Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích
Fonferová, Ľudmila ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent) ; Duplinský, Josef (oponent)
NÁZEV: Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích AUTOR: Mgr. Ľudmila Fonferová KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce analytickým způsobem zkoumá psychologický přístup v práci s klienty azylového domu pro rodiny s dětmi. Popisuje možnosti této práce v konkrétním socioterapeutickém prostředí Azylového domu v Horních Počernicích. Podrobně mapuje cílovou skupinu, její demografické a statusové charakteristiky, zaměřuje se na důvody a očekávání, se kterými klienti do azylového domu přicházejí. Představuje fungující koncepci psychologické práce se všemi klienty a její typické výsledky, zprostředkovává hodnocení azylového bydlení klienty po jejich počáteční adaptaci. Ukazuje na vybraných případových studiích práci s motivovanými klienty, u kterých lze sledovat změny nejenom v chování, ale i na intrapsychické úrovni. Celou prací se prolíná téma rozdílnosti několika přístupů pomáhajících profesí v azylovém domě se zaměřením na místo psychologického a terapeutického přístupu v rámci sociálních služeb. V závěrečné části jsou tyto rozdíly, možnosti a omezení jednotlivých přístupů uspořádány do koncepce trojrozměrného modelu s navzájem propojenými proměnnými, kdy socioterapeutické prostředí azylového domu představuje šířku, sociální...
Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna
Zlámalová, Tereza ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
NÁZEV: Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna AUTOR: Bc. Tereza Zlámalová KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Dana Bittnerová, Csc. ABSTRAKT Předložená diplomová práce "Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna" je koncipovaná jako teoreticko-empirická. Teoretická část práce se snaží objasnit, které motivy vedou jedince k rozhodnutí stát se dobrovolníkem v nemocnici a co dobrovolníka dále motivuje setrvat u práce zdravotního klauna. Vysvětluje základní pojmy spojené s dobrovolnictvím, jeho historický kontext a současný stav dobrovolnictví v České republice. Motivaci k dobrovolnictví práce nahlíží z psychologického a sociologického hlediska. Teoretická část objasňuje pojmy spojené se zdravotním klaunem a popisuje fungování programu Dr. Klaun a o. s. Zdravotní klaun. Empirická části si klade za cíl odpovědět na otázku, jaké jsou motivace dobrovolníků programu Dr. Klaun pro práci zdravotního klauna. Výzkum práce je založen na kvalitativní analýze dat prostřednictvím zakotvené analýzy. Hlavními motivy jsou osobní přínos, pocit sounáležitosti s referenční skupinou a možnost být klaun a bavit se. V závěru diplomové práce se autorka zamýšlí nad aspektem užitečnosti nově vzniklé teorie. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, dobrovolník, motivace k dobrovolnictví, dobrovolnictví ve zdravotnickém...
Příběh vzdělané Romky
Brožová, Kateřina ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Bakalářská práce "Příběh vzdělané Romky" se věnuje problematice vzdělávání Romů, konkrétně jde o případovou studii jedné romské dívky, která se na rozdíl od většiny Romů dokázala probít školským systémem až na vysokou školu. Práce si kladla za cíl poznat osobu vzdělané Romky a popsat důležité motivy v jejím životě, které ji vedly ke vzdělávání, proto je metodologicky orientována kvalitativně. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a metody "Osa života". Poté byla analyzována a interpretována v kontextu odborné literatury. Text práce je rozdělen do tří částí - teoretickou, metodologickou a empirickou. Teoretický podklad vychází z literatury v oblasti psychologie, etnologie, antropologie, pedagogiky, sociologie a pojednává především o oblasti vzdělávání romských žáků a o problematice identity, zejména o identitě kulturní a identitě romského etnika. Metodologická část seznamuje se zvolenými metodami sběru dat a popisuje cíle a výzkumnou otázku. Empirická část přináší prezentaci výsledků celého výzkumu. Klíčová slova: vzdělávání Romů, kulturní identita, identita romského etnika, případová studie
Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu
Bartošová, Markéta ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Bakalářská práce Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu se zabývá neverbální formou komunikace prostřednictvím oděvu v sociálním kontextu studentů tercie soukromého gymnázia v Praze. Teoretická část vychází z poznatků sociální psychologie o neverbální komunikaci a oblečení jako jednom z prostředků neverbální komunikace, o prezentaci sama sebe, prvním dojmu a hodnocení, jako jevu, který se neustále prolíná s poznáváním druhých a tvořením si úsudku o druhých lidech. Teoretická část se také zabývá normami v malých skupinách, protože právě v nich se odehrává komunikace studentů. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím pozorování studentů a rozhovorů s nimi. Oblastmi zkoumání jsou osobnosti studentů vyjádřené pomocí oděvu, co a kdo má vliv na výběr oděvu, co vše se může oblečením vyjádřit, jak je pro studenty důležitý vzhled a zda mají vliv na odívání genderové stereotypy. Úprava zevnějšku je podle mě opomíjené téma neverbální komunikace. Oděvem můžeme vyjádřit sebe, svou osobnost, ale také se do oblečení schovat, vytvořit masku, hrát svou roli. My sami si často neuvědomujeme, že oděvem vysíláme signály k druhým lidem, nepřemýšlíme o tom, ale úpravu zevnějšku druhých sami hodnotíme a je součástí prvního dojmu, podle kterého si tvoříme obraz o...
Obraz smrti v pozdní adolescenci
Kubová, Blanka ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je představit některé možné koncepce smrti jedince v období pozdní adolescence. Základem této práce se stal kvalitativní výzkum etnografického charakteru uskutečněný se studenty/studentkami VŠCHT ve věku 20-30 let. Text je tedy věnován obrazu smrti těchto studentů. Tato práce se skládá ze tří oddílů, z části teoretické, z části metodologické a z části praktické. Cílem teoretické části je přinést základní informace k tomuto tématu a objasnit pojmy spojené se smrtí. Teoretická část se věnuje takovým tématům, jakým je například kulturní pozadí smrti nebo strach ze smrti. V části metodologické se pak zabývám charakteristikami samotného výzkumu a výzkumným vzorkem. Mimo jiné zde představuji použité metody a blíže objasňuji cíle výzkumu. Praktická část nakonec přináší pohled na možné koncepce smrti, které vzešly z analýzy získaných dat. Popis a analýza těchto koncepcí jsou doplněny citacemi z rozhovorů. Na tomto místě představuji celkem pět koncepcí smrti, z nichž dvě jsem označila jako vyhraněné a tři jako přechodové. Smrt je oblast, se kterou nikdo z nás nemá přímou zkušenost, proto považuji za zajímavé se tímto tématem zabývat. Hlavní přínos této práce tedy vidím v mapování představ a názorů ohledně tohoto fenoménu.
Adaptace dětí z menšinových skupin na podmínky základní školy v České republice
Veselá, Tereza ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá žáky-cizinci, kteří docházejí do české školy, konkrétně žáky 5. třídy. Jejím cílem bylo zaměřit se na různé aspekty, které se podílí na procesu adaptace žáka-cizince na prostředí české třídy. Šlo zde o získání přehledu o problémech, které žáky-cizince potkávají, a podmínkách, které proces začleňování žáků ovlivňují. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, stručně nahlíží do legislativního uspořádání, dále se zabývá možnými problémy v rámci adaptačního procesu, interkulturními kompetencemi a též například Allportovým pojetím předsudků a teorií jejich redukce. Vlastní výzkum vychází z rozhovorů s žáky- cizinci a zmapování struktury vztahů prostřednictvím sociometrického dotazníku. Výsledkem této práce jsou data kvalitativního charakteru, která poskytují náhled do prostředí jedné multikulturní třídy se zaměřením na pozice žáků-cizinců.
Činky, sichry, banánky: Piercing v kultuře pražské středoškolské mládeže
Heřmanský, Martin ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent) ; Levínská, Markéta (oponent)
Cílem mé disertační práce je porozumět fenoménu piercingu, jako jedné z forem tělesných modifikací, u dnešní středoškolské mládeže a to skrze významy, které mu sama připisuje. Vycházím z předpokladu, že (sub)kultura mládeže představuje svébytný systém významů, hodnot a norem, který je zároveň v permanentním dialogu s mainstreamovou kulturou, s níž tyto významy, hodnoty a normy neustále vyjednává. Skrze nahlížení piercingu jako "žité zkušenosti" se zaměřím nejen na proces a výsledek této praktiky, ale také na to, jak informátoři s piercingem zacházejí, jak jej žijí. Na základě kvalitativní analýzy mediálních reprezentací piercingu a polostrukturovaných interview s nositeli piercingu z řad pražské středoškolské mládeže se v ní pokusím ukázat, jak se tyto významy ustanovují v průsečíku diskurzu mládeže, diskurzu dominantní společnosti a schopnosti jednat (agency) nositelů piercingu.
Funkce oblékání a identita u adolescentů
Ciencialová, Eva ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na módu a funkci oblečení ve školní třídě, zejména u adolescentů. Do výzkumu byli pro srovnání zahrnuti žáci osmé třídy základní školy a studenti druhého ročníku gymnázia. Hlavními otázkami jsou: Co tito mladí lidé považují za módní? Vnímají oblečení jako prostředek k dosažení nějakého cíle? Co jim může určité oblečení umožnit? Cílem bylo zmapovat význam, který studenti přikládají oblékání a vyčlenění jednotlivých funkcí oblečení dle jejich významu. To vše v souvislosti s formováním identity, což je hlavním vývojovým úkolem v období adolescence. Pro získání informací byly použity následující metody: pozorování, krátké doplňující rozhovory a dotazník, který byl stěžejní. Tento dotazník se skládal ze tří částí. První se zaměřovala na to, co žáci vnímají jako módní, druhá část se zaměřovala na osobní preference a třetí část byla zaměřena na funkce oblečení. Na základě analýzy dotazníků a ostatních dat, byly vytyčeny módní trendy a funkce oblečení, které jsou popsány dle důležitosti. Rovněž byly nalezeny sociální skupiny vytvořené na základě módy a vzájemných vztahů. Nakonec byla nastíněna korelace mezi funkcí oblečení a formování identity.
Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna
Zlámalová, Tereza ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
NÁZEV: Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna AUTOR: Bc. Tereza Zlámalová KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Dana Bittnerová, Csc. ABSTRAKT Předložená diplomová práce "Motivace dobrovolníků pro práci zdravotního klauna" je koncipovaná jako teoreticko-empirická. Teoretická část práce se snaží objasnit, které motivy vedou jedince k rozhodnutí stát se dobrovolníkem v nemocnici a co dobrovolníka dále motivuje setrvat u práce zdravotního klauna. Vysvětluje základní pojmy spojené s dobrovolnictvím, jeho historický kontext a současný stav dobrovolnictví v České republice. Motivaci k dobrovolnictví práce nahlíží z psychologického a sociologického hlediska. Teoretická část objasňuje pojmy spojené se zdravotním klaunem a popisuje fungování programu Dr. Klaun a o. s. Zdravotní klaun. Empirická části si klade za cíl odpovědět na otázku, jaké jsou motivace dobrovolníků programu Dr. Klaun pro práci zdravotního klauna. Výzkum práce je založen na kvalitativní analýze dat prostřednictvím zakotvené analýzy. Hlavními motivy jsou osobní přínos, pocit sounáležitosti s referenční skupinou a možnost být klaun a bavit se. V závěru diplomové práce se autorka zamýšlí nad aspektem užitečnosti nově vzniklé teorie. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, dobrovolník, motivace k dobrovolnictví, dobrovolnictví ve zdravotnickém...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Levinská, Marcela
1 Levínská, Marie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.