Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness
Kobelková, Tereza ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness Cíle práce: Zjistit v soutěžích FISAF fitness aerobic, podle předem stanovených kritérií, typy přechodů z útvaru do útvaru s nejvyšší mírou působivosti (efektem) na diváka. Hodnoceny jsou přechody krátké a jednoduché, kombinace přechodů a přechody dlouhé a složité. Metoda: V práci je použita smíšená sekvenční metoda. U vybraných skladeb jsou stanovena tři základní kritéria, specifická pro využití prostorového a půdorysného řešení choreografie ve skladbách aerobik fitness pro nepřímé pozorováni, a jsou vyhodnocena kvantitativní analýzou. Druhé kritérium je hodnoceno prostřednictvím participativního pozorování skupinou dvaceti expertů a jeho výsledky jsou kvantifikovány. Kvalitativně je analyzována druhá část třetího kritéria a všechny výsledky kvantitativní analýzy. K porovnání všech výsledků byla použita metoda komparace. Výsledky: Nejefektnější se ukázaly být přechody krátké a jednoduché. Následovaly kombinace přechodů a nejméně působivé pro diváka byly přechody dlouhé a složité. KLÍČOVÁ SLOVA: Půdorysné a prostorové řešení, efekt, choreografie, aerobik fitness, tvorba.
Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS
Maroušková, Zuzana ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS Cíl: Posoudit změny úrovně hudebnosti studentů vlivem výuky intervenčního programu předmětů Rytmická gymnastika, Gymnastika I - Tance a Pohybová výchova a tanec a prezentovat výsledky testování. Metody: V práci je použita analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i audio formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Dále je v práci použita experimentální metoda spojena se sběrem dat a jejich vyhodnocováním. Praktická část je pojata formou testování. Výsledky: Popis výsledků testu hudebnosti. Klíčová slova: Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. Bentley
Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech
Hlaváčková, Radka ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech Cíle: Diplomová práce se zabývá problematikou hudebnosti ve spojení s oblastí esteticko- koordinační sportů, konkrétně akrobatického rokenrolu, latinskoamerických tanců a moderní gymnastiky. Cílem je zjistit úroveň hudebnosti u aktivních jedinců působících v těchto sportovních odvětvích a naměřené hodnoty v rámci jednotlivých estetických sportů porovnat. Metody: Výzkum byl proveden formou standardizovaného testu hudebnosti podle Arnolda Bentleye. Výzkumný soubor tvoří závodnice mladšího školního věku (7 - 10 let) v akrobatickém rokenrolu (10), latinskoamerických tancích (10) a moderní gymnastice (10). Výsledky jsou interpretované pomocí tabulek četností a sloupcových grafů prostřednictvím funkcí v Excelu. Výsledky: Pořadí esteticko-koordinačních sportů dle úspěšnosti v testu hudebnosti podle A. Bentleye je následující: 1) Akrobatický rokenrol (58,1%), 2) latinskoamerické tance (56,5%), 3) moderní gymnastika (55,5%). Klíčová slova: akrobatický rokenrol, hudebně-pohybové vztahy, latinskoamerické tance, mladší školní věk, moderní gymnastika
Problematika tvorby pohybových skladeb pro soutěže Aerobic Team Show
Kobelková, Tereza ; Skopová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Problematika tvorby pohybových skladeb pro soutěže Aerobic Team Show Title: The problematics with the design of choreographies for Aerobic Team show Cíl práce: Analýza choreografie prvních šesti soutěžních skladeb ATS ve smíšené kategorii za rok 2008- 2009 s přihlédnutím k jejich námětu podle předem určených kriterií nám zajistí podklady pro doporučení při tvorbě těchto soutěžních skladeb. Metody: K dosažení výsledku bylo použito metody přímého i nepřímého pozorování a analýzy úspěšných soutěžních choreografií podle předem určených kritérií. Jako doplňkovou metodu pro splnění cíle práce bylo použito metody dotazování trenérů (anketa). Výsledky: Dosažené výsledky práce - doporučení podstatných zásad tvorby a principů choreografie skladeb ATS, umožní realizovat skladby, které budou obsahovat vše pro optimální hodnocení výkonu v této soutěži. Klíčová slova: Aerobik Team Show, Pohybová skladba, pravidla Aerobik Team Show, choreografie
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Antošová, Aneta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cíl: Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Metody: Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Výsledky: Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. Klíčová slova: Umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace.
Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let
Kvasnovská, Tereza ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let Cílem práce je na základě literární rešerše vytvořit soubor cvičení podporujících taneční výchovu dětí ve věku od 3 do 5 let. Práce je určena pro začínající taneční pedagogy, kterým pomůže správně utřídit a metodicky uspořádat jednotlivé taneční prvky a pohyby do vzdělávacího programu. Dílčím úkolem je v praxi ověřit vytvořený soubor cvičení se skupinou dětí uvedeného věku. Ke zpracování výsledků je použita metoda zúčastněného pozorování. Vytvořený soubor cvičení je aplikován u předškolních dětí z Taneční školy Stardance Chomutov. V předchozím období probíhala jeden rok taneční příprava jedenkrát týdne. Připravený program byl realizován po dobu dvou měsíců prázdnin třikrát týdně. Na základě pozorování a reakcí dětí na každé cvičební lekci byla provedena úprava obsahu programu podle aktuálních podmínek. Výsledkem se stalo zpracování reflexe pro každé jednotlivé cvičení. Klíčová slova: tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věk
Kinezioterapie u seniorů žijících v domově důchodců
Horáková, Veronika ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Názevpráce Kinezioterapie u seniorů žijících v domově důchodců. Název práce v angličtině: Kinesiotherapy of elderly people who live in a retirements house. Cíl práce Hlavním cílem této diplomové práce je na základě praktických zkušeností formulovat použité přístupy u sledované skupiny klientů a pokusit se určit míru působení intervence na celkový psychický a fyzický stav sledovaných seniorů. Metoda K získání potřebných informací jsem použila metodu zúčastněného pozorování, neformální rozhovor a testování pomocí testů MMSE a Testu hodin. Zjištěné informace z testů MMSE a Testu hodin byly zpracovány a zaneseny do tabulky. Výsledky Výsledkyjsou zpracovány a zaneseny do tabulky. Reprezentují vliv kinezioterapie na seniory. Klíčová slova Stáří, demence, kinezioterapie, pohybová aktivita, MMSE, Test hodin. 4
Podmínky pro sport dětí staršího školního věku v Mladé Boleslavi
Kuhnová, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Marek, Jaroslav (oponent)
Název práce: Podmínky pro sport dětí staršího školního věku v Mladé Boleslavi Cíl práce: Cílem práce je vyhodnotit aktuální stav prostorových podmínek pro sport dětí staršího školního věku v Mladé Boleslavi spolu s nabídkou sportovních zařízení ve městě. Výsledky budou následně porovnány s názory dětí na dané prostorové a materiální podmínky pro pohybovou aktivitu v místě jejich školní docházky. Postoje dětí a mládeže budou získány pomocí anketního dotazníku. Metoda: K získání dat byla použita metoda empirického kvantitativního výzkumu pomocí standardizovaného dotazníku a strukturovaného rozhovoru. Kvantitativní data byla zpracována počítačovým programem Microsoft Excel. Výsledky: Celkově můžeme podmínky pro sport dětí staršího školního věku v Mladé Boleslavi označit za dobré. Především to jsou prostorové podmínky v okolí školy a ekonomické zázemí boleslavských rodin. Stav i počet sportovních zařízení je odpovídající velikosti města hlavně pro organizované formy sportu. Podmínky pro bezplatný a volně přístupný neorganizovaný sport nemůžeme považovat za vyhovující, protože chybí dostatek vhodných sportovních zařízení. Tuto situaci pomáhají řešit školní sportovní zařízení a podílí se tak velkou měrou na spokojenosti dětí s podmínkami pro sport v Mladé Boleslavi. Klíčová slova: sport, volný čas,...
Evropská unie-možnosti výběru vysoké sportovní školy z pohledu středoevropana
Otta, Luboš ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název práce: Evropská unie - možnosti výběru vysoké sportovní školy z pohledu středoevropana Cíle práce: Prezentovat a analyzovat možnosti výběru vysoké sportovní školy v Evropské unii, zjistit aktuální směr trendů v programové nabídce. Metoda: Kvantitativní sběr dat a výzkum - analýza dokumentů, písemných materiálů, listinných pramenů a internetových stránek - dotazování na postoje (dotazník) - komparace - obsahová analýza Výsledky: Při vyhodnocení získaných údajů jsme došli k následujícím závěrům. Přijímací zkoušky jsou vyžadovány na většině evropských univerzit a jsou ovlivněny systémem numerus clausus. Programová nabídka sportovních univerzit je pro výběr zcela dostačující. Nejrozšířenějším studijním programem je "health and fitness". Vhodnými školami pro zvážení možnosti studia v ČR jsou Univerzita Karlova v Praze, Západočeská univerzita v Plzni a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, v Evropské unii pak University Jyvaskyla, Manchester Metropolitan University, University of Birmingham a University of Amsterdam. Klíčová slova: přijímací řízení, komparace, tělovýchova, Evropská unie, terciární vzdělávání
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÁ, Vendula
41 NOVOTNÁ, Veronika
14 NOVOTNÁ, Věra
41 Novotna, Veronika
1 Novotná, Vanesa
8 Novotná, Vendula
41 Novotná, Veronika
2 Novotná, Vlasta,
14 Novotná, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.