkumných poznatků z období let 2003 - 2011. Práce se nejprve zabývá vybranými teoreticko-metodologickými otázkami vztahu médií a vzdělávání z pohledu mediálních studií a dalších sociálních věd. Pozornost je věnována některým definičním otázkám; dále je představena varianta klasifikace vzdělávacích pořadů pro potřeby pedagogické i mediální praxe. V kontextu realizovaných výzkumů je nastíněn současný stav české veřejnoprávní mediálně-vzdělávací scény. Výzkumná část disertace reflektuje interdisciplinární charakter tématu, a to zejména pohled mediálních studií, sociologie a pedagogiky. Je popsán výběr domácích i zahraničních výzkumných šetření posledního desetiletí zabývajících se mediálními edukačními obsahy; šlo vesměs o šetření empirického charakteru, z nichž část zpracovala autorka disertace. Jsou to zejména dotazníková a anketní šetření zabývající se vztahem strukturovaného mediálního publika, tj. žáků, studentů a pedagogů ke vzdělávacím pořadům. Dále byly do výběru výzkumů zařazeny mediální obsahové analýzy a ohniskové skupiny k mediálním edukačním obsahům; ze zahraničních výzkumů je ve výběru věnována pozornost zejména výzkumům seriálu Sesame Street. Práce obsahuje dílčí komparace a...
Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace
Husák, Martin ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Diplomová práce "Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace" reflektuje postavení a význam české hudební (rockové) publicistiky v rámci struktury a vývoje celého normalizačního mediálního systému prostřednictvím orálně historického výzkumu založeném na autentických svědectvích jejích protagonistů. Definuje výchozí předpoklady (ideologické, politické, sociokulturní etc.) pro porozumění podmínek, za jakých se mohla hudební (rocková) publicistika institucionalizovat a rozvíjet v závislosti na konfrontačně se vyvíjejícím postoji komunistické moci k rockové hudbě obecně. Dalším metodickým prostředkem k naplnění stanovených cílů je deskriptivní a komparativní perspektiva, na základě které je vzájemně konfrontována oblast oficiální a samizdatové časopisecké produkce na příkladu vybraných periodik. Mezi neopomenutelné kategorie v rámci komparativní analýzy patří také další kvalitativní aspekty hudební publicistiky (personalizace, profesionalizace, každodennost redakční práce). Přijaté závěry jsou v konečné fázi podpořeny analýzou a interpretací vybraných kulturních a hudebních událostí dle způsobu jejich medializace ze strany oficiálních a samizdatových periodik.
Specifika vysílání pro posluchače Radia 1.
Míkovcová, Eliška ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Radiem 1, jeho historií, formátovým zařazením, jednotlivými pořady a způsobem moderace. Cílem práce je identifikovat a popsat specifika vysílání, která tvoří "identitu" Radia 1. Stanice nevysílá hudbu na základě playlistu, ale náplň vysílání určují sami moderátoři, a proto právě jejich způsob moderace je klíčovým prvkem této práce. Výzkumná část práce se dělí na dvě kapitoly. V první z nich jsou popsány odchylky od spisovného jazyka, které byly vysledovány v jazykovém projevu moderátorů Radia 1. V druhé kapitole jsou porovnány pořady Odvážné Palce - Radio 1 a Čelisti - ČRo 4 - Radio Wave z hlediska obsahové struktury pořadů, jazykového projevu moderátorů a interpretace obou pořadů, tedy reakcí posluchačů. Obě tyto stanice jsou si formátově velmi podobné a oba pořady mají stejné žánrové i tematické zaměření. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné faktory, které se na vytváření "identity" Radia 1 podílejí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vedral, Jakub
1 Vedral, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.