Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace provozu turbodmychadla pro snížení teplotní nestability ve výfukovém potrubí
Kraicinger, Vít ; Ušiak, Michal (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením teplotní nestability výfukových plynů za pomocí optimalizovaného provozu turbodmychadla pro provoz katalyzátoru v optimální teplotním rozsahu. V úvodu práce jsou vysvětleny jednotlivé vlivy na teploty výfukových plynů a vliv této teploty na škodlivé emise. Dále je v práci popsána funkce i jednotlivé části turbodmychadla, a především typy používaných regulací. Pro simulace a samotnou optimalizaci je vybrána pohonná jednotka 1,5 TSI EA211-EVO od výrobce Volkswagen. Dále práce obsahuje samotnou tvorbu dvou modelů s odlišnou regulací turbodmychadla (WG, VNT), jejich následná optimalizace pro přiblížení reálné otáčkové charakteristice a úprava pro možnost simulací tranzientních jevů. V závěru práce je provedena zmíněná optimalizace provozu turbodmychadla na emisním WLTP cyklu a následné porovnání snížení nestability výfukových teplot.
Chladící systém Formule Student
Krmíček, Antonín ; Böhm, Michael (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladicím systémem Formule Student na elektrický pohon. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje důvody a požadavky na chlazení, jaké jsou limity komponentů a způsoby jejich chlazení. Další část je věnována analýze chlazení monopostu Dragon e1, kterou jsou získány vstupy do návrhové části. Návrhová část obsahuje výpočty ztrát měniče a elektromotorů. Jsou navrženy parametry výměníků a sestaven chladicí okruh. Požadavkem je nepřekročení provozních teplot v průběhu závodních jízd monopostu. Získáním přesnějších vstupů do výpočtů je dosaženo optimálních parametrů navrhovaných komponentů.
Dětské vozítko poháněné akuvrtačkou
Valla, Tomáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dětského vozítka na aku pohon. Aku vrtačka musí zůstat použitelná i pro běžné používání. Teoretická část se zabývá popisem historického vývoje dětských autíček od prvních vyrobených modelů až po moderní šlapací a elektrická vozítka. V další části je popsán vznik aku vrtaček. Následující část zobrazuje dnešní možnosti nakoupení dětských vozítek. Je vidět, že trh se značně obohatil a prakticky není možné si nevybrat. Konstrukční část je zaměřena na návrh jednotlivých komponent a výpis nakoupených dílů. Zahrnuje i základní výpočty pro vybraný řetěz a navrhnutou konstrukci.
Scooter powered by cordless drill
Šimo, Samuel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis analyses the problematics of scooters with additional driving force and new opportunities in usage of unconventional methods of propulsion. The first part describes history and early development of prototypes. Then it reports on current legislative regulations in road traffic. The second part comments on design procedure of cordless drill - powered scooter with detailed description of used components.
Zážehový motor s Millerovým cyklem optimalizace provozu turbodmychadla
Novotný, Pavel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem termodynamických parametrů přeplňovaného zážehového motoru s Millerovým cyklem. Z toho důvodu byla vybrána pohonná jednotka od automobilky Volkswagen, a to modelová řada EA211EVO. Motor disponuje zdvihovým objemem 1498 cm3 a výkon motoru dosahuje 110 kW při 5000 až 6000 otáčkách za minutu. V práci je nejprve proveden základní popis termodynamiky cyklů zážehových motorů, poté je uvedena problematika přeplňování pomocí turbodmychadla a způsoby regulace. Dále jsou popsány sestavené modely motorů v prostředí GTSuite ve variantách s obtokovým ventilem a variabilní geometrií lopatek. Na závěr práce jsou uvedeny optimalizace provozu s různými změnami časování ventilů. Jednotlivé varianty jsou poté porovnány.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací prostupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, SCR katalyzátorům a softwaru pro 1D simulace. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro simulaci prostupu tepla skříní, pokud jsou vstupní veličiny proměnné v čase a simulaci výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výsledných hodnot a návrh dalšího postupu.
Engines with HCCI mode
Janečková, Radka ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the ways of realization of engines working in HCCI mode. There are at first described conventional methods of mixture preparation and combustion in spark ignition and compression ignition engines for better classification and understanding. The rest of the thesis is about HCCI engines. These engines are classified into two main categories: gasoline and diesel. There are described several concepts of gasoline and diesel HCCI engines. For each concept there is a basic characteristic and mainly its benefits of emissions and consumption.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Nekonvenční prodlužovač dojezdu elektromobilu
Vysloužil, Marek ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rešerší v oblasti prodlužovačů dojezdu se spalovacím motorem a konstrukčním návrhem zážehového dvouválcového spalovacího motoru s nekonvenčním paralelním uspořádáním klikových hřídelí, vyhovujícím zejména požadavku na nízkou hlučnost a kompaktní zástavbu. Dále popisuje tvorbu termodynamického modelu a kinematický návrh v prostředí GT-Power. Výpočtová část je zaměřena na ověření vhodnosti zvolené koncepce spalovacího motoru použitelného jako prodlužovač dojezdu pomocí pokročilých MBS metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Böhm, Marek
5 Böhm, Martin
3 Böhm, Matěj
4 Böhm, Michal
2 Böhm, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.