Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova ke zdravému životnímu stylu jako součást života dítěte předškolního věku.
Morávková, Veronika ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výchovou ke zdravému životnímu stylu u dětí předškolního věku. teoretické části je definován pojem zdraví a jsou zde shrnuty faktory, které ho mohou ohrožovat. Dále jsou zde popsány obecné poznatky o zdravém životním stylu a je specifických pro období předškolního věku, které je v práci také stručně zmíněno. Pozornost je věnována i vlivu rodinného prostředí, prostředí mateřské školy a jejich vzájemné spolupráci na dítě jako takové a programům, které se mohou stát nást mateřských školách. Cílem praktické části bylo prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaký je přístup rodičů a učitelů ke zdravému životnímu němu děti vedou. Z výsledků vyplynulo, že jak rodiče, tak i učitelé mateřských škol vedou děti ke zdravému životnímu stylu a sami se ve většině případů snaží žít aktivním a zdravým způsobem života. KLÍČOVÁ SLOVA Zdravý životní styl, výchova ke zdraví, rodiče a mateřská škola, učitelka v eřské škole, duševní pohoda, pohyb, vyvážená strava
Implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy
Poláková, Vendula ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Má diplomová práce se věnuje implementaci dramatické výchovy coby samostatného předmětu do školního vzdělávacího plánu na málotřídní1 škole. V teoretické části se zabývám historií školního systému po roce 1990 a charakterizuji v ní transformaci škol, změnu příprav učitelů na výuku po roce 1990 a popisuji alternativní školy, které mají velký význam pro změnu způsobu výuky ve školském systému. Dále se zde zabývám osnovami rámcového vzdělávacího programu, charakteristikou školního vzdělávacího plánu (ŠVP), dramatické výchovy (DV) a málotřídních škol. V praktické části popisuji podmínky k implementaci dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy a tři různé způsoby, jak takovou implementaci zrealizovat. V rámci práce jsem udělala průzkum názorů rodičů a rozhovor s ředitelkou, abych zjistila, jaké panuje povědomí o DV a jaký je o ni zájem. Výsledky výzkumu prezentuji v přílohách i s vytvořeným ŠVP pro předmět dramatická výchova na málotřídní škole. V závěru práce shrnuji tyto poznatky a průběh implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na málotřídní škole, seznam toho, co je pro takovou implementaci třeba, a jaký byl výsledek mé žádosti o implementaci předmětu dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na Základní škole a Mateřské škole v Suchodole, kde...
Rozvoj emoční a sociální inteligence dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy
Kortanová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Rozvoj emoční a sociální inteligence dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy Abstrakt Předkládaná práce představuje koncept emoční inteligence, jejíž úroveň se zakládá na znalosti a zvládání vlastních emocí, schopnosti sebemotivace, empatie a umění mezilidských vztahů. Zasazuje ji do kontextu evolučního vývoje a anatomie emocí a popisuje možnosti jejího rozvoje v rámci pedagogické práce. Hlavním cílem navrženého projektu bylo zhodnotit, zda lze v tomto směru rozvíjet děti předškolního věku pomocí pravidelných lekcí dramatické výchovy. K vyhodnocení byla použita metoda experimentu, která umožnila srovnání výsledků mezi experimentální a kontrolní skupinou. Děti experimentální skupiny vykazovaly po 5 měsících pravidelné dramatické práce výraznější zlepšení jejich emočních a sociálních dovedností oproti dětem kontrolní skupiny. Představený projekt tak poskytuje netradiční zdroj inspirace pro systematickou práci s dětskými emocemi v rámci běžného fungování mateřské školy. Klíčová slova: emoční inteligence, emoční a sociální dovednosti, dramatická výchova, předškolní věk
Seznámení předškolních dětí s řemeslnými činnostmi v rámci spolupráce školy a rodičů
Mertová, Edita ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zdokumentovat problematiku týkající se seznámení dětí s řemeslnými činnostmi v předškolním vzdělávání, a to z pohledu spolupráce rodičů a pedagogů mateřských škol na území Říčanska. Práce je rozdělená na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o aktuálních vědeckých poznatcích, věnuje se řemeslným činnostem jako takovým a jejich zařazení do předškolního vzdělávání. Zde je přiblížen historický a geografický kontext, popsány klíčové pojmy a hlavní prvky potenciální integrace řemeslných činností do předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována vlivu řemeslných činností na vývoj dítěte a pohledu na vztahy mezi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu dítěte předškolního věku. Rovněž jsou zde objasněny vztahy mezi mateřskou školou a rodiči, postavení rodiče ve spojení s tímto pedagogickým směrem a způsob jeho zapojován do chodu instituce. Praktická část bakalářské práce je věnována převážně dotazníkovému šetření za účelem ověření hypotéz, které vycházejí jednak z mé dosavadní praxe učitelky v MŠ, jednak z mého zájmu o provozování řemeslných činností v předškolním vzdělávání. Tento byl podpořen mou účastí v Projektu Učíme řemesla. Nabyté poznatky z tohoto projektu jsou využity v praktické části a díky cenným kontaktům od...
Vliv prostředí mateřských školních zahrad na kvalitu venkovní hry
Doležalová, Alice ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu kvality venkovní hry v prostředí školních zahrad mateřských škol. Cílem bakalářské práce je popsat a porovnat úroveň prostředí školních zahrad v našich podmínkách, včetně návrhu na zefektivnění jejich funkce, a to zejména s ohledem na zajištění kvality venkovní hry formou vhodného a podnětného prostředí. Teoretická část se nejprve věnuje historickému vývoji venkovní hry a proměn školních zahrad i významu hry pro dítě předškolního věku. Další kapitola pak nastíní faktory a rizika, která mohou ovlivnit kvalitu venkovní hry v prostředí školních zahrad. Mezi ně patří nejenom zákonné vzdělávací, bezpečnostní a hygienické oblasti, ale také další vnější a vnitřní podmínky, kterými mohou být vliv vedení mateřské školy a spolupráce se zřizovatelem, přístup pedagogů, rodičů nebo i samotná odpovědnost dětí. Navazující kapitola pak nabízí inspirativní náhled do zahraničního vzdělávacího pedagogického přístupu a poslední kapitoly se věnují informacím o nadacích, grantech a inspiracích, které lze využít pro plánovanou úpravu prostředí školních zahrad. Empirická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu školních zahrad, jejich využití jako nástroje pro vzdělávání a poznávání přirozené přírody, zjištění žádoucích a nežádoucích faktorů, kterými může být venkovní hra na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.