Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 378 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřství jako kompetence k učitelství na základní škole
Müller, Blanka ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním fenoménu změny profesních drah vysokoškolsky, ale nepedagogicky vzdělaných žen, které se po mateřské/rodičovské dovolené vrací zpět do pracovního procesu. Tyto ženy, které se před mateřstvím věnovaly rozmanitým zaměstnáním, ve kterých dosahovaly i značných pracovních úspěchů a plnily si své profesní sny, se ale nevrací do svých původních povolání. Nově totiž volí pozice učitelek na základní škole. Mateřství, jako ztráta původních profesních kompetencí a současně získání nových dovedností, je tak zásadním aspektem výzkumu v souvislosti s vyučováním těchto žen na základní škole. Cílem práce je formou hloubkových rozhovorů vedených z feministické perspektivy odhalit důvody a pohnutky ke změně zaměstnání jednotlivých komunikačních partnerek, a to, do jaké míry se jedná o skutečně svobodnou volbu těchto žen, a jak se na této změně podílí rodina, stát, či veřejný diskurz. Klíčová slova Mateřství, intenzivní mateřství, slaďování pracovního a rodinného života, seberealizace, gender, feminismus, symbolické násilí, učitelství
Gender v uhelném kraji aneb případová studie základní školy v Karlovarském kraji
Tišlová, Lenka ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké mají žáci a žákyně na vybrané základní škole v Karlovarském kraji povědomí a postoje o vybraných pojmech a stereotypech spojených s genderovými a feministickými hodnotami. K dosažení cíle je využita metoda případové studie, která obsahuje, jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Konkrétně se jedná o metodu dotazníkového šetření, jehož respondenty a respondentkami jsou žáci a žákyně 8. a 9. tříd. Dále je využita metoda polostrukturovaných rozhovorů, které jsou uskutečněny s učiteli a učitelkami, kteří mají možnost problematiku předávat, také s ředitelem a školním psychologem. K doplnění dat je provedena obsahová analýza školního vzdělávacího plánu vybrané ZŠ. Práce může odhalit nové aspekty ohledně vnímání a postojů k genderové problematice, které můžou být skryty ve velkém městě či v jakémkoli jiném prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, škola, případová studie, základní škola, postoje
Komparativní analýza politiky slaďování pracovního a rodinného života v Rakousku a České republice
Jarošová, Nikola ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce seznamuje čtenáře a čtenářky s rodinnými politikami ve dvou vybraných středoevropských zemích, v České republice a Rakousku. Cílem je provést komparativní analýzu takových opatření rodinných politiky, která se týkají otázky podpory slaďování rodinného a profesního života rodin s dětmi. V rámci studování jednotlivých opatření na úrovni rodinných politik vybraných států budou nejprve prozkoumána opatření podílející se na formování rodinných a pracovních rolí v rámci rodinného života. Následně budou představeny možnosti jejich vzájemného ovlivňování, nedílnou součástí analýzy bude hodnocení těchto opatření z genderového hlediska. Výsledkem této práce je podrobné srovnání těch složek rodinné politiky, které ovlivňují slaďování rodinného a profesního života rodin s dítětem/dětmi včetně zhodnocení účinnosti jednotlivých nástrojů v obou vybraných zemích. Klíčová slova: harmonizace práce a rodiny, rodinná politika, komparace, genderová analýza, rodina, mateřská/rodičovská dovolená, trh práce, institucionální péče o děti
Agentury na hlídání dětí: profesionalizace péče o děti v prostředí expertních systémů
Souralová, Adéla ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Uhde, Zuzana (oponent)
Téma placené péče se stalo jednou z hlavních agend feministického výzkumu. Agentury na hlídání dětí jsou v České republice relativně mladým aktérem, kterému zatím nebyla věnována pozornost. Tato diplomová práce se zaměřuje právě na tyto agentury s cílem ukázat, že tyto nejenom vyplňují mezeru na trhu, ale především vytvářejí specifickou poptávku po specifické péči. Práce vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného s majitelkami těchto agentur a sleduje, jak je péče o děti konstruovaná. Analýza se skládá ze dvou velkých částí. V první popisuji agentury jako expertní systémy generující určitý druh důvěry. Ve druhé pak popisuji péči poskytovanou agenturami jako specializovanou, kvalifikovanou a profesionalizovanou. Hlavním cílem této práce je ukázat, jak je péče o děti v prostředí agentur dekonstruována jako ženská aktivita a rekonstruována jako genderovaná aktivita vyžadující určité dovednosti, jako aktivita vyžadující profesní prověřování.
Genderový audit krajského úřadu
Stieblerová, Kateřina ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Křížková, Alena (oponent)
Tématem mé práce je genderový audit krajského úřadu. Cílem je zjistit, zda existuje a jak případně vypadá institucionální mechanismus zajišťující rovnost mužů a žen na dané úrovni, jaké je povědomí o genderové problematice mezi dotazovanými, zda a jak vláda prosazuje problematiku rovných příležitostí na krajské úrovni, jakou pozici má rovnost mužů a žen v interní politice úřadu a co by se v dané oblasti dalo v rámci kraje a krajského úřadu změnit. Práce je členěna na úvod, teoretickou a empirickou část, zakončena závěrem a doplněna několika přílohami. Teoretická část se věnuje historii a vývoji institucionálních mechanismů pro zajištění rovnosti mužů a žen v ČR a genderové problematiky v naší společnosti. Představuji hlavní mezinárodní i národní dokumenty o genderové rovnosti a orgány tvořící současný institucionální mechanismus. Dále seznamuji s nástroji prosazování genderové rovnosti se zaměřením na genderový audit, při němž pak využívám metodiku modifikovanou na základě zkušeností ze zahraničí. Zmiňuji jeho východiska, historii a způsoby provádění. Vysvětluji důležité relevantní pojmy. V části empirické prezentuji genderový audit krajského úřadu, který spočívá v analýze dokumentů úřadu, které souvisí nebo by měly souviset s rovnými příležitostmi žen a mužů a v analýze rozhovorů s představiteli/kami kraje...
Soutěž Úřad roku "Půl na půl" - reflexe vybraných aspektů vývoje úřadů
Šilhánová, Petra ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Šprincová, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vývoje krajských úřadů v rámci soutěže Úřad roku "Půl na půl" - respekt k rovným příležitostem. Cílem této diplomové práce je zaznamenat progres, regres či stagnaci vybraných úřadů, a to z hlediska prosazování genderové rovnosti. Zároveň je v práci kladen větší důraz na hlubší analýzu současného stavu prosazování genderové rovnosti na krajských úřadech. V teoretické části jsou představena východiska prosazování genderové rovnosti. Pozornost je věnována strategii gender mainstreamingu a provázání genderové rovnosti s veřejnou správou. Empirická část práce se věnuje analýze vývoje krajských úřadů v rámci prosazování genderové rovnosti a také obsahuje závěry a doporučení, které z analýzy vyplývají. Klíčová slova Genderová rovnost, gender mainstreaming, soutěž Úřad roku "Půl na půl"-respekt k rovným příležitostem, rovné příležitosti, institucionální zabezpečení, nástroje k prosazování genderové rovnosti. 3
Rovné příležitosti ve vybraných Strukturálních fondech Evropské unie
Růžičková, Hana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Šprincová, Veronika (oponent)
Hlavním tématem této práce je otázka využívání Strukturálních fondů EU v České republice při prosazování rovných příležitostí žen a mužů. Konkrétně jde o ukotvení dané problematiky ve vybraných Operačních programech České republiky a o skutečný stav jejího prosazování. V teoretické části práce je definován obecný pojem rovných příležitostí žen a mužů a související problematika. Stručně jsou vymezeny základní mezinárodní a české právní dokumenty, kde je toto téma řešeno. V návaznosti na obecný přehled je zpracována charakteristika Strukturálních fondů EU a následně Operačních programů v České republice. Empirická část práce je rozdělena do dvou částí. První se zaměřuje na komparaci priorit vybraných Operačních programů minulého a současného programovacího období perspektivou rovných příležitostí a zejména na změny týkající se priorit v oblasti rovných příležitostí. Záměrem je získat informace o obsahu, resp. posunech v obsahu Operačních programů a jejich rétorice. Druhá část vychází z analýzy polostrukturovaných rozhovorů s administrátory/kami projektů. Cílem je zmapovat obecné povědomí o problematice rovných příležitostí a získání informací ohledně jejich subjektivního hodnocení daného tématu v rámci vybraných Operačních programů a horizontálních priorit. Na základě výsledků obou částí empirické části práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 378 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlík, Patrik
2 Pavlík, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.