Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovlivnění sociálního klimatu učitelem na 1.stupni ZŠ
Innemanová, Jana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje průzkum sociálního klimatu ve sledované třídě a jeho vývoj v průběhu školního pololetí. Hlavním cílem je zjistit sociální klima ve třídě a ověření možností jeho ovlivnění působením pedagoga. Práce zjišťuje, jak je sociální klima ovlivňováno vzájemnou interakcí mezi učitelem a žáky, jaký vliv má pozitivní klima třídy na úspěšnost žáků v procesu učení.
Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních provýkon ústavní a ochranné výchovy
Janský, Pavel ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lašek, Jan (oponent) ; Faber, Josef (oponent)
Cílem práce je zaměřit se v tematicky široké oblasti vztahující se "problémovým" dětem především na příčiny, projevy a možnosti zvládání agrese, agresivity a násilného chování, které často bývají důvodem jejich umístění do speciálních školských zařízení. Stěžejní témata agrese a agresivita jsou pojednána v několika kapitolách, vždy v odlišném kontextu a s odlišnou akcentací. Každá z těchto kapitol tvoří relativně ucelenou a samostatnou část, obsahující jako východisko souhrn předchozích důležitých informací, na jejichž základě je téma nově zpracováno.
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce představuje nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v kontextu vývoje vztahu společnosti a rodiny k dětem a mladistvým a v kontextu fenoménu volného času. Představuje dospívajícího z hlediska vybraných vědních oborů. Detailně se věnuje nízkoprahovému typu sociálních služeb a podrobně je charakterizuje. Práce přibližuje potenciálního klienta NZDM z hlediska vývojové a sociální psychologie, vč. nástinu rizik v jednotlivých oblastech a role NZDM (resp. sociálních pracovníků těchto zařízení). Součástí práce je sonda, která zjišťuje současný stav v některých pražských NZDM. V závěru jsou uvedeny výtahy z vybraných oficiálních dokumentů vztahujících se ke sledované problematice, prezentace České asociace streetwork sdružující nízkoprahové sociální služby a občanského sdružení Proxima Sociale. Součástí práce je česko-anglický slovníček vybraných použitých odborných výrazů a seznam klíčových slov.
Jinakost z pohledu vnějšího a vnitřního
Francová, Markéta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Ve své diplomové práci nazvané "Jinakost z pohledu vnitřního a vnějšího" se zabývám tématem jinakosti. Cílem mé práce je zachytit pohled "Jiných" na sebe sama, jejich životní příběh, to, zda se Vni'mají jako "Jiní", jak svou jinakost prožívají a zda ji přijímají, s jakými reakcemi okolí se Setkávají. Dále jsem se snažila zjistit, jak jejich jinakost přijímají jejich blízcí. Také mě zajímal názor "Jiných" na lidi, kteří jsou stejně jiní a názory na odlišné jinakosti. Jinakost je v této práci prezentována na příběhu člověka s tělesným postižením, s homosexuální orientací, na příběhu člověka ruské národnosti a věřícího katolíka. Práce má dvě části. První, teoretická, část představuje uvedení do světa těchto čtyřech 'jinakostí" - tělesného postižení, homosexuality, ruské národnosti a katolictví. Zabývá se, v Případě, že je to nutné, definováním dané skupiny, psychickým vývojem, prezentováním výzkumů, které se váží k danému tématu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Začlenění žáka z menšiny ve škole
Pekárková, Simona ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika školní kariéry dětí v sociálně vyloučené lokalitě Masokombinát. V rámci této problematiky jsou analyzovány různé příčiny, které znesnadňují začlenění dětí z ghetta ve škole. V ohnisku pozornosti jsou především rodiny a děti v této lokalitě, se kterými se podařilo navázat dlouhodobý kontakt. Hlavními metodami práce jsou rozhovory s matkami rodin a pozorování v rodinách. Cílem tohoto výzkumu byl komplexnější vhled do problematiky tématu školy v jednotlivých rodinách a porovnání výsledků s obecně rozšířenými názory ve společnosti. V diskuzi a závěru práce jsou shrnuty jak společné postoje jednotlivých rodin ke školní kariéře dětí, tak je zde upozorněno na některá dilemata, která z rozhovorů s matkami rodin vyplývají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zaujetí žáků školní činností
Veletová, Zuzana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...
Možnosti využití pedagogické diagnostiky u dětí s odkladem školní docházky
Zábrodská, Eliška ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Za použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah žáka z menšiny k úspěšnosti ve škole
Hajná Rozsívalová, Markéta ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Cílem této práce je zachycení vztahu žáka z romské menšiny ke školnímu úspěchu v kontextu jeho životního příběhu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Protože data byla sbírána ve dvou etapách (první pololetí a druhé pololetí šk. roku 2004/2005) na různých vzorcích žáků a s různým záměrem, je empirická část rozdělena ještě na dvě části. V první jsem pomocí dotazníku chtěla najít určitý pojmotvomý rámec problematiky školního úspěchu, který by vycházel z postojů respondentů. Zajímalo mě, jaké výroky školní úspěch nejlépe charakterizují a jak moc jsou pro pocit úspěchu významné. Chtěla jsem zde poukázat na v vývojové hledisko vztahu ke školnímu úspěchu. Srovnávala jsem tedy postoje mezi 6. až 8. třídami. Pro lepší orientaci v textu řadím teoretickou část na začátek, ačkoli vznikala souběžně s hodnocením dotazníků. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, se snažím pomocí rozhovorů s menším vzorkem respondentů, prohloubit data první části a začlenit je do širšího kontextu. Zde se dotýkáme postojů pěti respondentů z romské menšiny a pěti respondentů z majority (kteří jsou kontrolní skupinou) nejen ke školnímu úspěchu, ale i k osobní perspektivě, motivaci k učení, životním hodnotám, významu rodiny a významu školy vůbec. Nakonec diskutuji interpretaci dat s teoretickými východisky a...
Agresivita a drogová závislost - hledáme souvislost
Šrahůlková, Kateřina ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Ve své diplomové práci bych se chtěla zabývat souvislostí agresivity a závislostí na návykových látkách. Ráda bych se pokusila na malém vzorku toxikomanů zjistit a následně popsat, jakým způsobem zneužívání návykových látek ovlivnilo jejich chování a tendence k agresivitě. Také bych ráda zjistila, zda je ve vztahu k agresivitě významným faktorem druh drogy, který tito toxikomané (zne)užívají. Diplomová práce bude mít výzkumný charakter. V teoretické části budu pojednávat z teoretického hlediska o agresivitě a drogové závislosti a dále se budu zabývat charakteristikou jednotlivých drog a jejich působením. V části praktické budu drogově závislým (zneužívajícím různé druhy drog) zadávat Test apercepce ruky a Test kresby stromu. Na zadávání a vyhodnocování Hand testu mě zaučí psycholožka A. Šrahůlková. Spolu s těmito testy budu pokládat toxikomanům také otázky z vlastního dotazníku, v němž se pokusím zkoumat jejich subjektivní pocity ve spojitosti se zneužíváním návykových látek a vliv těchto látek na jejich osobnost. K dokreslení jejich osobnosti ještě povedu řízený rozhovor týkající se rodiny a školy. Předpokládaným výstupem mé práce bude průzkum, v němž se pokusím ukázat případnou souvislost určitých druhů drog s agresivitou a agresivním chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postoje žáků k etnickým menšinám na různých typech základních škol
Křečanová, Veronika ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato diplomová práce podává ucelený přehled o vztazích a postojích žáků pátých a devátých ročníků vybraných typů základních škol k etnickým menšinám. Zaměřuje se především na slovenskou, romskou, vietnamskou a ukrajinskou menšinu. Popisuje výskyt a historii těchto etnických menšin na území České republiky. Práce dále popisuje vznik, složení a utváření postojů u žáků mladšího a staršího školního věku a poukazuje na význam školy při vzniku postojů. Ukazuje postoj také jako předsudek či stereotyp a opět poukazuje na význam školy při vzniku, ale možnosti změny předsudků. Diplomová práce na výsledcích kvantitativního výzkumu představuje, jak se žáci základních škol dokáží identifikovat se svou národností, jaké mají vědomosti o jiných etnických skupinách, jaké k jiným národnostem (především slovenské, romské, vietnamské a ukrajinské) zaujímají postoje. Poukazuje na vzájemnou provázanost školního, rodinného prostředí a okruhu přátel při utváření postojů k etnickým menšinám. Závěrem je zjištění, že žáci pátých i devátých ročníků mají podobné vztahy a zaujímají podobné postoje k etnickým menšinám. Žáci pátých ročníků se již umí stejně identifikovat se svou národností jako žáci devátých ročníků. Ve vnímání etnických menšin u žáků existují významné rozdíly mezi různými typy základních škol. Při utváření postojů žáků...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.