Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekognice ve vyšetřování trestné činnosti
Žáková, Lucie ; Čáp, David (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
(česky) Rigorózní práce s názvem "Rekognice ve vyšetřování trestné činnosti" se zabývá interakcí a komunikací účastníků trestního řízení a tím, jaký má vliv kvalita těchto procesů na rekognici. V teoretické části je čtenářům přiblíženo trestní řízení, všechny procesní náležitosti a faktory, které průběh vyšetřování ovlivňují. Jsou zde také definována práva a povinnosti všech důležitých účastníků trestního řízení. Úvodní část je dále věnována komunikaci a jejím vlivům na úspěšné vedení výslechu a rekognice. Následně je zde pojednáno o psychologických aspektech procesních úkonů v přípravném řízení, přičemž v závěru teoretické části jsou podrobně popsány faktory, které mají vliv na vedení rekognice. V empirické části bylo kladeno za cíl zjistit, jaký vliv má způsob a kvalita podané instrukce na úspěšné provedení rekognice pachatele v simultánním a kombinovaném formátu. Empirická část byla uskutečněna v metodologické podobě experimentu. Probandi byli rozděleni do skupin podle daných kritérií a byl jim prezentován videozáznam trestného činu. Dále byla provedena rekognice a cílem bylo zjistit, jaký vliv má instrukce a podnětový materiál na výsledek rekognice.
Možnosti a meze internetového psychologického poradenství
Helebrantová, Petra ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se snaží o kritické zhodnocení možného přínosu a rizik či limitů internetového psychologického poradenství. Teoretická část diplomové práce na problematiku online pomoci nahlíží od obecného vymezení poradenství, přes různé přístupy k definicím a vymezením internetového poradenství a opomíjen není ani historický pohled na online formu pomoci včetně kontextu vývoje v zahraničí a případných rozdílů či specifik v ČR. Pozornost je taktéž věnována jednotlivým formám internetové psychologické pomoci s důrazem na aplikaci v našem prostředí. Teoretický text je zakončen představením potencionálních možností a rizik internetového psychologického poradenství. V empirické části diplomové práce je zpracována problematika internetového psychologického poradenství pomocí kombinovaného výzkumného designu. Empirická část práce se snaží zmapovat možnosti a meze internetového psychologického poradenství z pohledu klienta. Těžiště kvalitativního výzkumu tvoří analýza rozhovorů s klienty online poradenství, která je doplněna o analýzu chatových rozhovorů a kazuistiky. Kvalitativní výsledky jsou obohaceny kvantitativně pojatým výzkumem. Klíčová slova: poradenství, intervence, telefonická intervence, face to face poradenství, online poradenství, komunikace v online prostředí
Domácí násilí ve stejnopohlavních vztazích se zaměřením na proces hledání pomoci u obětí
Heřmánková, Zlata ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Štěrbová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se věnuje domácímu násilí ve stejnopohlavních vztazích se zaměřením na proces hledání pomoci u obětí. Literárně-přehledová část se věnuje definici domácího násilí, jeho cyklu, formám a důsledkům. Poté seznamuje čtenáře s tímto jevem ve stejnopohlavních vztazích, jeho četností, souvislostmi, teoriemi a mýty, s nimiž se můžeme setkat. Dále se zabývá procesem hledání pomoci u obětí domácího násilí a jeho specifiky u těch, které ho zažívají ve stejnopohlavním vztahu. Krátce popisuje situaci v ČR a příklady dobré praxe ze zahraničí. Výzkumná část práce představuje kvalitativní výzkum realizovaný v podobě rozhovorů s cílem zmapovat faktory vstupující do procesu hledání pomoci u obětí domácího násilí ve stejnopohlavních vztazích v České republice. Data byla zpracována metodou tematické analýzy. Výsledky poukázaly na faktory, s nimiž se potýkají oběti domácího násilí obecně, a na specifické bariéry související s neheterosexuální orientací oběti a skutečností, že násilí zažívala právě ve stejnopohlavních vztahu. Klíčová slova domácí násilí, oběť, stejnopohlavní vztah, proces hledání pomoci
Možnosti zlepšení zvládání vzteku pomocí 8-týdenního kurzu všímavosti (mindfulness)
Tomešová, Adriana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
V současnosti výzkumníci častěji využívají techniku všímavosti (mindfulness), jejíž cvičení příznivě působí na vnímání, prožívání, porozumění, vyjadřování i zvládání hněvu. Tento výzkum zatím v ČR realizován nebyl. Předložená práce se zabývá otázkou, zda lze pomocí 8týdenního kurzu všímavosti (dle MBSR) lépe zvládat a porozumět hněvu. Literárně- přehledová část shrnuje současné poznatky k všímavosti a hněvu, možné mechanismy působení všímavosti na hněv a způsoby měření hněvu. Výzkumná část popisuje překlad sebeposuzovacího inventáře hněvu STAXI-2 do českého jazyka a ověření jeho psychometrických vlastností. Dále se zaměřuje na pilotní využití STAXI-2 doplněné o FFMQ- 15 v kvantitativně zaměřeném výzkumu. Experimentální skupina se účastní kurzu všímavosti, aktivní kontrolní skupina se účastní procházek. Design výzkumu tvoří pretest-posttest plus třetí měření po jednom měsíci. Výzkum je doplněn kvalitativní analýzou pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Stěžejním výsledkem výzkumné části je poznatek, že absolvování osmitýdenního kurzu všímavosti může vést k signifikantnímu snížení obecného indexu hněvu (N = 14, p < .05). Kvalitativní část přinesla zjištění, že cvičení všímavosti tvořilo významnou část v lepším zvládání a porozumění hněvu, nejvíce působily mechanismy vnitřního zklidnění, uvědomění...
Tolerance vůči násilí u hráčů airsoftu
Maxová, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ověřit, zda existuje rozdíl v úrovni tolerance vůči násilí mezi hráči airsoftu a lidmi, kteří airsoft nehrají a zmapovat, jak jednotliví respondenti vnímají násilí v rámci svého života. První kapitola literárně přehledové části je zaměřená na agresi. Obsahuje úvod do problematiky agrese, vymezení pojmu násilí, seznámení s problematikou agrese ve sportu, specifika agrese u členů ozbrojených složek a zmiňuje rozdíly v agresi mezi muži a ženami. Druhá kapitola se zabývá tolerancí vůči násilí a souvisejícími tématy. Poslední kapitola se věnuje shrnutí dostupných informací o airsoftu a popsání zkušeností s agresí v airsoftu. Realizovaný výzkum byl rozdělen do dvou částí kvantitativní a kvalitativní. V kvantitativní části se neprokázal statisticky významný rozdíl v úrovni tolerance vůči násilí mezi hráči airsoftu a porovnávací skupinou. Výsledky kvalitativní části nám poskytují představu o tom, jaké projevy násilí si hráči airsoftu uvědomovali během poslední akce, co má podle respondentů největší vliv na jejich agresivitu, jaké násilí vnímají v rámci svého života, jak si představují pozitivní násilí (a rozdíly v těchto představách mezi lidmi, kteří hrají a nehrají airsoft) a jaké očekávají dopady hraní airsoftu na agresivitu hráčů (opět jsou zmíněny rozdíly v očekávaných...
Klima školní třídy a vnímaná akademická účinnost žáků na střední škole
Jonášová, Adéla ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat základní psychologické poznatky, které souvisí s problematikou klimatu školní třídy a vnímané akademické účinností středoškolských studentů. Dále navrhnout výzkum, který by sledoval, zda existuje vztah mezi klimatem ve školní třídě a vnímanou akademickou účinností studentů na střední škole. Teoretická část bakalářské práce je členěna na dvě hlavní části. První část se zabývá klimatem školní třídy a druhá vnímanou akademickou účinností studentů. Část věnována klimatu ve školní třídě obsahuje vymezení pojmu klima školní třídy, znaky klimatu a související pojmy. Dále charakterizuje tvůrce třídního klimatu, tedy učitele, studenty a rodiče. Pojednává o přístupech a metodách zjišťování klimatu třídy. V části zabývající se vnímanou akademickou účinností je vymezena vnímaná osobní účinnost, pojmy s ní související a její zdroje. Dále je popsán koncept vnímané akademické účinnosti, faktory, které na ni působí a problematika jejího měření. Empirická část bakalářské práce se věnuje návrhu výzkumu, jehož cílem je hledání souvislosti mezi klimatem třídy a vnímané akademické účinnosti středoškoláků. Dále se věnuje srovnání výsledků vnímané akademické účinnosti s výsledky J. Draberové (2018). Jedná se o návrh kvantitativního výzkumu, data jsou získávána pomocí Dotazníku CES a...
Porozumění vlastním emocím u předškolních dětí a možnosti jeho rozvoje
Láchová, Markéta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Takács, Lea (oponent)
Práce se zabývá porozuměním vlastním emocím u předškolních dětí a možnostmi jeho rozvoje. Literárně přehledová část představuje nejznámější modely emoční inteligence a porozumění vlastním emocím jakožto základní složku emoční inteligence. Dále popisuje vývojová specifika předškolního období s důrazem na emoční vývoj, a to zejména na vývoj porozumění emocím. Představeny jsou faktory, které emoční vývoj ovlivňují, a způsoby, jak lze emoční inteligenci, a konkrétně porozumění emocím, rozvíjet. Cílem výzkumné části je prostřednictvím kvalitativního designu studie prozkoumat, jakým způsobem se mění vyjadřování porozumění vlastním emocím u předškolních dětí po absolvování intervence, ve které je využita publikace Emušáci: Ferda a jeho mouchy autorek Michaely Dostálové, Sylvie Jančiové a Heleny Vlčkové. Data jsou získávána prostřednictvím individuálních strukturovaných rozhovorů a zpracovávána metodou tematické analýzy. Výstupy popisují, jakým způsobem předškolní děti vyjadřují porozumění vlastním emocím a k jakým změnám v tomto ohledu dochází po provedení zvolené formy intervence. Klíčová slova Porozumění emocím, předškolní děti, emoční inteligence, kvalitativní výzkum, Emušáci
Užití trestů ve výchově předškolních dětí v souvislosti s jejich agresivním chováním
Pícková, Anna ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kolečková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem agresivního chování dětí předškolního věku a uvádí možné souvislosti takového chování s využíváním trestů ve výchově. V práci je blíže popsáno agresivního chování typické pro děti předškolního věku. Práce objasňuje některé faktory, které s agresí předškolních dětí úzce souvisí. Dále práce vymezuje pojem trest ve smyslu výchovného prostředku a rozděluje tresty do dvou kategorií - psychické a fyzické. Následně se práce věnuje hledání spojitosti mezi fyzickými či psychickými tresty ve výchově a různými druhy agresivního chování předškolních dětí. Empirická část obsahuje návrh kvantitativního výzkumu potenciálního vztahu mezi užíváním fyzických a psychických trestů rodiči při výchově a mírou fyzické či vztahové agrese dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu by mohly významně přispět k poznatkům v oblasti využívání trestů v České republice a objasnit dopady trestů na agresivní chování dětí předškolního věku. Klíčová slova Fyzická agrese; vztahová agrese; tresty; psychická kontrola
Terapeutický vztah v léčbě adolescentů s psychickými obtížemi v rámci denního stacionáře
Břeň, Dominik ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Tato práce se zabývá terapeutickým vztahem u adolescentní klientely, konkrétně terapeutickou aliancí, jakožto faktoru dlouhodobě spojeným s úspěšnou léčbou. Hlavním výzkumným cílem této práce tak bylo zkoumat terapeutickou alianci u adolescentní klientely v prostředí Denního Stacionáře pro Adolescenty a porozumět vnímání terapeutů a způsobu jejich práce adolescentními klienty s psychickými obtížemi. Teoretická část se zevrubně zabývá konceptem terapeutické aliance od historie vzniku tohoto konceptu ve vědecké literatuře až po to, jak je vnímána v současnosti. Jsou probrány různé typy terapeutické aliance a faktory na obou stranách terapeutického procesu, tedy na straně terapeuta i pacienta. Dále je uvedena podoba aliance ve skupinové terapii a na závěr i specifika terapeutické aliance ve vztahu k adolescentní klientele. K výzkumnému záměru této práce bylo využito polostrukturovaného rozhovoru inspirovaného oficiálními nástroji měřící terapeutickou alianci, který je doplněn o inventář FIRO-B, který se zabývá interpersonální orientací jedince, tedy tím, jak se jedinec ve vztahu k ostatním chová a co od ostatních v této rovině vyžaduje. Účel tohoto inventáře v tomto výzkumu je lépe pochopit to, jak obecně zkoumaní adolescenti tvoří vztahy s ostatními a je tak diskutována možná spojitost s formováním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Čáp, D.
1 Čáp, Dalibor
3 Čáp, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.